- 520 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
" PARANIN ESARETİNDEN PAYLAŞMANIN ÖZGÜRLÜĞÜNE VARMISINIZ "....NİZAMİ MERT....
PARANIN ESARETİNDEN PAYLAŞMANIN ÖZGÜRLÜĞÜNE VARMISINIZ
Paylaşmadan uzak yaşayan insanlar kendi öz benliklerinde barıştan yoksun yaşayan insanlardır. Hayat boyu kendi kazandıklarına sahiplenme hırsıyla yaşarlar. Ne gariptir ki de yaşadıkları gibi de ölüp giderler. Kendilerini kurtarıp yaşatacağını sandıkları ekonomik güçlerinin hiçbir işe yaramadığını gördüklerinde işi işten çoktan geçmiştir artık. Ne ahlamanın ne de puflamanın bir faydasın yoktur. Geriye dönüş biletleri olmadığı için de gittikleri yerin karanlığında Allah’ın dilediği süre boyunca kalacaklardır.
Bu durumun vahametini anlatırken kutsal kitabımız Kur-an-ı Kerim gözlerimizin önüne unutama cağımız bir sahne koyar. Bu sahnede insanın kimliği de ortaya çıkmış olur işte bu sahne şöyledir.
Kulakları sağır eden o gürültü geldiği zaman yani kıyamet koptuğu zaman kişi kaçar anasından babasından eşinden ve oğullarından o günün şiddetinde korunmak ve kurtulmak için fidye vermek ister eşini ve çocuklarını o gün onlar için kaçacak bir yer yoktur der âlemlerin rabbi olan Allah.
İnsandaki bu bencillik işte böyle ortaya çıkarılmış olur. Onun için Kur-an-ı Kerim bir ahlak olarak kişinin sahip olduğu ve paylaşmasında mahsur bulunmayanları paylaşmasını tavsiye eder. Bu tavsiye bir yerde sadaka olarak geçer. Bir başka yerde hibe etmek olarak karşımıza çıkar bir başka yerde de sevgi olarak ilham edilir gönüllere. Bütün bu paylaşım ahlakının sonunda insanoğlunun kucaklaşıp kardeş olması beklenir.
Bakın kutsal kitap yine bir başka ayetinde der ki: ’Ey iman edenler mallarınızda belli bir hisse vardır sail ve mahrumlar için yolcuya yolda kalmışa hakkını verin der.
Ne gariptir ki bugün Allah’ın bu tavsiyelerinin tam tersi yapılmaktadır. Paylaşma ahlakı kalplerden uzaklaşınca insanoğlu kendi öz benliğini kaybetmiş hak etmediği şeylerin peşine düşmüştür. Karşımıza öyle kötü öyle karanlık bir yaşam formatı çıkmıştır ki buna yaşayan herkes şahittir. ’Başta hortumlama, haram kazanç, dolandırıcılık, hırsızlık, kapkaç, fuhuş hepsi bu paylaşımsız yanlış hayat anlayışının içinde var olmuştur ’ Bu Maratonu yaşam insanın yüreğindeki sevgiyi yok etmiş ne yaşarsam o benim için kardır diyerek kendi egosunun tatmini yolunda karşısına babası da çıksa ezip geçmiştir.
Anne baba herkesin düşünmesi gereken bir şey vardır. Bütün bunlar ektiğimiz tunumun ürünleridir ne ekmiş iseniz şimdi onu biçiyorsunuz bu duruma kutsal kitap daha net bir cevap verir.
Ey iman edenler başınıza gelenler elleriniz ile yaptıklarınız yüzündendir. Bu ayet ışığında aklıselim ile iyi düşünüp fırsat elde iken önlemlerimizi almamız gerekmez mi diyorum. Öldüğümüzde yanımızda götüremeyeceğimiz şeyleri paylaşmanın bize ne zararı vardır. Bari paylaşırsak paylaştıklarımız bizimle gelecektir. Fırsat elde iken sonsuz hayatımız için bir yatırımımız olsun. Herkesin paylaşacağı bir şeyi vardır. Haydi, sonsuz yaşam için paylaşmaya. Kim bilir yolumuzu bulmamız için belki ışık ve nur olarak bize yaşarken dönebilir. Bu duygular içinde yüreğinizden sevgiyi dilinizden hoşgörü yaşamınızdan ahde vefayı eksik etmeyin diyorum. Sevgi ve dostlukla.
Nizami MERT….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.