- 2420 Okunma
- 36 Yorum
- 3 Beğeni
İKİ KÖYLÜ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İki kişi iş aramak için köylerinden çıkarlar, çantalarını alırlar yolda yemeleri için eşleri azık koyar, vedalaşırlar yola çıkarlar eşleri arkalarından birer kova su döker.
’Bizim’ iki arkadaş yolda sohbet ederken, bazen ‘’gülerek’’ bazen de birbirlerini onaylayarak devam ederler, az gidip uz gidip dere tepe düz gidip acıkırlar. Yusuf arkadaşına der ki acıktık.
Metin bende acıktım der’
Metin, Yusuf’a bir çeşme başın da yiyelim der yemeği.
Biraz yol aldıktan sonra yol kenarında, bir çeşmeye rast gelirler ve otururlar Yusuf derki
Hadi azıkları çıkaralım ’Metin derki ! ne gerek var önce seninkini yiyelim ,sonrada benimkini yeriz, nasılsa aynı yere gidiyoruz. Yusuf azığını çıkarır oturup yerler üzerine, güzel bir soğuk su içerler pınardan.
Birde sigara, yakarlar biraz dinlendikten sonra tekrar yola devam ederler ve epey yol alırlar akşam olur, yine acıkırlar Yusuf Metine acıktık Metin yemek yiyelim der Metin duymamış gibi oralı olmaz.
Yusuf tekrar edince
Metin ’arkadaş’ daha gideceğimiz yere gidemedik işte bulamadık ben azığı mı yemeyeceğim der ve tartışırlar ve oradan ayrılırlar.
Yusuf gider’ Metin orada kalır.
Yusuf’a şehirde bir orta yaşlı adam denk gelir, adam evladım bana işçi lazım der gündelikçi adam götürüp, çalıştırmak isterim. Sen benimle beraber gel der giderler. Yusuf’a bazı bahçe işlerini gördürür ve çalışmasını beğenir, yevmiyesini verir ve yarın da ,seni alacağım der o şehrin ileri gelen kişilerinden zengin biri imiş adam, Mahmut Bey Yusuf’u çalışırken çiftliğin de seyreder çok beğenirmiş., Yusuf güven sağladıktan sonra birde yatacak yer ayarlamış, güzel yiyecek içecek her şeyini, almış çiftlik damında.
Yusuf her sabah en iyi şekilde işini yapar, işverenini memnun edermiş.
Aradan uzun zaman geçmiş artık gurbetin zorluğu basmış, eşini çocuklarını özlemiş ayrılalı aylar olmuş ,
Mahmut beyin yanına varıp;
Ağam bana izin ver bir köye gideceğim, çocuklarımı özledim demiş
Ağası oğlum seni çok seviyorum. Mert sin dürüst ve çalışkan adamsın sen köyüne git, eşinle konuş. Sana buradan bir ev vereyim. Çocuklarını da okut her şeyini karşılarım gel ve bu işleri yürüt der,
Yusuf sevincinden içinden, Allah’ım diye dualar eder ve tamam, Mahmut bey gidip konuşacağım dediğini yapacağım der ve ayrılır.
Mahmut bey Yusuf’un parasını, fazlası ile verir ona ayrıca, güzel elbiseler ve hediyeler alır vedalaşırlar.
Yusuf yola çıkar eve gider ev halkı Yusuf’u görünce; sevinirler hemen hemen, bir yıla yaklaşan hasreti in özlemi vardır, Yusuf eşine anlatır durumu eşi biraz gönülsüz olsa da, çocukların okuyacağını duyunca razı gelir, çocuklarda çok sevinir kızı Ayfer heyy!!! Okuyacağım ben diye bağırır, Sinan bende, okuyacağım abla diyerek ablasına sarılır’ Yusuf annesinin, babasının elini öper aldığı kararı onlara da anlatır.
Eşi ile köyü, dolaşır helallik alır. eşyalarını denk yapıp çocukları ile beraber giderler. Uzun bir yolculuktan sonra, şehirde Mahmut beyi bulurlar. Mahmut Bey onları ’görünce sevinir’ benim bir oğlumda sensin! der ve çocukları sever sizler de artık ev halkın dansınız der.
Yusuf eve yerleşir, Mahmut Bey onlara yeni güzel eşyalar alır.
Yeni bir hayat yeni bir yaşam başlar’’
Yusuf bir gün şehri dolaşmak için çıkar, gezerken bakar ki birisi böyle perişan üstü başı dağınık tanımaya çalışır, biraz yaklaşınca bakar ki ! köylüsü yol arkadaşı Metin.
Ne bu vaziyet Metin der; ve sarılır Metin yaptığından utanarak,
Sorma Yusuf çok ’perişan’ oldum ’hasta’ oldum, köye gidecek param bile olamadı, bazı zaman dilendim der senin ahın tuttu. Sen güzel yürekli bir insansın, ben ise cimri bir insanım, ben sana haksızlık yaptım, beni affet der Yusuf ise duygulanır ve ona sarılır, teselli eder olur bizler insanız, hata yapmak biz kullara mahsus, hem de biz aynı köylüyüz ne hakkı ’sen benim kardeşim’ gibisin, bundan sonra hep yanındayım diyerek, kardeşine yardım eder.
Karnını doyurur güzel bir tıraş ettirir, ona kendi giysilerinden verir ve harçlık verir, başından geçenleri anlatır, Metin yaptığına ’bin pişman’ olur ve gözleri yaşarır.
Yusuf, Metine istersen, Mahmut beyle konuşayım senide aldırayım der, Metin kalkar Yusuf’un boynuna sarılır, hıçkıra hıçkıra ağlar.
Yusuf Metini alır eve götürür, o gece onlarda misafir kalır, bir yılı aşkın zamandır görüşmeyince özlemişlerdir birbirlerini.
Sabah olur, Mahmut beye durumu anlatır Yusuf ?
Mahmut beyde evladım, burası senin sen uygun görürsen yardımcılığına, ben evet derim der.
Yusuf bir iç huzur ile sevinir, Metin Yusuf’a tekrar sarılır ’kardeşim’ beni affet ben gerçekten yanlış yaptım, sen dürüstlüğün mükâfatı ben ise cimriliğimin cezasını çektim, der Metinde boş ver biz kardeşiz, sen şimdi işine bak dert edinme der, mutlu bir şekilde çiftliği dolaşmaya koyulurlar.
Bekir Akbulut
22.02.2013
..........................Denemedir
YORUMLAR
Boşuna sen doğru ol eğri cezasını bulur dememişler Bekir hocam çok anlamlı bir yazı,selamlar.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Yusuf bir iç huzur ile sevinir, Metin Yusuf’a tekrar sarılır ’kardeşim’ beni affet ben gerçekten yanlış yaptım, sen dürüstlüğün mükâfatı ben ise cimriliğimin cezasını çektim, der Metinde boş ver biz kardeşiz, sen şimdi işine bak dert edinme der, mutlu bir şekilde çiftliği dolaşmaya koyulurlar.
Dürüst olanlar her zaman kazanırlar güzel hikayeydi Bekir hocam tebrikler
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Değerli üstadım çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Güzel bir yüreğin nelere sahip olabileceğini,Karşılık beklemeden paylaşmanın güzelliğini o kadar güzel ifade etmişsiniz'ki inşallah bu hikayenizi okuyup da yüreğine vicdan ve merhamet duygusunu alan insanlar olur.Emeğinize yüreğinize sağlık selam ve dua ile kalın.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
gün içinde neleri var
ancak sistem dürüstleri harcamak konusunda istikrarlı ve yetenekli
kimsenin tasası alın teri ve helal kazançtan yana değil..
çeşitli sıkıntılara maruz kalanlardan dürüstlük bekleyemesek de
onurlu ve mutmain olmak ne güzel.
tebrikler
teşekkrler güzelden yana oluşunuz için.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Sayfaya düşen içten samimi bir yazıydı yazan kalemi yürekten kutlarım selam ve dua ile
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Anlamlı ve akıcı yazınız da bir çok mesajlar vermişsiniz
ve aşkadaşlğın kutsallığı....kutlarım mükemmel bir esere imza atmışsınız ...
Saygılarımla....
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Çok güzel ibret dolu ...Bir kez daha hayran kaldım sayın hocam,şiirin her türü yazının her türü bu kadar güzel kaleme alınır ve bu kadar başarılı olur
Rabbim hep iyilerle karşılaştırsın hepimizi.Dost varlıkta değil yoklukta belli olur.Dost sadece dün de değil yarında olandır.Dost eksiği olmayan bir yaşam diliyorum
sağlıcakla
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Hayatın her parçası insanoğluna ibret.
Kalemine sağlık Bekir Bey.
Selam ve saygılarımla.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
güzel bir insalik dersi vermis arkadasina..dostluk bir alisverisde birde yolda belli olurmus ve bellide etmis kendisini o cimri insan.Allahim iyi insanlarla ahbap olmayi nasip etsin cümlemize insallah..tebrikler abicim yüregine saglik
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
* Ne doğrarsan aşına o gelir kaşığına* Kutlarım haklı seçkiyi ve sahibini. Saygımla.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Emeğinize, yüreğinize sağlık. Güzel bir konu. Bizimle kara toprağa girecek olan bedenizim. geride kalan ise yaptıklarımız. İyilikler yapalım ardımızdan iyiliklerle anılalım. Tebrikler. Saygılarımla...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bu tür paylaşımlarda güzel oluyor arada
ne zamandır bende kurdum kafamda ama bu yoğunluk mu dersin
tembellik mi artık
selamlarımla
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Sevilmek bu olsa gerek...
Konu çok güzeldi, İnsanı düşünmeye sevk ettirmenin, güzelliğini yaşadık sayfanızda.
Tebrikler.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
efendim yazı çok güzeldi konu itibariyle evet hani derler ya allah gönlüne göre versin işte bu yazıda her iki arkadaşın gönlüne göre vermiş oluyor kutlarım kaleminizi saygılarımla selamlar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
...evet kıymetli arkadaşım ara sıra böyle İNSANLIĞI anlatan hikayelere de ihtiyaç var. her gün bal ikramı iyi ama ara da bir, menü de böyle acıklı hikaye gerekli.
...ellerinize sağlık. kutlarım.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
İnsan olmak!....insanca davranmak,fıtratının gereğini acziyetin bilinci ile yapabilmek zor iştir azizim.İnanç ve ahlaki değerlere sahip olmayan ve beşeri sıfatlarda nefsine yenik düşen,hırs ve egosunu ön planda tutan insanların düştüğü vehim durumlar çoktur....Vefanın sınırlara tabi tutulduğu günümüzde güzel bir nasihat olmuş ....Alabilen,görebilen özümseyebilen yüreklere selam olsun.Gönül hanene ve divitin satırlara ince ince aktığı yüreğine, tebriklerimi sunuyorum Kardeşcan.....
Saygımla
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
BİRİ İNSAN DİĞERİ İNSAN OLMAYA ADAY..... SADE ANLATIMLARA BAYILIRIM SAYGILAR BEKİR KARDEŞİM
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
İyiliği yap at denize...bun dünyada baki olan iyiliktir gerisi boş...çok güzel bir anlatım ve nasihat vericiydi...kutlarım can ağabeyim...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Bekir kardeşim sabah sabah senin kaleminden en az şiirlerin güzel bir yazı okudum.
Kalemin daim olsun. Gurbetten selamlar gönderiyorum.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Her zaman iyilik ve çömertlik kazanır yüreğine sağlık bekir hocam sayğılarımla....
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
yazı güzeldi kirpiklerim ıslanarak okudum ama
öylesi insanlar her zaman arkadan vurma yeteneğine sahiptirler
yinede her zaman yanlışlara iyilikle karşılık vermek bir erdemdir
o güzel yüreğini kutluyorum bekir bey kardeşimin saygılar
keklik pınarı tarafından 2/25/2013 12:42:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Akıcı bir dille yazdığınız denemeyi severek okudum. Alınacak dersi, herkesin anlayacağı bir dille vermişsiniz..Elinize sağlık....
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Güzel, ders alınması gereken bir hikaye. Bir iki klavye hatası var sanki, Üstadım bir daha kontrol ederseniz daha güzel olacak galiba. Saygı ve sevgilerimi bırakıyorum buraya, KARDEŞİNİZ...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
saygıdeğer üstadım
konu itibarıyla ders niteliğindeydi güzel işlemişsiniz kaleminize yüreğinize sağlık saygılar sevgiyle dostca kalınız..
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
İyilik her zaman üstündür.Dostluk samimiyet üzerine kurulursa sarsılmaz.Metin yaptığın cezasını çektikten sonra yine arkadaşı tarafından elinden tutulmuş.Yüreğine sağlık Bekir Hocam.
saygımla ...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
bundan sonraki bir yaşanmışlık gereçek öykü olacak
Bekir bey merhaba ! Şiirlerinizle ve de yorumlarınızla bizi adeta bu siteye abone ettiniz . Yazılarınızın da dikkat çekmemesi mümkün mü ? Akıcı bir dille yazdığınız denemeyi severek okudum. Alınacak dersi, herkesin anlayacağı bir dille vermişsiniz..Dostça kalın...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Sevgili Bekir
Senin o muhteşem şiirlerinden sonra güzel bir hikayeni de bu sitede görmek sevindirdi beni. Değişik bir çalışma olmuş. Tebrikler.
Selam ve sevgilerimle.