- 770 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK KADINI ŞİDDET MAĞDURU
TÜRK KADINI ŞİDDET MAĞDURU
Muzaffer SÖĞÜTLÜ - 05 Aralık 2011 00:00
Dünyada her üç kadından biri hayatının en az bir döneminde erkeklerin şiddetine maruz kalıyor...
Dünyada her üç kadından biri hayatının en az bir döneminde erkeklerin şiddetine maruz kalıyor...
Aile içinde meydana gelen cinsiyete dayalı kadın üzerinde baskı ve üstünlük kurmayı amaçlayan tehdit, dayatma, kontrol içeren psikolojik, cinsel, ekonomik ve fiziksel gücün tepkisel tavrına şiddet diyoruz. Şiddet tüm dünyada malesef çoğunlukla kadınlara ve çoçuklara uygulanan bir yöntem. Tüm dünyada kadınlara, kocaları, babaları, erkek kardeşleri, boşanmış eşleri ya da sevgilileri tarafından şiddet uygulanmaktadır. Aile içinde kadına yönelik şiddet her yaştan, her öğrenim, eğitim düzeyinden her gelir düzeyinden her ülkeden kadının gerçeğidir...Kadınlar öyle bir pskolojinin içine sürekleniyorki yaşadıkları şiddetin sorumlusu olarak kendilerini görüyorlar.
Şiddetin hak edildiği inancı varlığını sürdürmektedir. Aile içi şiddet cinsiyet farklılığındandır.Çoçukluklarından itibaren erkek egemenliği ile büyütülmelerinden kaynaklanıyor. Erkeğin uyguladığı şiddete neden olan erkeğin kadından daha üstün ve kadın üzerinde baskı kurmasının doğal bir hak olduğuna inanılmasındandır... Çok sayıda toplumsal faktör aile içinde kadına uygulanan şiddeti ortaya çıkarır... Kültürel faktörler namusa yönelik şiddet, tecavüze uğrayan kadınların aile bireyleri tarafından öldürülmesi, töre cinayetleri.”
Şiddetin çeşitli nedenleri vardır. Piskolojik şiddet [kadına bağırmak ,hakaret etmek, aşağılamak, kıskanmak.] Cinsel şiddet, ekonomik şiddet [kadının çalışmasına izin vermemek] fiziksel şiddet, itip kakmak, dayak...
Dayak atmak, şiddet uygulamak bir güç değil güçsüzlüğün en önemli kanıtıdır. Bir kez şiddete mağruz kalan kadın bilmelidirki bunun arkası gelecektir ve bunun sonu yoktur... Kendimize olan saygınızı güveninizi kaybetmeden şiddete dur demelisiniz...
Sevgide şiddetin yeri yoktur... Seven insan sevdiğine kıyamaz... Sevginin olduğu yerde polise, yargıca mahkemeye gerek yoktur...
Sevgi adalettir..
Şiddete karşı olmak insanlığın onuruyla yaşaması için bir gerekliliktir. Yüreğinizde şiddeti değil sevgiyi büyütün ve lütfen dayağı, şiddeti, sevgi gibi dünyanın en güzel duygusuna sarıp, sevgiyi kirletmeyin..