ÖN YARGILARIMIZ
ÖN YARGILARIMIZ
Melek GÜRSES
Nedense insanların ön yargılarını yıkmak çok zor... Mesela "TANRININ KUŞLARI" (ilk romanım) ismi neden dini içerikli bir kitapmış izlenimi uyandırıyor... Yok, öyle bir şey dostlar, çok yoğun ve derin bir araştırmanın ürünü bu roman. Mesela bir arkadaşım neden buda rahibi elinde tespihle anlatılmış dedi, ben de tespihi zaten bulanlar Budalılardır, onlardan Müslümanlara sonrasında ise Avrupalılara geçmiştir, dediğim de çok şaşırdı. Kitap yazmak emek ister, bir eseri oluştururken yazarın karakterinden ipuçları buluruz her bir harfte. Bir ceylanı düşünün, onun gözlerinden alacalı boynuna kadar yapılan anlatım, okuyucuyu alıp uzaklara götürebilir, ya da hiç ilgisini çekmeden sayfayı kapatmasına neden olabilir.
Bir kilise tabiri, İncil’den bir satır ya da bir hadis-i Şerif gördüğümüzde “ben bu kitabı okumam” diyerek yaklaşırsak güneşe çıplak gözle bakmış oluruz. Zira dini, kişisel ve psikolojik durumunuz sizi bir esere uzak tutmaya neden olmasın. Bir romanda kimi konular bir kişinin ilgisini çekerken diğerinin çekmeye bilir, siz hiç ilk defa gördüğü birine “sen neden şaşısın” ya da “sen neden renk körüsün” diyen biriyle karşılaştınız mı hayatınız da? Bir yabancıyı tanımadan peşin hüküm verebilir miyiz, bu cimri bu fakir, bu zalim diye... Mutlaka veren insanlar da vardır, ama şunu unutmayın peşin hüküm vermek sizi hataya sürükleyebilir. Unutmayın ki okyanustaki balıklar, köpek balığından korkarlar, fakat denizden kaçamazlar. O halde gelişmek arzusundaysanız her kitabı okuyun, ön yargısız bir şekilde, okuduktan sonra da emeğe saygı duyun. Unutmayın ki gök kuşağına da neden bu kadar renklisin diyemeyiz. İnsanlar çeşit çeşit yaratılmış, bir mozaik oluşturmak gerek eserlerde.
Sevgilerimle, okuyan herkese şimdiden teşekkürler…