saat sekizi on geçiyor
Ter içinde uyandığım da saat sekizi on geçiyordu ve işe geç kalmıştım.
Sizi bilmem ama ben geç kalınca yavaş harekat ederim. Yine aynı şekilde davrandım,yatağımdan kalktım ve banyoya gittim. Yine sular yoktu duş yapmak bir tarafa yüzümü bile yıkayamıyordum bir haftadır. İlginçtir hiç kesilmeyen sular bir haftadır kesikti.neyse üstümü değiştirdim ve doğruca durağın yolunu tuttum, yaklaşık yarım saat bekledikten sonra sıkış tepiş bir otobüse binebildim. Ofise vardığımda saat dokuzu geçiyordu. Ceketimi çıkarıp sandaliyeye astım ve arkadaşların takılmalarına aldırış etmeden tuvaletin yolunu tutum yüzümü yıkarken takılmaları aklıma geldi ne olmuş yani üç gündür geç kaldıysam saatim bozuk kardeşim çalışmıyor ne yapabilirim .
Masama geri döndüğümde patronun beni beklediğini belirten bir not buldum ve odasının yolunu tuttum. Sekreter geldiğimi bildirdi ve içeri girdim, patronunu kızgınlığı elindeki kağıdı yakacak kadar ateşli olan gözlerinden belli oluyordu. Beni görünce kağıdı bana uzattı ve okumamı söyledi, okudukça kızarıyordum bu benim bitirmem gereken ve sürekli olarak ertelediğim projenin artık bizim olmadığını ve yarım milyon ytl’lik işin iptal edildiğini belirtiyordu. Ne yapabileceğimi bilemeden birkaç kelime geveliyordum ki patron tüm sözleri ağzıma tıkadı ve bende karşılık verince şu anda bu kafede oturup sekizinci çayı beklememle sonuçlandı. Odadan nasıl çıktığımı ve kimseye birşey demeden ofisten çıkmış yola koyulmuştum ne yapacağını bilmeden yürüyen işsizler kervandan biri olmuştum.
Dertleşecek birilerini arıyordum ama kimseye ulaşamıyordum. Tüm arkadaşlarım işte diyelim peki Aysun nerde ve neden telefonu açmıyor. Sekizinci çayda bitti ne yapacağımı bilmiyorum bir tane daha söylesem mi acaba neyse kalkıp eve gideyim ,ortalığı toplayayım. Eve vardığımda su saatini üzerindeki faturalar ve mühür dikkatimi çekti. İyide ben otomatik ödeme talimatı vermiştim suyun kapatılması için bir sebep yok ki . posta kutusu da dolu bunlar benim maaşımın yatığı bankadan geliyor. Maaş anlaşmamın kaldırıldığını ve vermiş olduğum talimatların artık geçersiz olduğunu ve iki aydır yatırılmayan kredi kartı borcunu istiyorlar. Bu işte suyun ve elektriğin neden kapalı olduğu açıklıyor. İyide benin maaşım hangi bankaya yatıyor,bir dakika bu arayan Aysun galiba yok ev sahibim; biriken üç aylık kirayı sordu ve yatırmamam halinde evi boşaltmamı söyleyip kapattı. Tamam yatıracağımda kardeşim ben maaşım hangi bankaya yatıyor bilmiyorum ki. Hatırladım galiba ziraat olmalı evet ziraat ,iyide en yakın şube nerede caminin sağındaki olmalı yanılmıyorsam. Tamam bu işte ben buradan almıştım bankamatiği, cüzdanda olmalı. İşte burada üç aylık maaşım,yarısını çekeyim de şu borçları kapatayım.bu arada Aysun nerede neden aramıyor beni, “ulan velet kaçma gel buraya o benim param tutun şunu Allah rızası için” kaçtı ya kardeşim kimse kılını kımıldatmıyor ki hem nasıl koşuyor it. Bu arada karşıda ki kız Aysun değil mi? Evet Aysun’da yanında ki yarma kim ve neden elinden tutuyor. Önlerini kesince akıma geldi biz tartışmıştık ve ben bir aydır aramıyordum, ona göre bu ilişki bitmişti ve yeni birini bulmuştu bile ve sabahtan beri arayan benim olduğumu anlayınca kıza artistlik olsun diye üstüme yürüme başladı. Biraz tartıştıktan sonra elini kaldırdı ve işte yerdeyim anma sıkı vurdu ya gözüm karardı.
Gözlerimi açtığımda saat sekizi on geçiyordu ,ter içindeydim ve işe geç kalmıştım. Hız kaşınılmazdı
Olcay TEKİN
]