- 1538 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Maganda Kurşunu En Kalleşidir!
yadaki en kutsal varlık insandır. Bu yüzden akıl nimmeti insana verilmiştir. Yani insan akıl sahibidir. Bundandır ki diğer tüm canlıların efendisidir. Herşey insanla başlar, insanla biter Insan olan yaptıklarından sorumludur. Insanda diğer tüm canlılar gibi, can taşımaktadır. Bu vesile ile yaşam hakkı kutsaldır.
Bu kısa tanımlamadan sonra gelelim günümüzün hatta yakın geçmişimizin kanayan yarası, insanlığın yüz karası, utanmazlığın,arsızlığın, aymazlığın, omursamazlığın ve cahaletin açık göstergesi olan MAGANDA olayına,
son zamanlarda bütün haber bültenlerinde magandalar yüzünden nice insanlar ölüyor, niceleri bir ömür boyu özürlü yaşamak zorunda bırakılıyor. Maganda kurşunu en kalleş olanıdır hiç hedef ayırmıyor, babanda olsa vuruyorsun. İlk önce yaşadıgım, şahit olduğum bir olayı anlatalım. Yıl sanırım1978 Köyümüzde bir dügün var ve bende o dügünde Adet ve geleneklerimize göre, davul ve zurnacı ile birlikte ön saflarda bayrak tasımaktayım. Bana teklif etmişlerdi, hatır için kabul etmiştim. Köyümüzden otobüslerle komşu köyden gelin hanımı almaya gittik otobüsten indik gelin evine dogru gidiyoruz. Ben en önde sag baştayım benim oldugum safta 7/8 kişi vardı ikinci safta yine bir gurup daha saf olmuştu toplu halde agır agır gelin evine dogru ilerliyorduk. Ben bayrak suallerini okuyorum gurupla birlikte salavat getirerek ilerliyoruz. Davul çalıyor zurna eşliginde ilerliyoruz, peşimizdeki gurubun dügünde alkol aldıklarını bildigimden pek güvenemiyordum, bu yüzden tetikte idim, çok temkinli idim. Bir ara tabanca pistonunun sesini duydum dönüp ardıma baktım direk beni nişan alıyor, vay sarhoş dedim kendimi yere attım. Atmamla da silah patladı yanımdaki adam vuruldu, yandım anam dedi düştü. ortalık feryat figan oldu, davullar zurnalar sustu, jandarmaya haber verdiler, yaralıyı hastahaneye kaldırdılar, Magandayı jandarmalar aldı karakola götürdü bayrağı sardık,sarmaladık. Davullar sustu sessizce yas içerisinde gelini aldık köyümüze döndük, İlk aklıma şu gelmişti hani bir marş vardı "Yaslı Gittim Şen Geldim" bizde "Şen Gittik Yaslı Geldik" Diyeceksiniz ki vurulan adam ne oldu? şanslı imiş boynundan vuruldugu halde ölmedi maganda da ancak bir ay hapis yattı çıktı. Kaldığı yerden meslegine devam etti. Yine her dügünde sarhoştu, yine her dügünde silah atıyordu, O gün bu gündür nefret ederim, dügünlerde eglencelerde silah atılmasından, rahatsız olurum. Bir düğün olur, düğün yapan taraf masrafa girer, maddi olarak darda kalır, Komşular akrabalar böyle günde, (Anadolu da adına "okuntu" ) denilen hediyeler verilir aklım almazdı Misal 50 € para bagışında bulunan 500 € luk Mermi atardı, halbuki mermiye vereceği paranın yarısını dahi düğün sahibine verse çok daha makbule geçecektir. Dügün sahibinin derdine derman olacaklardır. Magandaların silah atmakla ne yapmaya, neyi ispat etmeye çalıştıklarını bir türlü anlayamazdım. Bu saçmalıklar Son bulsun, Magandaların cezaları artırılsın hiç bir düğün ve eglencede asla silah kullanılmasın Masum insanların vebali altında hiç kimse kalmaya tahammül edemez. Magandalara ve magandalıga dur demek Insanlıgın gereğidir.duyarlı insanlar için bu bir görevdir. Neme lazımcılık rezilliktir,kepazeliktir. Bu gün ona olan yarin bizedir, sizedir, hepimizedir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.