- 605 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
COCA COLA’NIN ZARARLARI
İstanbul Bilim Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde, İç Hastalıkları ve Kardiyoloji Ana Bilim Dallarında öğretim üyesi ve İç Kalp Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Canan Melek Karatay Efendigil, bir bardak kolanın 60 dakikada insan vücuduna vermiş olduğu zararları şöyle açıklamaktadır.
İlk 10 dakika: Kanınıza hemen 10 çay kaşığı kadar şeker girmektedir. Bu şekerden dolayı mide bulantısının olmamasının nedeni kolanın içinde bulunan fosforik asidin olmasından kaynaklanmaktadır.
İlk 20 dakika: Kan şekeriniz aşırı derecede yükselir. Bunun sonucunda pankreasınızda aşırı derecede insülin salgılar ve kan şekerinin fazlası karaciğerde depolanmaya başlar.
İlk 40 dakika: İçinde bulunan kafeinin tamamı vücudunuzda kan dolaşımına girmiş olur. Bu nedenle kan basıncı yükselir, karaciğerden fazla şeker üreterek kana geçer ve kan şekeri tekrar yükselir.
İlk 45 dakika: Beyinde dopamin yapımı artar, mutluluk hissi başlar, yani eroinin etkisine benzer bir etki meydana getirir, bu da vücuda bağışıklık kazandırmasına neden olur.
İlk 60 dakika: Ani açlık hissi oluşturur. Vücut tekrar kolaya ve tatlı besinlere açlık hissi uyandırarak bu bağımlılığı devam ettirmesini sağlar.
Bu kısır döngü devam ettiği süre içerisinde karaciğer ve göbek yağlanması artar. Vücudun bütün hücrelerinde leptin ve insülin direnci gelişir. Böylece şişmanlık hastalığı başlamış olur, bu da bütün dejeneratif hastalıkların başlıca en büyük sebeplerinden bir tanesidir. Özellikle çocuklarda başlayan bu bağımlılık, yıllar ilerledikçe meydana gelebilecek hastalık ve sakatlıkları da beraberinde getirmektedir.
saygı sevgi ve selamlarımla... Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.