- 414 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
S İ G A R A v e K Ü F Ü R.! ..
SİGARA ve KÜFÜR .!..
Saygıdeğer gönül dostlarım: Sevgiler,selamlar ileterek konuyla ilgili bazı fikirlerimi paylaşıma sunuyorum. Her iki ayrı konuyu birleştirip işlemem deki
gaye tehlike saçtığından dır. Bağımlı olan tiryaki ile, alışkanlığı huy edinen küfürbaz arasında fazla bir fark göremiyorum, her ikisini de tehlike saçtığını ifade etmek istiyorum. Bu mümkün diye görüş ayrılığı içinde olanlar vardır.
Konu içeriğini kavradıkça ne demek istediği mi anlayacağınızdan eminim.
Tütün mamullerinden hazırlanan sigaraların her ne kadar beyaz ambalajlar üzerine sarılı olduğunu fark etsek de, içindeki zehir, nikotin boyutunu zaman çerçevesi içinde saçtığı tahribatlarla anlamış oluruz. Sigara içen tiryakiler bir türlü vazgeçemedikleri alışkanlığından sağlıklı vücudunu feda ediyorlar.
Her hane ve çevresinde en az bir kaç kişi bulunan tiryakileri alışkanlıkların dan vazgeçirmede çaba sarf etseniz de zorlanırsınız. Çünkü onları abluka altına alan nikotin bir türlü yakalarını bırakmıyor. Hatta sigaraya da avukatlık yapmaktan gurur duyabiliyorlar. Sevgili gibi kendini kaptıranların sayısı da bir hayli fazla. Özel hayatıma karışamazsınız diye olay çıkaranlar da oluyor.
Küfür şeytanın sözü olduğu halde dilinden düşürmeyen, en yakın dostunu bile bu yüzden kaybeden çok sayı da vatandaş var. Ağızdan çıkacak her sözden sahibi sorumlu olduğu gibi peşinden gelecek bazı cezalara da katlanması gerekiyor. Dil alışkanlıklarımızı gözden geçirmemiz gerekiyor. Başkalarının gururunu incitecek kötü sözlerden kaçınmakta fayda vardır.
Beni olduğum gibi kabul ederler diyerek nefsi duygulara kapılmanın hiç anlamı yoktur. Gençlerin kavga sırasında kullandığı bu rencide edici sözler cinayetlere bile sebebiyet verebiliyor. Henüz hayatının doruğun da iken birinin mezara, diğerinin hapse düşmesi bir çok çevrenin üzüntüsüne sebep olur. Yaşlıların bile sarf ettiği küfürlü sözler çocuklarını, torunlarını üzebiliyor.
Sigaranın kişilerin sağlığıyla oynadığını bilmeyen kalmadı. Küfründe bir çok olaylara sebebiyet verdiğini duymayan kalmadı. Madem ki bu her iki konu birbiri ile bağdaşıyorsa kötü alışkanlığımız dan,çirkin huyumuzdan vazgeçme yollarına bakalım. Zamanlı, zamansız kapalı alanda sigara dumanını tüttürüp çevreni rahatsız etmeye hakkınız yok, küfrederek de değerinizi düşürmeyin.
Bazen aileler arasında bile ağzına alınmayacak çirkin sözleri söyleyeni uyardıkça dahada dağıttığına şahit oluyoruz. Utanmaz, arlanmaz insanların bu çirkin sözleri hobi gibi alışkanlık haline getirdikçe yüzleri bile kızarmıyor. Bir başkaları onların sözlerinden geri çekinip irkiliyorlar, bayanların bile tövbe Yarabbi bu nasıl söz diyerek saklanmaya çalışıyorlar. Ben de üzülüyorum.
Her sevdiğim insanın aklını erdirmeye çalışırım. Dinlerse yararına, dinlemez
ise zararına olabilir. konuyla ilgili anlatmak istediklerimi sözlerin özü olan şiirlerimde özetlemeye çalışıyorum. Mehmet Uygun arkadaşımı da geçmişte çok uyarmıştım sigara içme diye.Maalesef tiryaki oluşunun bedelini hastalıkla ödüyor. Keşke hiç içmeseydi de hasta da olmasaydı. Acil şifalar diliyorum.
Her iki kötü alışkanlıktan kurtulmanız ümidi ile hoşça kalınız, dostça kalınız.
xxx SİGARA ve KÜFÜR xxx
Tütünü içtikçe sağlık bozulur,
Kurumlar doldukça gırtlak büzülür,
Ciğerler yıpranır, leke dizilir,
Sigara, küfürde tehlike saçar.
Ağzını bozdukça huzurun kaçar,
Sözler kurşun olur bedene geçer,
Rencide ettiğin yıpranır göçer,
Sigara, küfürde tehlike saçar.
Zehir katranlaşıp iniyor öze,
Tahribat vuruyor yüze ve göze,
Dikkat etmeliyiz tesirli söze,
Sigara, küfürde tehlike saçar.
Bağımlı oldukça sizi terk etmez,
Özür dilemeniz yine de yetmez,
Şeytanın tuzağı saymakla bitmez,
Sigara, küfürde tehlike saçar.
Zekice düşünen bunu fark eder,
Yaptığı yanlıştan geri çark eder,
Allah günahkarı elbet gark eder,
Sigara, küfürde tehlike saçar.
*** MEHMET UYGUN’A ***
Kütahya ilinin sembolü oldu,
Yıllarca çalıştı ilhamla doldu,
Yaşlılık gereği birazcık soldu,
Allah şifa versin Mehmet Uygun’a.
Tiryaki oluşu canını sıktı,
Zehirden, dumandan içtikçe bıktı,
Ciğerde lekeler, pürüzler çıktı,
Allah şifa versin Mehmet Uygun’a.
Gönül dostumuzdur baba bir insan,
Osmanlı torunu Türkçedir lisan,
Saat tamircisi onu anlarsan,
Allah şifa versin Mehmet Uygun’a.
Bünyesi zayıftır gönlü çok geniş,
Namını duyduysak bir kere tanış,
Kültürden, sanattan onunla konuş,
Allah Şifa versin Mehmet Uygun’a.
Zeki ziyarete Konya’ya gider,
Hal hatır soruyor, telefon eder,
Fedakar dostlara canını adar,
Allah şifa versin Mehmet Uygun’a.
15-12-2012
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.