MEHMET ALİ BİRAND
Bir an düşündüm…
Her gün aldığım gazete idi posta gazetesi,türkiyenin en çok okunan gazetesiydi veya değil di orasını bilemem …ama diğer üç büyük gazete de ki en az 6 sayfa reklam haber alma özgürlüğümü kısıtlıyor du sanki!
Posta gazetesin de hemen her gün değişik ve farklı haberler mizansen yönü ile de veriliyordu apaçık olduğu gibi de…
Okurdum yazılarını..!
Mehmet ali BİRAND dan söz ediyorum bekledim biraz ve erteledim onun hakkında yazma teşebbüsümü…
9 ocakta abdullah bey isimli yazımda biraz sitem etmiştim kendisine gıyabında...köşesinde şöyle demişti...miami deyim deniz güneş ve kum...güneşin altında aldım haberi müzakere sürecine başlanıyormuş...çok sevindim....diye devam ediyordu...vefat haberini alınca üzüldüm..!hatta belki en yakınında ki mesai arkadaşıymışcasına...
Baktım insanlar ne diyor diye tanıyandan en yakınından onunla anısı olandan dinledim okudum…insan yaşarken kendisi ile düşünceleri bu denli bilemiyor ne acı…
Seveni sevmeyeni okuyanı okumayanı dinleyeni dinlemeyeni izleyeni izlemeyeni…herkes bir şey söyledi ardından meğer ne büyük bir gazeteceymiş…! Ne büyük televizyoncu…ne güzel bir eş ne güzel bir baba ne güzel bir dede…
Olur olmaz ispatlı ispatsız bir sürü komplo teorisi de üretilmiştir belki kimbilir…
Özel hayattır kimse karışamaz… mesela sevmiyorsan izlemezsin beğenmiyorsan okumazsın…o kadar basit…ama gel gelelim madalyonun diğer tarafı farklıdır her zaman rahmetli Ahmet kaya bir röportajında muhabirin sorduğu dinleyici kitleniz kim sorusuna..’’beni sağcı sevmez solcu sevmez tarikatcı dinlemez iyi de kardeşim benim albümün 2 milyon adet satmış bu albümleri kim alıyo o zaman ‘’diye ifade etmişti dinleyici kitlesinin aslında gizli olduğunu kimsenin çıkıpta evet dinliyorum deme cesaretini gösteremediği bir ülkede yaşadığımızı da…
Zenginmiş…!çok zengin..!kime ne…evi varmış boğazda…sanane..yat almış yeni hasta hasta….villası varmış Amerika da…nokta nokta nokta…. Uzayıp gider senin için fesatsa..!
72 yıl dile kolay aslında ne çok şey sığdırmış yaşamına…biz sadece 45 dakika yada bir iki saatine ortak olmuşuz her gün o da bütün samimiyeti ile olduğu gibi çıkmış karşımıza…
Mehmet ali BİRAND ı izliyormusunuz ?hayır sevmem!kitabını aldınız mı hayır beğenmem belgesel yayınladı en son onu izlediniz mi ıııhh ıh….demiştir çoğu kişi….ama uslubunu ama tarzını ama cesaretini sevmemiştir aslında yada ilerlemiş yalına rağmen çalışkanlığını kimbilir…ardı sıra söylenen her söz kifayetsiz dir aslında …yok ruhu duyarmış hissedermiş anlarmış falan hepsi palavra…ruh bedenden çıkınca gerisi hikaye…sağlığında diyeceksin arkadaş yaşarken söyleyeceksin ne diyeceksen…
Övgü ise övgü yerden yere vurmaysa vurma… artık yok ne ıhlamasını duyacağız ne de kendine özgü sunumu ile izleme şansımız olacak…arama motorlarından tanıma ve video paylaşım sitelerinden izleriz artık…alt kısmında günah çıkaran okuyucu yorumları ile…
Mekanın cennet olsun Mehmet ali BİRAND nur için de yat…
A.B.2013