- 1838 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞ KESEN BAŞ KESER
Atalarımızın eskiden bugüne söyleyip geldikleri “ YAŞ KESEN BAŞ KESER” sözünün altında büyük anlamlar yatmaktadır. İnsanoğlu varoluşundan bugüne birçok doğa olayını göz ardı etmiştir. Maalesef kendi duyarsızlığımızdan hem insanlığı hem de diğer canlıların geleceğini tehlikeye atmış bulunuyoruz. Bugün bizim için anlam ifade etmeyen ve tehlike olarak görmediğimiz yeşil alanların hızla yok edilmesi ve yerine yeni yeşil alanların oluşturulmaması canlılığın yok olmasıdır. İnsanoğlu birçok ihtiyacını karşılamak için bilinçsiz bir şekilde çevresine zarar vermektedir. Yaşamın temel taşı olan su ve oksijen yeşil alanların varlığıyla mümkündür. Hangi canlı susuz, hangi canlı oksijensiz yaşayabilir ki? Hiç düşündünüz mü?
Yeşil alanların yok olması demek beraberinde birçok canlının yok olmasıdır. Yani yaşamın yok olmasıdır yok edilen yeşil alanlarla tabir yerindeyse dünyamız bir cehenneme dönüşmektedir. Şimdi soruyorum sizlere kim kendi hayatını tehlikeye atmak ister? Bir yerimiz acıyınca feryat ediyoruz peki canlılığın acısını neden hissetmiyoruz? Yarınlar bizim yarınlarımız; Yarınları güzel kılmakta bizim elimizde, bir cehenneme dönüştürmekte bizim elimizde aslında bizler yeşil alanları değil kendi geleceğimizi hatta yaşamın varlığını günden güne tüketiyoruz.
Yine atalarımızın “HAZIRA DAĞ DAYANMAZ” sözü bilinçsiz bir şekilde yerine yenisini oluşturmadığımız ormanlarımızın bir gün elbette biteceğini işaret etmektedir. Peki o zaman canlılığın hayatını yapmış olduğumuz nükleer silahlar mı kurtaracak? Elbette hayır kirlettiğimiz, yok ettiğimiz yeşil alanlar yaşam için olmazsa olmazlardandır. Ey! İnsanoğlu duy sesimi sana sesleniyorum kendi yarınlarını, kendi geleceğini yok etme bizim yaşantımızı anlamlı kılan yeşil alanları neden yok ediyoruz? Gelin birlikte bir tek benimle olmaz demeyerek, inanarak ve birlikte olarak çevremizdekileri de bilinçlendirerek yarınlarımızı kurtaralım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.