- 421 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATA BİR GÜNDE SİZ EKLEYİN
HAYATA BİR GÜNDE SİZ EKLEYİN
Anne iseniz anneler gününü, baba iseniz babalar gününü , çocuklarınız var ise bayramları ,bir mesleğe sahip iseniz o güne ait tarihleri iyi bilirsiniz.Ta ki bir engelli yakınınız olasıya kadar gününü bırakın engel kelimesi dahi sizin hiç dikkatinizi çekmemiştir.
Tüm bunların daha üzücü yanı...çoğu engellinin kendilerine ait bir günleri hatta kendi varlıklarının farkına dahi varamamalarıdır.
Onların kulaklarının ,gözlerinin , ellerinin ,ayaklarınının hatta ve hatta zeka yönetimlerinin ebeveynlerine ait olduklarını göz ardı etmeyin.Ebeveynleri onlar için daha iyi duymalı,daha sağlam basmalı daha keskin bakışlara sahip olmalı en önemlisi beyinlerini iki kat daha fazla çalıştırmaları gerekiyor. Çünkü onlar artık tek bedenle iki ayrı bedene yetişmek ve yeşertmek zorundalar.
Bu, bedene yetebilme onları incitmeden yönetme gayretlerine rağmen engelli bireylerde ebeveylerininde yetersiz kaldığı ve tüm yönetme durumunuzun devre dışı olduğu tek şey duygu yapıları.Duygu yapılarındaki ilgi sıcaklık ve başroldeki sevgi..Konu bu kavramları içerdiğinde engele sahip bireyin eksik yanı bu konuda çoğalıyor ,ve siz sağlıklı insanların hiç hissetmediği kadar boşluk ve açlıkları açığa çıkıyor.ve bu yüzden açlığın ve boşluğun dolduramaz yanında ebeveyinleride yeterli gelemiyor.
Yönetimine sahip oldukları tek şey sevgi olan engelli birey verilen sevgiyi o kadar değerli görüyor ve muhafaza ediyor ki ,enerjilerinin tükenmeye başladığı anlarda yaşamlarına yaşama sebebi olarak ekliyor.
Sosyal hayatın içinde çevresel etkilerden dolayı çoğunlukla çoğunun hayattan izole edildiği engellileri yaşama tutunuşundaki tek bağ sevgi kalıyor.
Sevgi ve ilgiden kasıt sırt sıvazlamak yolda rastlanıldığında _ah canım .deyip baş okşamak değil tabi ki.
Uzağa gitmeye gerek kalmadan hiç,bir yakınını yada çevrenizdeki bir engelliye kaç saatinizi ayırıp onunla vakit geçirdiniz ?Bir kafeteryaya götürüp bir fincan kahve dolusu sohbetleriniz oldu mu?Hiç kuaförünüzü ayağına getirip ona hoş bir sürprizi düşündünüz mü ?Ellerinizle hazırladığınız yemeklerden ikram ederken bir yandan da okuduğunuz kitapta onları hiç kahraman yaptınız mı. ?
Ne zaman bir engellinin elinden tutup aynanın karşısında gülümsediniz birbirinize bir sırrı paylaşırken.
Vakit hiç geç değil dün olmadı bu gün neden olmasın,paylaşılacak çok sır var yeter ki siz bir aynanın karşısında yüzleşin.
YORUMLAR
haklısınız güzel kalem.Biz öyle hale geldik ki, nefsin esiri lduk,kendimizden başkasını düşünemiyoruz.Yaşama ve maddeye tapar olduk.
sevgiden yoksun merhametsiz kul olduk.
Bakmayın öyle toplumda dini simgelerin çoğaldığına,özde insan sevgisi olan dinimizi bile kendimize benzettik.
uyarı dolu gerçekçi bir yazı.kaleminize sağlık