Bir Fotoğraf Çekilebilir miyiz?
Hep yaparız ya, yanı başımızda bir ünlü gördük mü hemen beraber bir fotoğraf çekilme arzusu geçer içimizden. Hayatımızın unutulmaz karelerinde, albümümüzün en önemli sayfalarında bir ünlü ile yan yana görünmek isteriz. Oysa ne bizi tanımışlığı ne de iki adım yol ile bir yudum su içmişliğimiz vardır. Anlamsız ve alakasız bir karede yan yana duran iki tezat. Ben falanca ile fotoğraf çekilmiştim. Niye çekildin ki? – Abi çok istemişti kıramadım! Peki beraber çekildiğimiz o fotoğrafdan, ünlü kişimiz de bir tane ister mi acaba? – hayır canım sende kalsın...
YORUMLAR
Yazıda bahsedilen durumun bir ileri versiyonu da var. New York'ta, Londra'dakinin şubesi olarak, Madame Tussauds Balmumu Heykel Müzesi vardır. Müzenin önüne heykellerden bir örnek daima bulunur: Kimi zaman Nicholas Cage'dir, kimi zaman da Morgan Freeman. İnsanlar sanki o heykeller gerçekmiş gibi kollarına girer fotoğraf çektirirler. Hatta bir seferinde tanımadığım bir zenci şarkıcının heykeliyle çektiriyorlardı. Derken heykel hareket etti: Meğerse sokaktan geçen ilgisiz biri heykel ayağına yatmış, milleti kandırarak eğleniyormuş. Bu noktada sormadan edemiyor insan: Adamı tanımıyorsunuz bile, niye fotoğraf çektiriyorsunuz? Saygılarımla.