- 543 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞARKİKARAAĞAÇ'IN KADERİ DEĞİŞ MELİDİR...
ŞARKİKARAAĞAÇ’IN KADERİ DEĞİŞ MELİDİR...
Saygıdeğer duyarlı gönül dostlarım. Sevgiler, selamlar ileterek konumla ilgili görüşlerimi paylaşıma sunuyorum. 1863 de kaza yapılarak Konya iline bağlanan Şarkikaraağaç,1878 yılında da Isparta vilayetine ilçe olarak bağlanmış olup, Göller yöresinin en önemli merkezlerinden biridir. İsminin Şarkı bölümünü doğudan, Karaağaç bölümünün de batıdan olmasıyla kurulduğu günden bu yana Şarkikaraağaç isminin özelliğini korumuştur.
Kaymakam ve belediye başkanlığının idaresinde yönetilen ilçede çok sık kaymakam ve belediye başkanının değişimlerine uğramıştır. 2011 nüfus sayımına göre toplam nüfusu: 27,093 tür. ilçenin kendi nüfusu ise: 9919 dur.
Rakım yüksekliği : 935 metre. (3.068 ft) , Yüz ölçümü: 1232 metrekaredir.(475,7s.mi) İlçenin dört yanı da dağlarla çevrili olmasına rağmen ovası geniş olup, meyve ve sebze üretimi bol oluğundan yeterli pazarı bulamamaktadır.
Yazları sıcak ve kurak, kışları ise soğuk ve yağışlıdır. Arazi bitki örtüsü bakımından genelde çıplaktır. Ovalar ve düşük yükselti alan kuramının yayvan olduğu bölgeler genellikle tarım arazileri olduğu için bu kesimlerde buğday, arpa, yulaf gibi tahıl ürünleri, şeker pancarı, haşhaş, ayçiçeği gibi tarla ürünleri, sebze, meyve ağaçlarından oluşan otsu ve odunsu bitki örtüsü gözlenmektedir. Kızıldağ’ın kuzey ve kuzeydoğu yamaçlarında sedir ağaçları, Anamasdağ bölgesinde ve özellikle karbonatlı kayaçların göstermelik verdiği diğer bazı bölgelerde çam, karaçam, bodur çalı ve bazı ot sulara rastlanır.
İlçemizin tarihçesini daha önce ki dernek adına yayınladığım bültende Duygu Selinde anlatmaya çalışmıştım. Yine hatırlatmak gerekirse alıntı bilgiyi paylaşma gereği duyuyorum. Eski çağda adı Neapolis olan ilçenin mümbit bir ovada bulunduğu için ziraata elverişli olması, kuzeyden gelen tacirlerin Neapolis’in batı ve güneyine gidip gelmesi; Neapolis’in ticaret hacminin artmasında olduğu gibi zengin bir tarihe ev sahipliği yapmasına da vesile olmuştur. Orta Asya dan ilk gelen atalarımızın bir karaağacın etrafında toplandıkları için ilçenin adı doğu manasına da gelen Şarki kelimesiyle birleştirilerek Şarkikaraağaç olmuştur. Değişime ihtiyaç duyulmaktadır.
Saygıdeğer gönül dostlarım.Sizlere gerekli bilgileri aktardıktan sonra kaderinin değişmesi hususun da bazı görüşlerimi paylaşmak istiyorum. Ben Şarkikaraağaç Bey köy doğumluyum. Köyümüz ve çevremizde elma üretimi neredeyse durmak üzere. Binlerce ağacın köklenmesi üretilen meyvelerin masrafını karşılayamayacağından. Bodur elma üretimine geçilse de çoğunluk kiraz ve vişneye odaklanmaktadır. Armut,kaysı,erikte pazar bulamamaktadır.
İlçemizde iş sahaları açılmayınca çoğunluk farklı bölgelere göç ediyor. 2011 yılında ki sayımı dikkate aldığımız da, bu gün sayım yapılsa halkın bir yıl içinde azaldığı anlaşılır. İlçe merkezi ve mahallelerin de onlarca ev boşaldı. Kira bedeli aylık 100 tl olsa da tutan yok . Her haneyi ortalama beş olarak düşünürsek rakamın daha da kabardığını algılarız. Isparta da bir çok kurum ve kuruluşlar da çalışan yetki sahibi amirler, memurlar var. Zengin nice esnaflarımız var sahip çıkmalarını ümit ediyorum.
Dünyanın oksijen üreten üç dağdan biri unvanına sahip Kızıl Dağımız da kaderine terk edilmiş durumda. Turizme elverişli hale getirilse, yeterli sayıda pansiyonlar, oteller yapılsa, içinde ki yangına sebebiyet verecek kuru dallar ayıklansa, kozalakların fidan haline dönüşmesi için çalışmalar hızlandırılırsa, yollar daha güvenli hale gelirse, orada alışveriş mekanları oluşsa, Turizm açısından tanıtımlara da hız verilirse ben kaderinin değişeceğine inanıyorum.
Bir çok milletvekilinin seçilmesine vesile olan Şarkikaraağaç bence umduğunu bulamamaktadır. Her belediye başkanı seçiminde de bazende hayal kırıklığı yaşamaktadır. Diğer ilçelerimiz kalkınma da hamleler yaparken ilçemizde gözle görülecek seviyede değişimlerin yaşanmayışı beni üzdüğü gibi birçok vatandaşımızı da düşündürmektedir. sanatımın gereği duygularımı şiirle bağlıyorum. Her şeyin hayırlısı olsun. Hoşça ve dostça kalınız.
**** ŞARKİKARAAĞAÇ *****
Ovası geniştir mahsul gelişir,
Değirmene girer una dönüşür,
Kazanın içinde yağla karışır,
Şarkikaraağaç helvası tatlı.
Pancarda, haşhaş da üretim boldur,
Toprağı verimli, meyvesi baldır,
Şekeri erisin kepçeyi daldır,
Şarkikaraağaç helvası tatlı.
Tere yağı, irmik lezzeti başka,
Kızıl dağ ormanı getirir aşka,
Bayram geleneği yapılsa keşke,
Şarkikaraağaç helvası tatlı.
Beyaz köpüklüsü dillere destan,
Kesme olanı da eksilmez tastan,
Kepekli değildir, unu da hastan,
Şarkikaraağaç helvası tatlı.
Hava ferahlığı ciğere siner,
Suyun berraklığı midene iner,
Zeki şiiriyle her yerde anar,
Şarkikaraağaç helvası tatlı.
***** OKSİJENLİ *****
Şarkikaraağaç güzel bir belde,
Türkiye devletim, Isparta ilde,
Bey köy doğum yerim açar gönülde,
Oksijen saçıyor sedir çamları.
Yamacı, düzüne sıralanmışlar,
Çok sık olan yerler aralamışlar,
Tahra, balta deymiş yaralamışlar,
Oksijen yayıyor sedir çamları.
Kızıl dağ dünya da üç dağdan biri,
Koca sivri küçük , sivriden iri,
Vadiden görürsün yeşillikleri,
Oksijen saçıyor sedir çamları.
Ahşap yapılardan barınak evler,
Ulaşım kolaydır düzgündür yollar,
Şifaya kavuşur astım hastalar,
Oksijen sunuyor sedir çamları.
Toprağa deyince açar kozalak,
Fidanlar büyüyor, boylarına bak,
Zeki ferahlamak da anlatarak,
Oksijen soluyor sedir çamları.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.