- 561 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ANNELERİN GÖNLÜMÜZ de Kİ YERİ BAMBAŞKADIR ...
ANNELERİN GÖNLÜMÜZDE Kİ YERİ BAMBAŞKADIR ...
Selamünaleyküm gönül dostlarım. Sevgiler, saygılar ileterek bu konuyla ilgili fikirlerimi sizlerle paylaşıyorum. Sevgilerin en güzellerinden biri olan anne sevgisini maalesef algılamayanlar da var. Bizleri yoktan var eden Yüce Allah’a olan sevgimizden sonra, bizlerin dünya da doğru,dürüst yaşamamıza vesile olan Peygamber Efendimizden sonra Anne sevgisi, baba sevgisi var.
Bu sınırsız sevgiler aile içinden dışına doğru yayılır gider. Her evladın ilk benimsemesi gereken anne sevgisini ömrü oldukça bedeninin her yerinde hissetmelidir. Çünkü senin zamanında dokunamadığın yerlere annen ulaştı, ihtiyaç gideremedikçe imdadına annen koştu, Temizleyip, giydiren, besleyip, büyüten, elinden tutup yürüten anneni iyi ezberle. Çünkü senin ilk sırdaşın dır.
Bazı ailelerde geçimsizlikler oluşabilir, anne ve evlatlar ayrı düşebiliyor. Babanın da ihmalkarlığın dan kaynaklanan sebepler boşanmalara kadar gidiyor bu durumda en çok mağdur yavruları oluyor. Kardeşler de birbirlerini yıllarca göremeyip hasret kalıyorlar. Hayat serüveninde ki artı,eksilerden oluşan sebepler yüzünden ölen ölüyor,kalan kalıyor,öfkenin kurbanı oluyorlar.
Yıllarca anne yüzü göremeyen yavrular, yıllarca evladına hasret kalan baba, anneler var, birbirlerini yeterince tanıyamayan kardeşler var. Bütün bunların özetine kader, alın yazısı, talihsizlik diye nitelendiriyoruz. Yıllar sonra anne ve babamızla tesadüf eseri karşılaştığımız da veya arayıp bulduğumuz da yılların intikamını alma hırsıyla yalnız bırakıldığımız için rencide etmeye çalışıyoruz.
Bizi çaresizlikten o duruma düşürenleri dinlemeden kendi haklılık payımızı ortaya koyup kozumuzu paylaşıyoruz. Aslında yerden göğe kadar haklı olsanız bile anne hakkının zerrede birini ödeyemezsiniz. Varlığınıza vesile olan annelerin, babaların sizler için yaptığı fedakarlıkları bir gözden geçirip hatırlasanız inan geçmişi çabucak unutup, kalan zamanı değerlendirirsiniz.
Bazı büyüklerin acizliğine çare olamadıkça onların da dilinden şu cümleler akar. Evladım benim yaşıma geldiğinde aynı duruma düşünce bazı şeyleri iyi kavrarsın. Gerçekten insan olgunlaşıp, büyüdükçe,yaşlandıkça yaptığı yanlışı kolay algılıyor. Keşkelerin pişmanlıklarıyla avunuyoruz. Annelerin gönlümüzde bir başka yer oluşturduğunu fark etsek bile bu konuda geç kalmış oluyoruz.
Yaşarken göreyim anam şiirim aklıma geliyor. Çünkü annesini kaybedip göremeyenler de çok sayı da var. Ayrı yaşayıp kavuşamayanlar da var. Ben
imkanı olanları şu ibret verici sözlerle uyarıyorum. Yaşarken annenizin, atanın kıymetini bilin, onlara tüm imkanlarınızı mutlu edebilmek için seferber edin, kaybettiğiniz zaman pişmanlıklar yaşamayın. Dualarını aldıkça yüce lirsiniz.
Annesiz geçen zamanların mutsuzluğu elbette sizleri üzebilir. Çünkü anne sevgisinin gönlümüzde ki yeri bambaşka. Her evlada annesi güzel gelir. Anne içinde, baba içinde , kardeşler içinde durum aynıdır. Aile ferdini huylarıyla, tüyleriyle, renkleriyle ezberliyoruz. Ezberimizi bozmak isteyenleri düşmanmış gibi hissediyoruz, hedef alıyoruz. Allah herkesi ata sevgisine , evlat sevgisine , torun sevgisine doyursun, birlikte hayat sürdürmek nasip etsin. Sizlere anne şiirlerimi sunuyorum. Hoşça kalınız, dostça kalınız.
***** ANAM OLSAYDI *****
Bebekken her şeyim çok çok güzeldi,
Beşik sallandıkça uykum düzeldi,
Mide hazmederdi gıdam özeldi,
Keşke başucumda dursaydın anam.
Çocukluk çağımı anlayamadım,
Yeterince uyum sağlayamadım,
Şımarık gönlümü eğle yemedim,
Yaramaz oldukça vursaydın anam.
Emekler çekerek beni büyüttün,
Okula gönderdin biraz eğittin,
Everip gurbete neden dağıttın? ,
Seninle hayaller kursaydım anam.
Hasretle, özlemle yıllarım geçti,
Ömrünü tükettin, Azrail seçti,
Seni düşündükçe uykular kaçtı,
Yanaktan öpücük verseydin anam.
Felçli yaşamında kol, kanat gerdim,
Canım, ciğerimsin çok değer verdim,
Kabir toprağına elimi sürdüm,
Zekinin rüyaya girseydin anam.
***** ANAN VAR *****
Her canlının vardır temeli, özü,
İlk ona bakarsın, açarsın gözü,
Canından parçadır koruyor sizi,
Anam yok deme sen, nereden doğdun? .
Nefsinin kurbanı olduysa affet,
İhtiyacı varsa durumu fark et,
Tuzağa düştüyse kurtarıp çark et,
Anam yok deme sen, nereden doğdun? .
Dokuz ay, on günde seni taşıdı,
Başını okşadı, sırtı kaşıdı,
Sıcaktan korudu, kışın üşüdü,
Anam yok deme sen, nereden doğdun? .
Başkaları sana baksalar bile,
Anne sevgisinde olmaz ki hile,
Mecbur kalmadıkça vermez ki ele,
Anam yok deme sen, nereden doğdun? .
Zeki bir insansın bunu algıla,
Dini kuralları öğren, uygula,
Bu benim atamdır diye vurgula,
Anam yok deme sen, nereden doğdun? .
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Anne sakinliğin, disiplinin ifadesidir.Anne kokusu mu, ana sözü mü her canlı ana isterse sakinleşir. Hiddet ve şiddet biter yada azalır. Bedeninden kopup geldiğinden midir nedir araştırmaya değer bir durum olduğunu düşünüyorum.
Bir Allahın mucizesi olmalı. Hırsa ve düşmanlık duygularına kapılan kişiyi yatıştırmak ananın bakışlarında, sözlerinde saklı.
Güzel bir tema işlenmiş.
Tebrikler.
SELAMLARIMLA.