Ben Aşkı Bilemedim!
Haklıydın,ben aşkı bilemedim!
Ama sende hiç öğretmek istemedin!
Bir varlık uğruna yok ettik aşkı,
Ve uçtu gitti aşka dair bütün satırlar..
Tıpkı sen gibi.. Varken yok oldular!..
Oysa Ademin cennetten kovulmasının nedeniydi aşk?
Bilemedik.. Bilemedim?
Ne zordu çayı içerken ısınamamak..
Ne zordu kumruları uzaktan tek başına izlemek..
Sabah bir simit alıp o simit için sana sırnaşan kediyle simitini paylaşmak ve geride kalan o yarımın bile boğazında düğümlenmesi..
Sahi, sen haklıydın sevgili! Ben aşkı bilemedim...
Sen bilir misin? önünde binlerce sayfalık ders kitabı seni beklerken onlari gözyaşlarıyla doldurmak ne demek? Birinin sana git demesi ne demek sen bilir misin? Haklısın, ben aşkı bilemedim.. Hep masallardaki gibi sandım aşkı, ulaşılmaz ve büyülü.. Mecnun dedim olmadı, kerem dedim dolmadı, romeo dedim uymadı.. Ya sen bana çok geldin, ya ben sana az.. Evet ben aşkı bilemedim, ama bir şeyler değişti hayatımda.. Aşk nedir bilemedim ama ne olmadığını biliyorum artık sevgili.. Sen olmayan hiçbir şey aşk değilmiş, öğrendim.. Gurbet değilmiş öğrendim.. Hasret değilmiş öğrendim.. Nokta değilmis öğrendim.. Ve öğrendiğim günden itibaren bütün satırlarımın sonuna üç nokta koyar oldum sevgili.. Ve özlemin ne denli çaresiz kaldığını öğrendim.. Ve yağmurun ne kadar faydalı olduğunu öğrendim.. Çünkü beslemezsen toprağı ekin vermez filizler ve gözyaşlarımi yağmur etmeyi öğrendim.. Yüzmeyi bilmeden denizin içinde kalmayı öğrendim.. Aşk bana çok uzak derken şah damarım kadar yakın olduğunu öğrendim..
Aşk birini sevmek değilmis sevgili bunu öğrendim.. Aşk, sahibinin (Allah’ın) sifatlarini tecelli edişini görmekmiş, öğrendim.. Isterse insan bir kitaba, aynaya hatta mesleğinede aşık olabilirmiş, öğrendim.. Çünkü aşkın adı Allah’mış sevgili ve gerçek aşıklar aşkın yansımasını kişide görüp büyüttükten sonra kişiyi bırakıp ona (Allah’a) yönelenler olmuş.. Hz.Muhammed gibi Hz.Hatice gibi..Hz.Hacer gibi.. Hz.Fatima gibi.. Hz.Mevlana gibi Hz.Şems gibi.. Hallac_ı Mansur gibi.. Yunus Emre gibi.. Fuzuli gibi.. Ve daha sayamadığım nice gerçek aşıklar gibi.. O sebeple sevgili, haklısın ben aşkı bilemedim...
( Özlem Usta 15.01.2013)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.