- 1297 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
VİCDANLARI KARA MI KARA
VİCDANLARI KARA MI KARA
........... İzlediğimiz haberler yine kara, yaşanan ölümler kara ve yüreklerde açıldı onulmaz yara. Yine Zonguldak,yine patlama ve yitirilen tam sekiz can. Kara kadere(!) kurban edilen sekiz can.
........... Yine birileri çıkacak "kader" diyecek. Ardından da utanmadan sıkılmadan " güzel öldüler" diyecek. Hiç düşünmezler ki bu vicdanı karalar; bu sözler geride kalan bahtı karaları nası yaralar.
........... Emperyalizmin uşakları özelleştirme adı altında insan emeğini, ekmeğini ve de canını taşeronların vicdansızlıklarına köle yapıyor, kurban ediyor. Evlenen çiftlere en az 3-4 çocuk yapın diye öğüt verenler doğmamış çocukların babalarını kara toz içinde kara bir ölüme mahkum ediyor. Daha doğmamış bebelerin geleceğini karartıyor. Yüreği kan ağlayan analar, babalar ve dul analar bırakıyor.
........... Kaderciliğin körü körüne bu kadar kabul gördüğü ve hatta kutsandığı toplumlarda aslında iş cinayeti ve insan katliamı olan bu kara ölümlerin "kader" diye sineye çekilmesi kaçınılmaz oluyor. Emek örgütlerinin bir kısmının işveren yanlısı olması, bir kısmının etkinsizlik ve yetkinsizliği, belli bir kısmının da basiretsizliği bu konuda alınabilecek önlemlerin önünü kapatıyor.
........... Geçmişte yaşanan onlarca acıdan ve verilen canlardan ders almayan vicdanı kara yöneticiler iş kazaları ile ilgili önlemler konusundaki duyarsızlıkları ne yazık ki devam ediyor. İnsan emeği ve canı önemsenmiyor. Yaşanan acı olaylar sonrası üç beş duygusal sözle durum geçiştiriliyor. Belli bir zaman sonra da belleklerinden siliniyor. Ama yitirilen canların geride bıraktıkları insanların yüreklerinde açılan yaralar asla kapanmıyor.
........... " YÜZ KARASI DEĞİL, KÖMÜR KARASI. BÖYLE KAZANILIR EKMEK PARASI" demiş büyük usta Orhan VELİ. Çokta doğru söylemiş. Binlerce onurlu emekçinin ocaklardan çıkardıkları kömürün rengi KARA. Kazandıkları ise çoluk çocukları için üç- beş kuruş PARA. Bunu kazanırken elbette oluyor elleri ve yüzleri tozdan KARA. Onlar verince canlarını para uğruna KARA ÖLÜME; Yüreklerde açılır büyük mü büyük onulmaz YARA. Çünkü onları yönetenlerin VİCDANLARI KARA MI KARA.
Selamettin PULAT 07.01.2013 Erenler/ SAKARYA
YORUMLAR
Usta kalem yine çok önemli vede çok elim çok üzücü bir konuya değinmişsiniz vede çok güzel işlemişsiniz hakikat payı olan çaresizliğin feryadını yansıtmışsınız gerçekten çok içler acıtan bir mevzu YÜZ KARASI DEĞİL, KÖMÜR KARASI. BÖYLE KAZANILIR EKMEK PARASI
Selamettin PULAT
......Çok teşekkür ederim. Okuyan ve yorumlayan yüreğinize sağlık.
......Sağlıkla, mutlulukla ve saygılarımla kalın.