- 806 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ABDESTLİ DOLAŞMAK YARAR SAĞLIYOR ...
ABDESTLİ DOLAŞMAK YARAR SAĞLIYOR...
Merhaba gönül dostlarım. Saygılar,sevgiler,selamlar ileterek görüşlerimi sizlerle paylaşıyorum. İslam dünyamızda ibadet gereği necasetten taharetten
arındıktan sonra Kuran okumak veya namaz kılmak için abdest almak gerek.
Allah’ın evleri olan camilere, mescitlere,ibadet hanelere abdestsiz girilmez.
Abdestin nasıl alınması hususunda gerekli bilgiler ilmihal kitapların da vardır.
Kelimeyi Şahadet getirip Müslüman olan kimse dini bilgilere de ulaşır. Abdest almanın hiç bir zorluğu yoktur. Bazı yaşlılar çorabını çıkarıp abdestini aldıktan sonra ayağına mesh giyerek bir daha ki abdest alacağın da onun üstünü ıslak elle sıvazlarlar. Su bulunmayan yerlerde teyemmüm yapılabilir. Allah yeryüzünün temiz olan her yerini mescit olarak tanımlamaktadır.
Abdest insanların temiz olmasına vesiledir. Abdestin de çeşidi vardır. Boy abdesti yani gusul alma mecburiyetinde olanlar onu almadan ibadet yapamazlar. Abdestte niyet çok önemlidir. Kişi ne yapmak için abdest alıp yerine getireceğini niyetinde belirtmelidir. Sınırlı ve umumi olarak da niyet yapılabilir. Örneğin Kuran okuyabilir, namaz kılabilir, zikirler yapabilir.
Abdestli olan kimseye şeytan fazla yaklaşamaz, nefsini yumuşatmış olur. Bazı kazaları, belaları engeller, sizin sabırlı davranmanıza vesile olur. Ağzınıza kötü sözler aldırmaz. Oruç tutarken de kolaylık sağlar. Vücudunuzun her yeri tertemiz olur. Ezan okunduğu zaman en yakın camiye ulaşmanızı sağlar. Abdestli iken ölen kişinin güzergahına göre şehit olabileceği de söyleniyor.
Abdest almanın kurallarını iyi bilmek gerekir. Ellerimizi üçer defa ovalayıp, yine üçer defa ağızda çalkalayıp boşaltıp, buruna da su iletip sol elle sıktırır içinin temizlediğinden emin olduktan sonra, üç defa yüzünüze avucunuzla su çarpıp ellerinizle, parmaklarınızla sıvazladıktan sonra, kollarınızı yıkayarak, başın üçte birine mesh yapıp, kulaklarınızın şakaklarını parmak uçlarıyla ovalayıp, ayaklarınızı da yıkadıktan sonra normal abdesti almış olursunuz.
Kendine bu prensibi uygulayanlar zikrini de, şükrünü de kolayca yaparlar.
Abdestini olmadan elinize Kuran almanız, okumanız sakıncalı olur. Kuran Allah kelamıdır. Saygılı davranmak, temiz olmak gerekiyor. Müslüman olan her kişi abdestin ehem niyetini daha iyi kavrar. Günde beş vakit abdest alıp, namaz kılmanız, Kuran okumanız, zikir,şükür dualarını okumanız, tövbekar olmanız sizin ufkunuzun açılmasına vesile olur. Amel defteriniz de kabarır.
Bu konuya yönelik iki adet şiirimi sizlerle paylaşma gereği duyuyorum. Görünen, görünmeyen nice düşmanlar vardır. Nefsimize hakim olmanın yolu abdestten geçer. Şuurumuzu kaybettikçe pusudaki düşmanlara yenik düşer, kaza ve belalara davetiye çıkarmış oluruz. Dünyada temiz işler de vardır ve kılçıklı işlerde. Bunlara bulaşmamak için duaları dilden bırakmamalıyız.
Yukarıda satırlarım da bahsettiğim gibi abdestli olmanın yararları saymakla
bitmez. Uykudan kalkınca yüzünü dahi yıkamayıp gözünün çapağıyla gün boyu dolaşanlar mide bulandıranlar var. Temizlik imandandır diye boşuna söylenmemiştir. Her hadiste ibret verici cümleler bulunmaktadır. Sizler için faydalı olan abdesti benimseyin, tertemiz gülümseyin. Hoşça ve dostça kalın.
***** K A N D I R I R *****
Abdestli dolaşın faydası çoktur,
Günaha, sevaba yön veren haktır,
Resulün sunduğu güzel ahlaktır,
Nefsine uyanı şeytan kandırır.
Kurandır hayırlı sana arkadaş,
İmandır, inançtır,şuurdur yoldaş,
Kalbinde,gönlünde barınır sırdaş,
Nefsine uyanı şeytan kandırır.
Beş vakit ibadet sevabı verir,
Tövbekar oldukça günahın erir,
Şeffaf, gizliyi de Yaradan görür,
Nefsine uyanı şeytan kandırır.
Daima uzak dur faizden, puldan,
Helallik isteyin hizmetçi kuldan,
Bir ömür ayrılma ilahi yoldan,
Nefsine uyanı şeytan kandırır.
Cahilsen Zeki ol, hayır yap bol bol,
Yemeği sağla ye, zararlıdır sol,
Cennet istiyorsan amel ile dol,
Nefsine uyarsan şeytan kandırır.
***** B U L A Ş M A *****
Çamura basarsan çirkefi sıçrar,
Rencide edenler kalbini kırar,
Cahille uğraşma beynini yorar,
Kılçıklı işlere fazla bulaşma.
Gülün dikenine seven katlanır,
Onun da ömrü var er, geç toplanır,
Sorunlar artarsa kalbin kitlenir,
Kılçıklı işlere fazla bulaşma.
Faizle sermaye düzme melisin,
Aile ferdini üzmemelisin,
Damgalı kişiyle gezme melisin,
Kılçıklı işlere fazla bulaşma.
Aldığın, verdiğin kaydına geçsin,
İhtiyacı olan rahatça seçsin,
Haneniz helali yesin ve içsin,
Kılçıklı işlere fazla bulaşma.
Hırsızlık, haydutluk çıkar yol değil,
Sana ders verenin önünde eğil,
Zekice eser sun saygı gör, sevil,
Kılçıklı işlere fazla bulaşma.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.