BOZKIRIN NEFESİ
YOZGAT TÜRKÜLERİ
"...Yel vurdukça açılıyor sırmalar
Mor zülüfler ak gerdanı tırmalar
Katar katar olmuş gökte giden turnalar
Turnam ben mahkûmum avcı değilim..."
Uzun havalarla başlayarak, kırık havalarla devam eden YOZGAT TÜRKÜLERİ 1 kitabı, 365 sayfayı bulmakta. Her gün bir sayfa okunsa,üzerinde düşünülerek yorumlar, makaleler, tahliller ve övgüler yapılsa kitap 365 günde/bir yılda ancak tamamlanacak bir kapsama sahip bulunmaktadır.
"Ağ keçi gelmiş oğlağın ister
No’lu Allahım no’lur bir oğlan göster
Oğulsuz gelini kınar mı eller
Aynalı beşik sallamadı kollarım
Nen çalmadı çürüyesi dillerim
Bir elekçi gelse eleğin allsam
Uğrünü uğrünü höllük elesem
Aynalı beşiğe de oğlan belesem
Bağlantı..."
Yozgat Türküleri 1 kitabı , ağırlama ve halay oyun havaları ile devam etmekte.
Habib Coşkunsoy, Erdem Ilkaz ve Savaş Akbıyık tarafından büyük bir emek, özveri, bilgi ve beceriyle hazırlanmış olan YOZGAT TÜRKÜLERİ 1 kitabı ANKARA 2012 basımlı olup ,KÜLTÜR AJANS YAYINLARI NO: 168 (Kültür Ajans Tan. Org.Ltd.Şti. Konur sok. 66/7- Bakanlıklar-Ankara) olarak kültür ve sanat dünyamızda özgün, saygın ve verimli yerini almıştır. Tüm emeği geçenleri kutluyorum. Yozgatlıların ,Yozgat Dernekleri ve Fedaerasyonu ile vakıfların ve Yozgat yöneticilerinin bu kitaba sahip çıkmalarını gönülden temenni ediyorum.
Asya bozkırlarından gelerek Tarihi İpek Yolu’nun acı tatlı anılarını, adet ve ananelerini İç Anadolu bozkırına taşıyan Türk boyları-kavim ve kabileleri , köklü, renkli,ahenkli,zengin özgün , sözlü ve uygulamalı halk kültürlerini gözleri gibi koruyarak yaşatmaya devam etmektedirler.
YOZGAT TÜRKÜLERİ 1 kitabı, önsözle başlamakta, Yozgat’ın Türk Halk Müziğindeki Yeri ve Önemi anlatılmakta, Yozgat ’ta Bozlaklar ve Yozgat Sürmelisi hakkında çok değerli bilgilere yer vermektedir.
Araştırmacı sanatçı kimlikleri ile çok değerli yazarlar Habib Coşkunsoy, Erdem Ilkaz ve Savaş Akbıyık’ın öz geçmişlerinin yer aldığı kitapta, çok yerinde ve haklı olarak kaynak kişiler, derleyiciler,sanatçılar ve mahalli sanatçıla da özel olarak öz geçmişleri ve çalışmaları ile saygın yerlerini almışlar.
Adem Kurtul, Ahmet Akşitoğlu, Ahmet Baran, Ahmet yanalak,Ali Can, Altan Güvenç, Ayşe sezer Tüfekçi, Ayşe Gökdemir, Bayram Bilge Tokel, Binali Yürekli, Boğazlıyanlı Mesude, Candeniz Eroğlu,Cemal Bakır, Cihan Barış Akbıyık, Dönüş Baygül,Durmuş Göç, Edip Tüfekçi, Elif Eser, Emine İlkaz, Faik Civelek, Ferhat Mutlu, Feride İlkmen, Fikriye Kadın, Filiz Çeliksu, Gazi Özdemir, Hacı Özkan, Hafız Süleyman Dereli, Halime Tunç, Hamdi Tüfekçi, Hamza Kayhan, Hasan Basri Dumlupınar, Hasan Kaplan(Kaplanî), Hasibe Koçak, Hüseyin Doğan, İbrahim Bakır, İlhan Koldemir,Kazım Yıldırım,Kermal İstiklal Akbıyık, Lüder Zeki, Mehmet Dolgunyürek, Mehmet Nida Tüfekçi, Mehmet Özdiş, Mustafa Can, Mustafa Taşkaya, Mustafa Uslu, Muzaffer Şahin, Münire Karacabey, Nahide Tokgöz, Nazi, Nazik Coşkunsoy, Nedim Akdağ, Nuran Coşar, Nuri Bektaş, Nursal Zeren, Osman Duran, Osman Köseoğlu, Özlem Özdemir, Durak Demirkapı, Zeki Akşitoğlu, Ramazan Karasu, Mehmet Kayhan, Sabiha Kubilay,Sabri Saygılı, Sait Dağkıran,Selahattin Bölük, Serhat Bölük,Seyit Akbıyık,Siyami Taştan, Soner Özbilen, Süleyman Sökmen,Süreyya Özer,Şahin Karamani, Şakir Öner Günhan, Veli Yıldırım, Zarî...
Kaynak kişilerin , derleyicilerin ve sanatçıların çokluğu kitabın içeriğinin ve bilgi kaynaklarının zenginliğini de göstermektedir.
Bir köşe yazısına sığmayacak bu zenginliğe sahip olan YOZGAT TÜRKÜLERİ 1 kitabı, başka illere de örnek olacak bu eser ,bütün vatandaşlarımızın, türkü bilen ve sevenlerin ayrıca öğrenci ve öğretmenlerin baş ucunda bir kaynak eser olarak bulunmalıdır.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
GÜNAYDIN DEĞERLİ HOCAM ;
HER ZAMANKİ DUYARLILIĞINDA AMME HİZMETİ ANLAMINDA , YİNE BİR KÜLTÜR VE TANITIM HİZMETİ SUNMUŞ SAYGI DEĞER ÜSTADIM ...İÇİNDE TANIDIĞIM VE İSMİNE AŞINA OLDUĞUM BİR YIĞİN İNSAN VAR..ÖNERİNİZİ DİKKATE ALARAK BİR TANE EDİİNECEĞİM.
YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..KUTLUYORUM GÜZEL YÜREĞİ VEDE EMEĞİ..
SELAM VE SAYGIMLA.
ipekyolu
güzel yüreğine ve emeğine selamlarımla teşekkür eder,sağlık ve başarı dolu nice günler dilerim.