- 771 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Elazığ İli Zengin Yerel Kültüre Sahiptir.
Elazığ İli Zengin Yerel Kültüre Sahiptir.
Bir Kaç bin yıllık mazisi içinde bir çok tarihsel olayları gören Harput ise başlı başına Bir Tarih kokar. Bu nedenle bir çok şair hala duygularını Harput’a Elazığ’a özlem çekerek gidermeye ve Musiki zamanlarında Meşk yaparak bir nebze olsun maziyi yaşamaya çalışırlar. Bu nedenle Kültür denince Elazığ ve Harput ilk akla gelenlerdir. Geçmiş zamanlarda bir çok .yabancı okul ve kolejlerin harputta olduğu bilinmekle birlikte hala ayakta kalan bu kültür miraslarımızın fazlaca hissedilmediği ayrı bir gerçektir.
Ancak yinede Harput yaşayan bir tarih ve şimdiye kadar Harputlu ve Elazığlı kendi kararınca bir şeyleri yapmış ve yapmayada devam edecektir. Ancak yolunuz doğu anadoluya düşerde Elazığ’dan geçerseniz eğer Mutlaka ama mutlaka "HARPUT’u" gezmeden tarihi koklamadan gitmeyin. Gezilecek ve görülecek ibret alınacak o kadar çok mekan var ki ...!
Elazığ-Harput dünün kalesiyle, mektep ve medreseleriyle, camileri, hanları hamamları, çarşıları alim ve sanatkârları ile ünlü Harput’u; aynı özelliklerini zaman içerisinde geliştirerek, bugünün üniversitesi, eğitim ve öğretim kurumları, ulaşımı alim sanatkarları ; gelişmekte olan ağır sanayii ile bölgenin önemli bir merkezi haline gelmekte olan Elazığ’ını ortaya çıkarmıştır.