SOZUM MECLISTEN DISARI
Yaşlandiğima dair ciddi emarelerle yuzleşiyorum her yeni gunde.. Mesela kilo aliyorum her gecen gun.. seksenleri falan gormeye başladim.. Bilirsin! zor alirdim ben bu kilolari..
Unutkanlik mesabemde de ciddi bir artiş gozlemliyorum ote yandan.. zinde bir hafizanin yerinde yeller esiyor.. Sorulan sorulara en kalbisinden "hatirlamiyorum" cevabi vermem hayra alamet olmasa da yaşliliğima veriyorum gene de ben bunu..
Mesela gencliğimdeki mahir kalemşorluğumle tutustuğum kavgalara cesaret edemiyorum artik. Hatta en nefret ettiğim sozcuk olan "bulaşma, boşver" simdi favorilerim arasinda..
Erzurumlu Ibrahim hakki hz.lerinin
"acilir bahtimiz bir gun
hemen battikca batmaz ya
sebepler halkeder halik
kerem babin kapatmaz ya
duam rizk icin değil
haşa: mevla rezzaki alemdir
riziksiz kul yaratmaz ya"
şiirini şiar edindigim yillara inat her gun hesap kitapla meşgulum neredeyse.. ciddi ciddi endişelerle..
saygidan daha muberra bir liman olmadigina ciddi ciddi inanmaya başliyorum neredeyse.. fikir dalaşini dahi saygisizlik olarak addediyorum artik..
Anlayacagin sadece bedeni olarak degil fikri olarak ta yoruldum ben..
O itibarla sana gitme kal diyemeyecegim.. senin yaptiklarini yok varsayip seni son bir kez daha affedemeyecegim..
Yok yok.. sen yine sevmiyorsun falan diyeceksin.. inanki degil. senden baskasini sevecek takatim bile kalmadi. kimseye siir yazamiyorum mesela.. kimse benim kalbimi yerinden firlatamiyor artik.. hatta yeni bir kita bulmus kaşif heyecanimdan eser dahi yok..
Hazir sen vardin.. kaniydim sana.. aksam beni bekleyisine.. iki kelamina.. esasli bir alişkanliktin anlayacagin benim icin.
Ama haylazliklara karşi artik refklekslerimde ciddi bir ivme kaybi soz konusu. Gencligin verdigi kivrakligimdan yoksunum maalesef.
Ve sevmem bile yetmiyor artik gidenlere kal dememe..
Gidenlere "git" demek geciyor icimden..
Ben neleri ugurlamadim ki.. Kimler terketmedi ki.. Yalnizlik iyimidir bilmiyorum ama maziden donenler olmadigina gore katlanilasi bir mukadderattir hic şuphesiz.
Evet seni seviyorum.. Mesela gittikten sonra yuregimde mevcut olan sevgin nasil acitiyor bilemezsin. Sen yine "kopek gibi seviyorum seni ama sen beni benim sevgimin onda biri kadar sevmiyorsun" kabilinden bir seyler mirildanirdin mutlaka..
Oyle degil ama.. ben seni seviyorum.. Lakin gitmene kal diyemeyecegim.. Gitme gerekcelerini artik bir defa daha affedemeyecegim..
Ha unutmadan.. yaşlaniyorum dedim ya.. yaşlilikla bazi duygular yok olmakla beraber bazilari da kalitsal bir bagişikliga donusur.. işte bir de tembellikle kankalaştimi o duygu.. deme gerisine..
Yani gitme varyasyonlarina karsi genclik yillarimin cevikligi yok bende.. miskin miskin gidene "gule gule" diyorum hatta..
Huzur istiyorum ben.. sukunet.. uyum..
oyunu kaldiramiyorum artik.. zannediyorum kalbimde bu konuda benimle hem fikir..
sezenin "gitme kal yalan soyledim" sozlerine keske vokal yapabilsem..
Ama Mevlana daha cazip geliyor bana
"dun ile gitti cancagizim, artik yeni şeyler soylemek lazim"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.