- 1146 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SABIRLI OLMAK
“ Ne kadar acı, bazen ölmek için bile sabırsızlandığımız şu dünyada, ne için yaşadığımızın farkına bile varamıyoruz “.
İnsanın nefsine hâkim olabilmesinin en önemli faktörü sabırlı olmaktır. Tez kanlı bir toplum olarak hemen her şeyin anında çözülmesini isteriz. Doğurabileceği tehlikelerin farkına bile varmadan bir an önce bitirmek isteriz. Aslında sağlam adımlar atmak için sabretmek gerektiğini ve doğabilecek her türlü sorunun engellenmesi yolunda önlemler almanın doğruluğunu kestirmekte güçlük çekmekteyiz.
Ülke ve millet olarak, sabırsızlık denen illet toplumun kanayan yarası haline gelmiştir. Hiç sorgu sual etmeden, anlık tepkiler verebilmekteyiz. Beklide insanın doğasında var olan bir şeydir bu, fakat vazgeçilmez de değildir. Biz insanlar kimi zaman nankörlük ve bencilliklerinden vazgeçmeyen, bazı şeyleri huy edinmiş, beklemeye alışamayan, hırs yapan, kalp kıran ve yaptığı şeyin yanlış olduğunun farkına varınca, bu hatalarını kabullenemeyen, anlamsız bir yaratık haline dönüşmüş durumdayız. O kadar sabırsız bir toplumuz ki hatalarımızdan ders çıkarmaya bile tahammülümüz yok.
Sabır her zaman bir hayır vesilesi olmuştur. İnsanın daha çok hata yapmasını engellemiştir. Sabırsızlığın getirdikleri, hep hüsran, hep acı vermiştir. Bu da demek değildir, her sabırlı insan hataya düşmez. İnsanın içinde bulunan en tehlikeli durumların başında sabır gelir. Sakın ola insanları sabırları ile denemeye kalkmayın, bazen bu sabrın sonu felaket olabiliyor.
“ Sen, dünya nimetlerine sabredemiyorsun, cehennem azabına nasıl dayanacaksın ”.
saygı sevgi ve selamlarımla... Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.