- 1531 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
HOŞGÖRÜ MÜ VURDUMDUYMAZLIK MI?
Zaman zaman çevremizde olup bitenlerden şikâyet ederiz. Üç, beş ahbap biraraya gelince hal hatırdan sonra insanların boş vermişliğinden, vurdumduymazlığından, sorumsuzluğundan, nemelazımcılığından konuşur ve niye böyle oldukları hakkında yorumlar yaparız.
Hiç birimiz bir başkasını eleştirmeden önce kendimizi eleştirdiğimiz insanın yerine koyup o sorumsuzluğu kendimiz de yaptığımız halde kendimize çeki düzen vermeyişimizi eleştirmeyiz. Nede olsa kendimiziz sonuçta.
Ortalığa çöp atanları görmezden mi gelelim yoksa uyaralım mı? Önce kendimize bakalım.
Hastane koridorunda yüksek sesle ya da telefonla konuşanı gördüğümüz de, ya burası hasta hane yavaş konuş mu diyelim yoksa hoşgörüye sığınıp susalım mı? Önce kendimize bakalım.
Trafik kurallarını hiçe sayan komşumuza rastladığımız da, ya komşu bu hareketin yanlış mı diyelim, yoksa hatırı kalır deyip hatayı sineye mi çekelim? Önce kendimize bakalım.
Namaz için abdest almaya vardığımız cami şadırvanın da abdest aldıktan sonra ellerimizi kuruladığımız kağıt mendilleri ya abdest aldığı yerde bırakan ya da çöp kutusunun yerine bahçede ki çiçeklerin dibine buruşturup atanı gördüğümüz de, TEMİZLİK İMANDANDIR hadisini mi hatırlatalım yoksa, cami cemaatidir ayıp olur diye susalım mı? Önce kendimize bakalım.
Örnekleri saymakla bitiremeyiz. Hoşgörü ve vurdumduymazlığı ayırt etmeyi bilelim.
Nefsimiz için istemediklerimizi başkalarına da yapmayalım.
Huzurla yaşamak için huzur bekleyen değil huzur veren olmaya çalışalım.
Bu gün şikayet ettiğimiz şeyler yıllardır dedelerimizin, babalarımızın ve bizim bana ne, dediğimiz şeylerden çoğalmıştır.
Her şeye önce kendimizden başlamak gerek….
04/12/2012 Yaşar TAŞKESEN
YORUMLAR
Yaşar bey, saygıdeğer hocam,bu güzel sitede uzun ince yol misali gençlerimize ışık olmak yönünde yaptığım çalışmalardan dolayı, yazılarımıda yollayamamıştım,yazınız harika .
Nemelazım diyenler çoğaldı...Hoşgörü olurda bir sınır olmalı...
insanlarımızı izliyorum.konferanslara devam imkansızlıklar içinde de olsa...
VURDUMDUYMAZLARI HAREKETE GEÇİRECEK HEPİMİZİZ.
Teknoloji bağımlılığı ne yazıkki hepimizde var,hayırda yarışta kullanılmalıdır...
Sizi nasihatlarınızdan dolayı tebrik ediyorum.
Her camiada hatalar oluyor,Diyanet camiamızda ;mekruh diyenler çok...sigara konusundaki şiirinizle örneksiniz.
Ben Şahin kuşu misali facebook sayfamdaki etkinlikte sanırım ses getirecek.Allah yar ve yardımcımız olsun.
GARİPYAŞAR
Var olun Şahin hocam.Allah razı olsun.
Gayret bizden başarı Allah'tandır.
Biz umutsuzluğa düşmeden gayret gösterelim, inşaallah sonu güzel olur.
Sağlıcakla .
selam sn.arkadaşım
ALLAH razı olsun yazdıgınız için amaaa, anlayana sivri sinek saz anlamayana davulda çalsan az.ALLAH c.c. 2 kere düşündürmeyi nasip etsin her kuluna inşallah.
GARİPYAŞAR
Biz yazalım belki bir kişi bile anlaya yeter derim.
Var olun.
Sağlıcakla.
Haklısın Hocam.Maalesef insanlığın güzel değerlerini,toplum içinde yaşama kurallarını hep unutur olduk.Bu bizim kültürümüz olmuş sanki.Ayrıca bu zamanda insanlarda ruhsal bir bunalım var ki,yaptığı hatayı söylediğin an nerdeyse kavga edcek oluyor ve susuyorsun istemeden.
gerçekçi ve uyarı dolu güzel yazı okudum.kaleminize sağlık.
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla.
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla efendim.
Toplum olarak başkalarını eleştirmekten, kendimizi eleştirmeye vakit bulamıyoruz maalesef hocam.Önemli bir konu idi.Değerli kaleminiz daim olsun.Selam ve dua ile..
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla.