Dünyanın En Şanslı İnsanının Başına Gelenler
Dünyanın en şanslı insanı olarak guinness rekorlar kitabına giren.
Frane Selak,74 yaşında emekli bir müzik öğretmeni.
Hırvatistan’da yaşıyor, tam 7 felaketten kurtulmuş ve böylece dünyanın en şanslı İnsanı olarak, bu unvana hak kazanmış.
1962- Yılında Saraybosna’dan kalkan, Dubronik’e giden trene biner.
Ama tren raydan çıkar ve birkaç vagon nehre düşer, buz gibi suda 17 kişi boğularak ölür.
Şanslı Selak bu kazayı bir kol kırığı ile atlatır.
1963- Yılında kahramanımız yine başına geleceklerden bir haber Zagreb’te DC-8 tipi bir uçağa biner.
Ne olursun binme!
Sana yazık değil, öbür yolculara yazık.
Olacak ya!
Uçak havadayken kapısı açılır ve 20 kişi yer çekimini yenerek, yerle buluşurlar.
Bizim ki tesadüfe bakın ki bir samanlığın üzerine pike yapar ve hafif yararlarla kurtulur.
Öbür on dokuz kişi hakkın rahmetine kavuşur
Böyle olacağı belliydi!!.
1966- Yılında arkadaşı Azrail, bindiği otobüstedir.
Otobüs kanat takıp kuş gibi nehre uçar.
Dört kişi hayata veda eder.
Kahramanımız yine ufak, tefek sıyrıklarla kurtulup, öbür kazaları beklemeye başlar.
1970- Yılında otomobiliyle giderken motor alev aldır ve kendini dışarı zor atar.
Sanki araç onun dışarıya çıkmasını beklemektedir.
Selak dışarıya çıkar, çıkmaz benzin deposu infilak eder.
Maazallah! Yine verilmiş sadakası varmış.
1973 -Yılında yine doğru durmaz ve otomobilinde meydana gelen patlamada saçlarının bir bölümünü kaybeder.
Kel kalmak, herhalde ölmekten iyidir.
1995 –Yılında, Azrail! Zagreb sokaklarında otobüsle gezerken, şerbetli kankasıyla karşılaşır ve onu yanında götürmek için çok uğraşır ama Kankası elinden yaralı kurtulur.
1996- Yılında Skoda marka otomobili ile bir virajda Birleşmiş Milletlere ait kamyonla çarpışır ve otomobiliyle birlikte uçurumdan aşağıya düşerler.
Yine takdiri ilahi vaden dolmadı der ve kahramanımız bir şekilde ağacın üzerine yumuşak iniş yapar.
Arabasına gelince araç infilak ederek, çıra gibi yanar.
2003-Yılında sıkı durun!
Frane Selak’a piyangodan 1,3 trilyonluk ikramiye çıkar ve bu ikramiyeyi bağışlayacağını
Kamu oyuna duyurur ve şöyle der.
“Para mutluluğu satın alamaz”
Bence o parayı iyi ki bağışlamış yoksa! kırıkçıya, çıkıkçıya harcardı.
Bu kadar kazadan sonra, inşallah bir aksilik olmazda şanslı mı, şanssız mı?
Karar veremediğim, bu enteresan kişinin dileği yerine gelir.
Selak hocam.
Her felaketten sonra, galiba uğursuzluk faturasını karılarına kesmiş.
Çünkü beş sefer evlenmiş.
Şanslı böyle olursa şansız nasıl olurmuş, sakın demeyin!!!
Yine de Kahramanımıza Maşallah diyelim de nazarımız değmesin….
CENGİZ DAMAR