- 827 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZİM İTİN NESİ GELİİ.....
Zaman zaman düşünüyorum da, birbirinden bağımsız gibi görülen kişi kurum ve örgütler arasında birtakım bağların nasıl ve neden kurulduğunu anlamakta güçlük çekiyorum.Mesela devletle dağda savaşan örgüt arasında herhangi bir bağın olmadığı söylenir,ancak ne hikmetse bakıyorum,bankalardan alınmış birçok kredinin dağlarda terör estiren örgüt üyelerine aktarıldığı anlatılır durur.Ben bunları araştırdım canlı tanıklar çok fazla , ancak resmi olarak bunları kanıtlamak oldukça zor.Melle savo lakaplı şahsın ziraat bankasından 70 büyükbaş hayvan ve 200 küçükbaş hayvan için aldığı 10 milyon tl kredinin bu kadar mal için alınıp alınmadığı çevre insanları tarafından sorgulandığı gibi,bu paranın kalan kısmının nereye aktarıldığı sorulduğu zaman, kullanılan yerin kutsal olduğunu ve çok önemli işler yaptığını ve orayı kimsenin karıştırmaması gerektiğini söyler...
Bende ister istemez bunları merak ettiğimden Rahmetli Sadi(BABANIN)Özen’in anlattığı bir fıkra aklıma geldi onunla ilişki kurarak anlatacağım.Vaktin birinde bir yerde hayvancılıkla uğraşan bir çoban var,çobanın da kendisine çok sadık bir köpeği vardır.Çoban köpeğin çok sadık olmasından dolayı doğan her kuzudan bir tanesini köpeğin payına ayırır.Aradan yıllar geçer köpeğin payına düşen koyunlar 50 tane olur ve köpekte o yıllar da hastalanır ve birden ölür.Çoban ağlar sızlar sonra da götürür köpeğini bir çukur kazarak defneder ardından doğruca kadı’ya gider ve kadıya sorar,Kadı efendi benim çok sadık bir itim vardı onun hakkına ayırdığım 50 tane koyun oldu,ama sizlere ömürBENİM İT öldü,şimdi onun bir yığın malı geride kaldı,onun mirası kime düşer der.Kadı hemen karar verir,hemen koş git ve o koyunların tamamını bana getir der.Çoban kadı’nın yanından çıkar ve yolda giderken aklına bir soru gelir.Yahu benim itin mirası kadı’ya düştüğüne göre,acaba bu kadı fendi bizim itin nesi geli,tekrar döneyim kadı efendiye bir sorayım der ve kadı efendinin huzuruna gelir,Kadı efendi,benim itin mirası sana düştüğüne göre sen bizim itin nesi gelisin der.Kadı küplere biner ve durma git ve hemen o koyunları al getir der.Tabi ki çobanın kafasına çok takılır,hakikaten bu kadı mutlaka benim itin bir akrabası oli der. Ben de çobanın durumuna düştüm yahu bu devletin bankalarından bizim tarafa hiçbir kredi gelmezken bu adamlara miras düşüyor da,dağdaki adama silah için gidiyorsa ben de sormadan edemiyorum,Yahu bu devlet bu tin nesi geliyor acaba demekten kendimi alamıyorum....
14.12.2012
12.30-13.05
EROL KEKEÇ
ÇENGELKÖY/İST
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.