- 1493 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASKERLİK ANILARIM-4
4. B Ö L Ü M
76 ………… HAFTA.---------------04-05-1970------------------10-05-1970
Pazartesi günü evimizin kırık kırtığıyla uğraştım.Salı günü sabahleyin Samat’tan ayrıldım.Tabii anam ve küçük kardeşim geldiğime sevindikleri kadarda gittiğime üzüldüler.Köyden ayrıldıktan sonra Sofular köyünde yaşamını sürdüren büyük ağabeyim Dursun gile uğradım.Ağabeyim gil de bir muaf ir kaldıktan sonra akşama Ankara’ya geldim.Salı akşamını Ankara da Yattıktan sonra,Akşama kadar Ankara da gezdim.Akşam saat on sekiz de otobüsle Amasya’ya hareket ettim.Gece saat 01 sularında Amasya da kışlama geldim. Ve teslim oldum.Perşembe ve Cuma eski görevime devam ettim.Cumartesi ve Pazar arkadaşlarla beraber olup istirahat ettim.
77………………….HAFTA………………11-05-1970----------------------17-05-1970
Pazartesi günü bir hasta askeri tümen hastanesin de sıhhi kontrole götürdüm.Bu yüzden günümün çoğunluğu hastane de geçti.Götürdüğüm hasta erin nedeniyle Salı günün de tümen hastanesin de geçirdim.Hatta hastane arkasında ki marangozhanede tertibimin sayesine istirahat ettim.Çarşamba akşamı gece eğitimini revirde yaptık.Perşembe günü yeni verilen yazlık elbiseleri aldık ve kışlık elbiseleri değiştirdik.Köylüm Şaban’ın izinde olması canımı sıkıyordu yalnızlık.Hafta sonunu istirahatla geçirdim….
78……………….HAFTA………….18-05-1970---------------24-05-1970
Pazartesi günü görevime devam ettim.Fazla kayda değerlilik yoktu.Salı günü öğleye kadar top oynadık.Öğleden sonra arkadaşlarla dağlara gezmeğe gittik.Ve o zaman gördün Ferhat’ın yardığı oyukları.Bir bağın kenarından geçerken birinin kiraz topladığını gördük.parasıyla biraz kiraz vermesini rica ettik ama adam yüzümüze dahi bakmadı.Haftanın diğer günleri vazifeme devam ettim.Pazar günü öğleden sonra nöbetçi on başı nöbetim vardı….
79………………….HAFTA.----------------25-05-1970---------------31-05-1970
Pazartesi günü revir vizitesinden sonra bazı hasta askerleri tümen hastanesine götürdüm.Salı günü öğleden sonra gene dağlara gezmeye gittim ve güzelce bir gezdik Yüksekovalı on başı Kürt ilhan la.Sonra tümenin üstünde ki yumurta tepe isimli tepeye çıktık.Perşembe günü gene hasta erlerin tedavileriyle uğraştım.Öğleden sonra alayda alarm vardı.Cuma günü vazifeme devam ettim.Cumartesi günü bölükler arası futbol maçını yönettim.Pazar günü istirahat ettim…
80…………………..HAFTA----------------01-06-1970----------------07-06-1970
Pazartesi günü bölü,bölük Amasya da bizi hamam götürdüler.Yılların kirini yıkamıştık.Bu gün çok ama çok yağmur yağdı.Salı günü nöbetim vardı.Çarşamba günü Şaban bir nevi firardan geri gelince bazı tatsız olaylar olunca çok canım sıkıldı.Perşembe günü de Şaban’ın işleriyle uğraştık.Cuma günü gene vizite işleriyle uğraştım.Hafta sonunu Şabanla beraber istirahatla geçirdik…..
81……………….HAFTA…………….08-06-1970-------------------14-06-1970
Elimde ki revir hasta defterine kendi aklımın erdiği şekilde yazı yazmıştım.Bu yazı baş çavuşun dikkatini çekmiş olmalı ki beni bir sürü sorguya çektiler.Hatta revir doktor defteriyle karşılaştırdılar.Baktılar ki önemli bir şey değil sadece yazmamamı tembihlediler.Salı günü teskere eğitimi yaptık.Çarşamba günü nöbetim vardı.Perşembe ve Cuma günleri Merzifon kara yolu üzerinde ki tümen çöplüğüne yanımda iki askerle ilaçlama işleri yaptık. Bu ilaçlama esnasından günlük (günaydın) gazetenin kuponlarını toplayıp Yıldız Tezcan’ın 45 lik taş plağını aldım hediye olarak.
82………………HAFTA------------------15-06-1970---------------------21-06-1970
Pazartesi günü viziteden sonra gene arkadaşlarla tümen çöplüğünü ilaçlamaya gittim. O sırada yanımıza gelen Alay Komutanımız Albay. Mehmet Ali Kurtuluş duruma çok sevindi ve bizi de gösterdiği sevgiyle teşvik etmişti.Bu hafta Salı cumartesi günlerin de revirimiz de,Samsun Kızılay kan merkezinden gelmiş olan ekip, askerlerden kan aldılar bizde onlara yardımcılıkla meşgul olduk.Bolca meyve suyu içip bolca bisküvi yedik sayelerine.Ama biz sıhhiye eratı torpilli idik bizden kan almadılar. Bazen testler vardı testlere sıhhiye ekip başkanı olarak gittim.Hafta sonunu istirahatla geçirdim…..
83………… HAFTA-------------------22-06-1970-------------------28-06-1970
Pazartesi,Salı ve Çarşamba günleri gene aynı vazifeme devam ettim.Yalnız Salı günü öğleden sonra revirde otururken baş çavuşum beni ve yanımıza üç sıhhiye eri alarak kayıt kabul binasına cemse ile gittik.Durumu bilmiyorduk.Kayıt kabul binasına vardığımızda,yerde yatan bir yaşlı görünümlü bir sivil vardı.Başında da tümen doktoru,alay komutan yardımcısı yarbay Ahmet Şengül vardı.Doktorun emrine göre yerde yatan kişiyi teskereye koyarak doktorun muayenesine hanesine taşıdık.Hasta olan zat yaşlı bir görünüşü vardı.Hastayı teskere ile yere koyduk.Sivil olan zat baygın olarak yatıyordu. Doktor kendi durumuna göre hastayı bir kaç kez kontrol etti.Hatta eline aldığı neşterle hastanın ayak tabanlarını bir nevi çizdi.Hastada hiçbir uyanış alameti görülmedi.Ardından doktor göz kapaklarını eliyle açtı kontrol etti.Yalnız ben başçavuşum yarbay ve doktor vardık hastanın yanında.Bir ara doktor yarbaya dönerek---Yarbayım bu hastalık bilmem ne hastalığıdır.Bu hastalığın belirtileri şöyle,şöyle diye izah etti.Aradan iki üç dakika geçti geçmedi doktorun yarbaya ettiği izahat şeklinde hastada aynı hareketlilik gözükmeye başladı.Doktor her hareketin ardından başka bir şekilde izahat ediyordu.Ama yerde baygın yatan hasta birkaç dakika sonra doktorun söylediğini bir nevi hareketleriyle belirtiyordu.Sanıyorum doktor üç hareket izah etmişti ,hastadan da aynı hareketi izlemiştik.Ama ben bu sırada gülmüştüm de başçavuşumun kızdığını hissedince kendimi toparlamıştım.Bu izahatların ardında hasta yatan sivilin hareketlerinde dolayı,doktor binbaşı hastanın yakasını paçasını toplayıp,önce doğrulup kalkmasını söyledi.Yaptığı hareketin bir rol olduğunu kendisin de böyle bir hastalığın olmadığını,eğer varsa her hangi bir hastalığının kendisine söylenmesini ve tedavide kendisine yardımcı olacağını hasta kişiye bir, bir söyledi.Ama hasta hala teskerenin üstünde baygın bir şekil de yatıyordu.Doktorun söylediklerine aldırış etmeyen (güya) hastayı,doktor güzel bir dayaktan geçirdi.Ve hasta efendi hiçbir marazası yokmuş gibi ayağa kalktı ve doktorun ve yarbayın karşısına hazır ola geçti.Tabii doktorun emriyle bizde teskeremizi alıp odadan çıktık. Sonraki günlerde bu hasta adamı bir çok defa tümen hastanesinde muayene için beklediğini gördüm.Vizitecisi ile konuştuğumda,Kendisinin doğu illerimizden biri olduğunu ve hiçbir hastalığının olmadığı halde,hala çürük raporu için uğraştığını söylemişti.Perşembe günü nöbetim vardı onu bitirip teslim ettim.Cumartesi günü bir askeri tümen hastanesine doktora götürdüm.Öğleye kadar onunla meşgul oldum.Öğleden sonra istirahat ettim.Pazar günü öğleden sonra nöbetim vardı…….
84…………………HAFTA-----------------29-06-1970------------------05-06-1970
Pazartesi günü öğleye kadar nöbetim vardı.Nöbet tesliminden sonra hamama gittim.Salı günü viziteden sonra,yanıma arkadaşlardan iki kişi ile tümen çöplüğünü yakmaya gittik.Çarşamba ve Perşembe günleri hem tümen çöplüğünü hem de alayın bazı yerlerini ilaçladık.Cuma ve cumartesi aynı göreve devam ettim.Pazar günü Şaban la istirahat ettik…..
85……………..HAFTA---------------07-07-1970-------------------12-07-1970
Bu hafta da aynı vizite görevime devam ettim.Perşembe öğleden sonra nöbetim vardı.Cuma ve cumartesi günleri bir hasta askeri tümen hastanesinde doktora götürüp tedavisiyle uğraştım.Pazar günü gene Şaban la istirahat ettim.
86……………….HAFTA--------------13-07-1970--------------19-07-1970
Pazartesi ve Salı günleri aynı vizite görevine devam etti.Bu Çarşamba günü revirde koyduğum çekmeceden defterim kayıp oldu.Bütün aramalar soruşturmalara rağmen gören ve bulan olmamıştı.Ertesi günü tümen disiplin ceza evine iğne vurmak için giden Eskişehirli Hulusi Gencer defterimi orada bir mahkumun okuduğunu görmüş.Bunu bana bildirince ertesi günü beraber gidip ceza evi komutanına durumu anlatınca bana tekrar defterimi geri verdiler.Böylelikle hem yazımlarıma devam ettim,hem de defterime kavuşmuş oldum.Bu hafta nöbetim yoktu.Almanya da çalışan Dursun ağabeyimden biraz harçlık ” 655”Tl.para geldi.Aslında bu paranın bir miktarı onda alacağım var idi.
87…………….HAFTA-----------------20-07-1970-----------------26-07-1970
Bu hafta da gene aynı görevime devam ettim.Çarşamba günü nöbetim vardı.Perşembe günü gene vizite işleriyle uğraştım.Cuma günü yarım kalan hatıralarımı, haftanın yazılmayanlarını yazmaya çalıştım.Cumartesi günü öğleye kadar tümen hastanesin de kaldım.Hafta sonunu istirahatla geçirdim…..
88………………HAFTA---------------27-07-1970------------------02-08-1970
Bu haftanın ilk iki gününü gene vizite işleriyle uğraştım.Çarşamba gecesi bölükle eğitim alanına gece eğitimine gittik.Perşembe vizite işleriyle uğraştım.Cuma günü tümen hastanesine hasta bir asker götürdüm.Cumartesi günü acemilerin yemin merasimi vardı.İlk yardımcı olarak merasim de hazır bulunduk.Hafta sonunu istirahatla geçirdim….
89…………………..HAFTA--------------03-08-1970----------------09-08-1970
Pazartesi viziteden sonra alaydan seçilen şoför adaylarını vizite işleriyle uğraştım.Bir kaç kez Amasya hastanesine gidip geldim.Çarşamba gecesi gece dersini revirde yaptık.Cuma günü nöbetim vardı.Cumartesi günü çarşı iznine çıkıp kendime bir takım elbiselik kumaş aldım.”295 liraya .Ayrıca bir çiftte ayakkabı aldım 40 liraya. Hafta sonunu istirahatla geçirdim……
90…………………HAFTA---------------10-08-1970---------------16-08-1970
Pazartesi ve Salı günleri vizite işleriyle uğraştım.Perşembe günü epeyce telaş eli ve heyecanlı geçti sayılır.Sabah vizitesini yazarken Kayserili bir onbaşıyla kavga ettim.Ardından öğleden sonra da Ankaralı bir sıhhiye eriyle dövüştüm. Akşam da Ali ile sohbet ve istirahat ettik.Cuma günü vizite görevime devam ettim.Hafta sonunu istirahatla geçirdim…..
91…………………HAFTA-----------------17-08-1970---------------23-08-1970
Pazartesi Salı günleri önemli bir durum yoktu.Aynı görevime devam ettim. Çarşamba akşamı gece eğitimini revirde yapıyorduk.Gelen bir telefona göre tüm sıhhiye eratı eğitim alanına gelmemizi isteniyordu.Baş çavuşumuz Mehmet Akman,gece eğitimini revirde yapmamızı istiyordu güya alay komutanının emriymiş.Çağrıya gitmemiştik.Ertesi gece,alay nöbetçi subayı olan Ahmet Gürel isimli bölük komutan vekili,biz sıhhiye eratını bölük yazı hanesine topladı.Yirmi dört kişiyi güzel bir sıra dayağına çekti.Elinde ki on iki nolu sopa ile önce revir çavuşunu ardından kıdem sırasına göre dövdü.Yedi bir elime yedi bir elime,ve bir adım ileri emriyle dört tanede alt baldırlarıma olmak üzere on sekiz sopa vurdu.On ikinci askeri dövüp yorulunca bir sandalyeye oturarak sigarasını içti ardından sopa atma faslına devam etti.En sonun da ki küçük boylu arkadaşa dört sopa eksik vurmuştu.Dayaktan sonra tüm erat saat yirmi üçte revire gidip yaralarımızı pansuman yapıp koğuşumuza döndük.Cuma günü tüm sıhhiyeleri viziteye yazdım dayak yüzünden.Alay karargahtan kimseyi yazmamıştım. Reviri temizlemedik.Hiç kimseyi viziteye kayıt etmedik. Sabah tekmiline çıkmadık.Baş çavuş bu duruma çok kızmıştı.Sonra revir doktoru geldi.Durumu ona da anlattık.O da alay komutanına telefonla bildirince alay komutanı revire gelip durumumuza baktı.Dövene kızdı,bizleri teselli etti.Değişen bir şey olmamıştı.aslı varsa siciline suç işlenmiş filan dediler,ama bizim dayak acısı epeyce devam etti.Pazar günü arkadaşlarla kırlara bayırlara gezmeye gitmiştik.Bu sırada teğmen Gürel oğuz bölüğü içtima etmiş.Bizde yoktuk içtimada.Akşam dönüşte bizleri saat yirmi üçe kadar sorguladı.Bir sorun problem olmadı.Dayak yemediğimiz için de sevindik…..
92………………HAFTA--------------24-08-1970----------------30-08-1970
Pazartesi ve Salı günleri gene vizite işleriyle uğraştım. Çarşamba günü nöbetim vardı.Perşembe ve Cuma günleri vizite işleriyle uğraştım.Vizite işleri olarak bölüğün sabah içtimasından evvel hasta olup da bana müracaat edenleri elimde ki bölük vizite defterine kayıtlarını yapıyordum. Yalnız bölük komutanının emri ile her sabah altı kişiden fazla yazmamı emretmişti.Bölük vizite defterine kayıtladığım hasta arkadaşları revir vizite defterine kayıtlarını yapıyordum.Ardından revir doktoru bekliyorduk.Doktor muayenesinden sonra duruma göre hareket ediyordum.Hastaları ekseri en yakın gazinoda kalmalarını sağlıyordum zira bölük komutanını emri öyleydi.Hasta olmayanları eğitim alanın da bölüğe teslim ediyordum.Daha ağır hastaları revir doktorunun sevkiyle tümen hastanesine götürüyor orada ki duruma göre de hareket ediyordum Çarşamba günü nöbetim vardı.Perşembe ve Cuma vizite işleriyle uğraştım.Hafta sonu bolca futbol maçı yaptık…Tabii istirahatı de unutmamak şartıyla…..
93…………….HAFTA--------------------31-08-1970-------------------06-09-1970
Bu hafta önemli bir hastalığı olan bir er yüzünden hemen,hemen bütün haftam tümen hastanesinde geçti.Zira hasta erin muayenesi uzun sürmüştü.Cuma nöbetim vardı. Fazla bir değişiklik olmamıştı.Hafta sonunu istirahatla geçirdim…..
94……………HAFTA----------------07-09-1970------------------13-09-1970
Pazartesi günü akşama kadar tümen hastanesin de kaldım hasta yüzünden.Kantinden bir şiir yazarım diye hatıra defteri aldım.Perşembe günü nöbetim vardı.Cuma günü revirde bir nevi nöbetçi kalmıştım.Gelen hastalara bakıp bazı pansuman işleri için.Hafta sonu bolca istirahat ettim…
95………………….HAFTA------------14-09-1970------------------20-09-1970
Pazartesi günü vizite işlerinden sonra saat on bir otuz da Amasya’ya gittim.Kendime bir kazak aldım kırk liraya.Akşam saat on altıda alaya döndüm.Salı, Çarşamba ve Cuma günleri aynı vazifem vizite işleriyle uğraştım.Perşembe günü nöbetim vardı.Cumartesi günü istirahat ettim.Pazar günü Amasya hapishanesinde çıkan isyan yüzünden alaydan isyanı bastırmak için ceza evine gittik.İki üç saat bir nevi siper de yattık.Önemli bir şey olmadığından dolayı askerleri geri çektiler.Bu yüzden de Pazar istirahatın den olduk….
96………………….HAFTA---------------21-09-1970-----------------27-09-1970
Bütün haftayı vizite işleriyle uğraştım.Çarşamba ve Perşembe günleri öğleden sonra tümen futbol sahasında küme şampiyonluk maçları vardı.Yanımda ki askerlerle ilk yardım ekibi olarak maçları izledik.Bu maçları başarı ile geçen tümen kara gücü Ankara’da oynanacak olan final hakkını kazandılar.Cumartesi ve Pazar günü istirahat ettim….Yalnız bu hafta çıkan havadislere göre dokuz yüz kırk sekizin beş-altı tertipleri,askerliğin indirilmesi nedeniyle erken terhis edileceklermiş sözü ortalıkta bir sevinç bayramına dönüşmüştü.Herkes hayırlı haberleri dört gözle bekliyordu.
97-……………..HAFTA-----------------28-09-1970---------------04-10-1970
Pazartesi günü sabahleyin vizite işleriyle uğraştım.Resim çektirmek için Amasya’ya gittim.Salı günü kendimi hasta diye viziteye yazdım, doktorumuz dört gün istirahat verdi.Çarşamba günü vizite defterimi baş çavuşa teslim edip viziteciliği bırakmış oldum.Otuz eylül de gelen Emire göre bir ekim de askerliğimi bitirip terhis oldum.O gün cümlemiz çok sevinmiştik.Ben İsmail Küçük ve Mustafa balcı ile Ankara’ya kadar beraber yolculuk edip sivil hayata dönmüş olduk.Cuma günü akşama Gerede ye geldiğim de Gerede’nin panayırı varmış.Yüce Mevla’mıza bin şükürler olsun ki sağ salim vatan borcumuzu da ifa etmiş oldum……….
“SON”
ASKERLİKTEN SONRA GERİYE KALAN ANILAR
Yadiğim dayaklar:
-----------TOKAT----------44
----------DEYNEK----------2+18,
---------TEKME------------- 10,
--------kasatura -------------1
---------DEFTER--------------02
---------------------------------77 ………toplam
ATTIĞIM Dayaklar
1,askere ……….iki tokat
1.Ere …………..iki tokat
İZİN DURUMU=İlk izinim on gün bayram izini idi.
Yıllık izini otuz gün idi.
İzmir’den Amasya’ya geçerken beş gün köye gittim
Amasya’dan asker nazaratı için köyde dört gün kaldım.
Tahminen bir ayın üzerin de bir zaman da askerlik indiriminden yararlanmıştım….
Ziyaretinize teşekkür ederim.Sağ olunuz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.