Yorumsuz!
Şiirlerimi ve yazılarımı kısaca çalışmalarımı birkaç kişi okusun yeter! Yorum yapılmış ya da yapılmamış hiç önemli değil. Zaten yorum yapabilmek her yiğidin harcı olmasa gerek!
Kimileri yorum yapmaya zaman ayıramamaktan, kimileri kendilerinde yeterli enerjiyi bulamamaktan, bazıları dilin kuram ve yazım kuralları açısından yanlış yapmaktan kaçındığından, bazıları da bir nedenle yorumlarını esirgemeyi uygun gördüğünden, kısır döngüye tutsak olanlar ise haset ettiklerinden dolayı çok kıymetli (!) yorumlarını lütfetmezler.
Güçlü bilgi birikimi ve yazma deneyimi olanlara saygı duyulmalıdır kuşkusuz. Paylaştıklarına yorum yapmasak da okumalıyız, diye düşünmekteyim.
Saplantılı olmayanlar, şakşakçılık yapmayanlar, ille ‘Al, gülüm; ver gülüm!’ burgacına düşmeyenler, gaf yapmamaya özen gösterenler ve okuduğunu gerçekten anlayabilenler yorum sunmaktan neden çekinsinler ki!
Elbet hepimizin bir takım sağlık sorunları vardır ve hakikaten okumaya ve yazmaya güçlükle zaman ayırabilmekteyizdir. Hiç kuşkusuz tek derdimiz okumak ve yazmak olmasa gerek!
Diğer bir husus ise yapılan yorumlara teşekkür etmemek ya da bunu becerememektir. Şiirlerimizi ve yazılarımızı okuyup yorum sunanlar çalışmalarımıza saygılarını da belirtmiş olmaktadır ki buna bir iki satır teşekkür yazmak bir inceliktir.
Göz nuruna ve alın terine kısaca emeğe saygı duymalıyız.
Eleştirmek de hepimizin hakkıdır ancak hem olumlu hem de olumsuz yönleri vurgularken yazana saygısızlık anlamına gelebilecek söylemlerden mutlaka kaçınmalıyız. Aksi takdirde bir sanal suç işlemiş oluruz ki bunun da yasalarda mutlak cezai karşılığı vardır.
Kullanmakta olduğumuz dilin kuram ve yazım kurallarını çok iyi özümsemeliyiz. Bunun için çeşitli kaynaklar vardır. Bilmemek değil, öğrenmemek ayıptır. Yaşımız başımız ne olursa olsun araştıralım, öğrenelim ve dili yozlaştırmayalım!
En güçlü kültür ve iletişim aracı olan dil, kendisini katledenleri asla unutmaz ve onları karşılıksız bırakmaz.
Sitelere bugüne kadar dil üzerine pek çok şiir ve düz yazı eklemiş bulunmaktayım. Dileğim odur ki çalışmalarım yürekleri ısıtsın ve dimağları ışıtsın.
Elbet hepimiz birbirimizden her zaman bir şeyler öğrenmekteyiz çünkü öğrenmek engin ve sonsuz bir süreçtir.
“Önce doğruyu bilmek gerekir; doğru bilinirse yanlış da bilinir, ama önce yanlış bilinirse doğruya ulaşılamaz.” (Fârâbî)
“Zihin fukarâ olunca fikir ukalâ olur.”-Ord.Prof.Dr.Ali Fuat Başgil
Biliyorsan konuş, aksi hâlde sus;
Küsme talihine olsa da makûs...
Dinle, anla, öğren; güçlensin zihnin;
Göster iradeni, yok olsun cehlin...
(Doğaçlamamdır.)
Yorum yapılsın ya da yapılmasın, bu naçiz son çalışmamla hepinize yürekten teşekkür ve saygılarımı sunarım.
15.02.2013
YORUMLAR
Yazınızı geç olsa da okuyabildim. Ders verici çok güzel yazı.
Paylaşımınız için teşekkürler, esen kalın...
Eğitimci
Değerli hocamın serdenişine katılıyorum ..ben bu konularda iki tane şiir yazdım ,biri şiir hegomanyası ve Lütfen adlı şiir çalışmamdır..
Ama şahşen beni sorarsa değerli hocam bir kaç aydır bir nedenle netimi iptal ettim onun için değerli sayfalarda bulunamıyorum..ama ara sıra bir yolunu bulup bazı dostları ziyaret ettiğimde oluyor işte bu dostlardan birida değerli hocamdır..onun için yukardaki yazısını desteklemek için aşağıdaki LÜTFEN adlı şiir çalışmamı arz ediyorum.Taktir değerli hocamın ve değerli okuyucularındır.selam ve saygılarımla...
Lütfen !...
Ne güzel bizleri ziyaret ediyorsunuz
Ziyaretinizle bizleri sevindiriyorsunuz..
Misafir ziyaret ettiği yere selâm vermezmi?
Neden dostlar çok görüyorsunuz ?.
Bir kelâmı ? ... Bir tek selâmı?...
Olmuyor dostlar ,İnanın olmuyor..
İnanın gönlüm razı olmuyor..
Kim ne derse desin
Böyle ziyaret olmuyor..
Bir teşekkür çok görülüyor.
Bu sayfaya bir eser yazmak için
Ne fedakârlıklar yapılıyor.
Ne zamanlar harcanıyor
Neden bir nezaket göz’ardı ediliyor?...
Neden gelenler tebessümü çok görüyor
Bu bir şiirdir deyip geçmeyin
Yapılan bir eserin hakkını verin
Hiç olmazsa bir teşekkür edin
Teşekkür etmezseniz tepki gösterin
(Daha olmadı yerden yere vurun)
Bilelim hatamızı bilelim günahımızı
Bizde öğrenelim ne yapacağımızı
Eksik etmeyelim birbirimize ziyaretimizi
Eksik etmeyelim bir selâmımızı
Eksik etmeyelim ne olur bir teşekkürümüzü..
24..02...2011
GÜNÜN SÖZÜ : BİRBİRİNİZİ ZİYARET EDİN’Kİ ;
MUHABBETİNİZ ARTSIN..(H.ŞERİF..)
mehmet ali unsal tarafından 2/16/2013 1:41:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eğitimci
Eğitimci
Kırılmışlığınız belki haklılık arz ediyor. Zira şunu düşünüyorum konuşabilseydik, birbirinden şikayet eden değil anlaşabilen bir toplum olurduk.
Bir konuya tebrik amaçlı değil de eleştiri( yapıcı) olarak fikir beyan edebilseydik, ufkumuz daralmışlıktan kurtulur enginliğe yol alırdı.
Algımızı bu denli hapsetmek. Kimileri dar bir kılıfa girer kimileri o kılıfı yırtar. Dar kılıf ancak sıkar bir İnsanı ki buna örnek, çoğu İnsanın ağzında bu günde aynı. Monoton bir hayat.
Kılıfı yırtanın nasıl bir ortama gireceği şüpheli ama en azından bu günümde dünün aynı demiyor. tercih meselesi.
Herkes tercih ettiğinin getirisine razı olmalı. Şikayet etmemek gerek. Tebrik ederim, çok güzel bir yazıydı duyarlılığın altı çizilmiş.
Selamlar.