- 1383 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OĞUZ CAN HAYALİ ÜZERİNE
Dost Can Yücel’in SEVGİ DUVARI Şiir Kitabının 30.uncu Sayfasına kazıdığı YURT YAZISI Şiirinde(*)
Ne yaman zor imiş Yonca Yolması,
bizim Memlekette Adam olması. dediği gibi
Oğuz Can Hayali de(1) "Adam olmak için" Almanya’ya gider(2)
ve
21.Mart Dünya Şiir Gününde Adımı
"Şiir’in Yaramaz Çocuğu" koydum.
Ağzıma Sağlık!
Bu İsimle anılan başka bir Şair var ise eğer,
ya ben "hiçbir Baltaya Sap" olamıyanlardanım,
yada Haşarı!
Ama "Artık" değilim artık. der(3).
Almanya’da kendini avutmak için "ÖZGEÇMİŞ 1/2/3" gibi üç Özeleştiri Şiiri yazar. Gerçek Kimliğinin Yarısını "FATİH 11" Şiirinde ele verir. Böylece 14 adet "FATİH" Şiiri ile Çocukluğunun büyük bir Kısmının geçtiği bu Semti anacak ve SUCUMALİ Takma Adı altında 9 adet "FATİH ATPAZARI" Şiirkiyaleri yazarak bu Mekana olan sırıl-sıklam Aşkını Şiir-Hikaye-Karışımı bir Tarzda dile getirecektir.
2012 Yılı Yazında; "İstanbul’dan mı, Kanlıca’dan mı, yoksa Bal-Gözlü-Birinden mi?" yediği Darbe ile 66 Yaşından sonra yeniden Aşık olacak(4), bu beklenmedik Olaydan kurtulmak için de daha-bir-çok SEVDA ve BARIŞA ÖZGÜ Dizeler yazacaktır.
En son yazdığı "İSTANBUL SENİ 1 ve 2" Şiirlerinden anlaşılacağı üzere "Ulaşamadığı Ciğere Mundar" diyen Şair halen "Kuyruk Acısı" Şiirleri yazmaktadır.
Politika, Mitoloji, Bilgiç ve Kara Mizah Yönünü bir Yana bırakırsak, asıl Adı Mehmet Gökalp olan Şairin okunmaya değer 70 kadarda De Bari’leri vardır. Tüm Hikaye, Şiir, Anı, Oratorya(5), De Bari ve Şiirkiya’lerini "oguz can hayali" takma Adı altında İnternette bulabilirsiniz.
Kara Zurna’yı(6) daha Yakından tamımak isterseniz, lütfen aşşağıda numaralanmış Dip Notları okuyunuz.
(*) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
(1) VEDAT OĞUZCAN ÜZERİNE
(2) SAYFA OTUZYEDİ DİZELERİ 8
(3) KARA ZURNA 11 Şiiri
(4) SEVDA DİZELERİ 7 Şiiri
(5) ÇOBANOĞLU HATİ ORATORYASI
(6) KARA ZURNA ÜZERİNE
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.