- 352 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH HİÇ KİMSEYİ MAĞDUR ETMESİN...
ALLAH HİÇ KİMSEYİ MAĞDUR ETMESİN...
Saygıdeğer gönül dostlarım. Sevgiler, selamlar ileterek konuyla ilgili söyleşime devam edeceğim. Dünyamız da milyarlarca insan yaşamaktadır. Bunların arasında milyonlarca insan mağdur durumda yaşamını sürdürüyor. Sağlıklı insanlar hallerine çok şükretmeli. Ama maalesef yine çok şükreden insanlar mağdur insanlardır. Çünkü beterin beteri de var diyebiliyorlar.
Acaba sağlıklı yaşayanların mağdur insanlara bakış açısı nasıldır diye süzgeç den geçirmeye çalışırsak. İnançlı insanların faydalı olduğu kesindir. Allah’dan korkmayanlardan,kuldan utanmayanlar dan merhamet beklemeyin.
Kendi öz annesini, babasını, kardeşlerini, yakınlarını sokağa bırakanlar var. Bunu yapanların vicdanının sesine kulak vermediğini düşünüyorum.
Bizler şu an çok şükür sağlıklı isek, yarınlar da bunu sürdürebileceğimizi garanti edemeyiz. Bir yoldan diğer bir yola gözü görmeyen ağmanın elinden tutup yardımcı olduğunuz da! o mağdur, ağma insanın dilinden dökülen dua sizleri ne kadar memnun ediyor. Birde Allah tarafından verilecek mükafatı düşünün. Demek ki mağdura uzanan eller er geç karşılığını bulacaktır.
Aile büyüklerimiz, veya küçüklerimizin veya diğer fertlerin içinde, akraba ve hısımlarımızın arasında mutlaka bir kaç mağdur insan vardır. Ona hal hatır sormanız bile ufkunun açılmasına vesile olacaktır. Sunacağınız en küçük ikram, hediye onu çok memnun edecektir. Sağlık yönünün iyi olduğunu dile getirmeniz rahatsızlıklarını unutturacaktır. Küçücük tebessüm bile mutlu eder.
Bazı insanların mağdur insanlarla uğraşmaları çok yanlıştır. İnsan vücudu şahsına emanettir. Yaptığı hatalı davranışlardan dolayı mağdur duruma düşen vatandaşlar da vardır, doğuştan engelli doğanlar da vardır. Doğum sırasın da bile dikkatli hareket edilmediğinde, en küçük bir ihmal yeni doğan bebeğin hayatını karartabilir. Doğum uzmanı olmadan bu tür risklere girilmemelidir.
Başkalarıyla uğraşan insanlar aciz olanlardır. Bazı menfaatleri uğruna şu mağdur, bu mağdur demeden çıkarını düşünerek rencide ederek üzüyorlar.
Mağdur vatandaşların bedduasını alanların işleri rast gitmez. Bu gün zengin rolü oynayanlar, yarın maddi ve manevi yönden mağdur duruma düşerler. Mağdurluk sadece vücut yapısının bozulmasıyla olmaz.Bunu kavramak gerek.
Vücut mağduru dışında iş mağduru, eş mağduru, aş mağduru gibi bir çok nedenler sıralanabilir. İmkanı olan herkesin mağdurlara, muhtaçlara her zaman faydalı olabilmeli. Ülkemizde nice yarım ekmeğe muhtaç fakirler var.
Komşusu açken, tok yatan bizden değildir. Hadisi şerifini de unutmamalıyız.
Yakın çevremizi zor durumlar dan kurtaralım ki! diğerlerine de sıra gelsin.
Başlık konumda ki duaya hep birlikte amin diyelim. Çünkü mağdur duruma
düşmeyenler düşenin halinden anlamaz. Yine güzel bir dua ile sözlerimi şiirle
bağlamak istiyorum. Allah kimseyi kimseye muhtaç etmesin. Mağdur şiirimle
,uğraşma şiirim farklı konuları içerse de bir bütün olarak düşünüldüğü zaman aynı kapıya varır. Başkalarının özel hayatına karışmamak gerek. Hoşça kalın.
***** M A Ğ D U R *****
Sağlıklı yaşamak herkesin hakkı,
Kimisi kaybeder fikri ve aklı,
Kiminin bacak da platin ekli,
Allah hiç kimseyi mağdur etmesin.
Dertler kuşatırsa saçın ağarır,
Gözler görmeyince dünyan kararır,
Darbeler inerse tenin morarır,
Allah hiç kimseyi mağdur etmesin.
Kulak sağır ise işitemezsin,
Dilsiz sen duygunu boşalta massın,
Kalpsiz de insanı yaşatamazsın,
Allah hiç kimseyi mağdur etmesin.
Eksik olmamalı damar, parmağın,
Vücudu dallasın kolun, ayağın,
Pürüzsüz görünsün, yüzün yanağın,
Allah hiç kimseyi mağdur etmesin.
Küçük bir çürükten dişin ağrıyor,
Nezleden, gripten başın ağrıyor,
Zeki de doktora bazen uğruyor,
Allah hiç kimseyi mağdur etmesin.
***** U Ğ R A Ş M A *****
Hakkı, hakikati bilen insanım,
Osmanlı torunu Türkçe lisanım,
Bilincindeyim ben kanun, yasanın,
Benimle uğraşan zararlı çıkar.
Borcumu aksatmam peşin öderim,
Alacağım varsa elbet giderim,
Vatana, haneme canı adarım,
Benimle uğraşan zararlı çıkar.
Kuyumu kazanlar içine düşer,
Haksızlık yapanlar mahcuptur, küser,
Haykırmak isteyen sesini kısar,
Benimle uğraşan zararlı çıkar.
Aileme kimse dil uzatmasın,
Tanıdık olan da kaş karartmasın,
Kalbimi kırmasın, saç ağartmasın,
Benimle uğraşan zararlı çıkar.
Zekinin davranış her an iyimser,
Adabına uyar yüzü gülümser.
Sadık dostları da şair benimser,
Onunla uğraşan zararlı çıkar.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.