Neden Taraf Oluruz
İnsanoğlunun genlerinde var galiba,şöyle bir durum değerlendirmesi yaparsak, hayatımız boyunca hep bir şeylere taraf oluyoruz.
Tabiki kişinin almış olduğu aile,çevre, eğitim, kültürü taraf olurken, ön plana çıkıyor ve tercihlerini ona göre kullanıyor.
Bir spor kulübünün tarafında oluruz ve onu tutarız, bu tutacağımız takımı seçerken, aileden,çevreden veya gizli idolumuz olan, birisinden etkilenerek bunu yaparız.
Ya da çevremizdeki bir kişiyi antipatik bularak veya başkaldırı dürtüleri ile onun karşısında olduğumuzu ispatlamak için, rakip takımı tutarız.
O takımın tarafında taraftar olarak, yerimizi alırız.
Renk aşkı sonradan gelir, kaç kişi bir takımın taraftarı olmadan, o takımın forma rengine bakarak, tercihini kullanır.
Demokrasinin temel olmazlarından biriside siyasi partilerdir.
Yurttaşlık vazifemiz olarak siyasi partilere seçim zamanı oy veririz ve oy verdiğimiz partiye taraf oluruz. Onun iktidara gelmesi için gizli veya alenen etrafımızı etkilemeye çalışırız.
Burada taraf olurken yine, çeşitli faktörler devreye girer, aileden gelme particilik veya parti liderini beğenme gibi, ülke ve dünya sorunlarını kaç kişi baz alarak, acaba oy kullanmaktadır.
Kadın ve erkek şarkıcı veya film starlarımız vardır.
Devamlı onların şarkılarını, türkülerini dinleriz
Bu kişileri seçerken acaba onların sesinden mi yorumundan mı?
Etkilenerek onları idolumuz yaparız.
Tercih sıralamasında ilk sırayı bu etkenler mi ön plana çıkarır, yoksa giyimi, saç sitili, özel hayatı mı?
Tabiki idol olması için gerekli olan hepsinin bir arada olmasıdır.
Favori starlarımız vardır.
Bir film de veya dizide onlar varsa, o filmi diziyi seyrederken ayrı bir zevk alırız.
Kargadan başka Kuş tanımam lafı beklide bu konuların özü için söylenmiş bir benzetmedir.
Diyelim ki yabancı bir kahveye gittik. Orada hiç tanımadığımız ve hatta hayatımızda ilk defa gördüğümüz iki şahıs, tavla oynamakta, bizde onları çaktırmadan seyrediyoruz.
Anında taraf oluruz, birisinin zar atışı veya oturuşu, fiziki, gizli enerjisi veya üzerindeki ceket bizi onun yanında taraf yapar. İçimizden onun yenmesi için zar atmaya başlarız.
Taraf olduğumuz, kişi kötü oynarsa ona içimizden kızarız.
Televizyonda yabancı bir maç seyrederken yine takımlardan birisini tutarak, onların yanında yer alırız.
Bizi çeken ve taraf yapan nedir?
Forma renklerindeki renk terciğimiz mi?
Yoksa Fransız veya İngiliz olması mı?
Taraf olmadığımız yerlerde var, zevkler ve renkler.
Anne ve babamız bir yemeği çok seviyor olabilir ama biz ağzımıza sürmeyiz.
Uzun lafın kısası İnsanoğlunun doğasında taraf olmak var.
Hayatımız boyuncada hep taraf olacağız
CENGİZ DAMAR