- 1107 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATTA BİR SATRANÇ DEĞİL MİDİR?
3. Manşet Satranç turnuvaları yapıldı Çorum ilimizde. Kimler katılmamıştı ki yarışmaya? Öyle ki artık ülke sınırları aşılmış kardeş ülke Azerbaycan’dan yarışmacılar gelmiş. Bunlar güzel gelişmeler ilimiz adına. 2.Manşet satranç yarışmalarında da bulunmuştum. O zaman Çorum Belediye Başkanı Sayın Muzaffer Külcü; “Seneye daha güzel yerde yapacaksınız, bunun sözünü veriyorum “ diye yarışmayı düzenleyen Manşet Gazetesi’ne teşekkür etmişti. Verdiği sözü de tuttu. Çok amaçlı yapılan Necip Fazıl Kısakürek (NFK) Gençlik Merkezini Satranç turnuvalarına açtı.
Açmakla da kalmadı bu sefer hedefi daha da büyüttü ve “bundan sonraki yarışmaları Uluslar arası olacak şekilde ve yapılması için çalışmalara başlayın, Belediye olarak her türlü desteği vermeye hazırız” diyerek Manşet Gazetesi ve Altın Hamle Gençlik ve Spor Kulübüne hedef belirledi. Devamında “ Bu tür etkinlikler bu mekânlar için çok önemli etkinliklerdir. Bu etkinliğin burada yapılmasında emeği geçenler güzel bir işe imza attılar. Çocuklarımızın zihnini sporla meşgul ettiler. Çocuklarımız sokak yerine zamanlarını burada geçirdiler. Bu faaliyetler gençlerimizin zihnini geliştiren, onları farklı meşgalelerden kurtaran çalışmalardır” diye tamamladı.
Hem sporcuların satranç oynarken ki halleri ve hem de Sayın Başkanın bu konuşması zihnimde değişik duygular uyandırdı. Satranç oyununu hayatın ta kendisi görerek hayatta önümüze çıkacak engeller gibi satrançta da değişik hamleler yapıp karşı tarafı güç durumda bırakma gayreti içindeyken aynı zamanda da rakipten gelecek değişik engellemelere hazırlıklı olma durumunu düşünürken duygular dizelere dökülüverdi.
Bu vesile ile gençlerimize böylesi güzellikleri yaşatan, bizlere de izleme zevkini tattıran emeği geçen tüm etkili ve yetkili kişilere teşekkür ve şükranlarımı sunarken; gönlümden geçen dizelerle selamlarım…
SATRANÇ GİBİ
Satranç gibi hayatta, sıra sende
Yapmadan önce hamle, hele bir dur
Vezir için birkaç piyon versen de
Mat yapmak için akıllı plan kur.
Rakibin zayıf anını beklerken
Sıkıştırarak birde şah-mat derken
Durma öylece, deme daha erken…
Kullan filini, ortalığı savur.
Savaş yönetiyor gibisin sanki
Yenilme hissi olabilir belki
Sana yapılacak hamleyi bil ki;
Rakibini kendi oyunuyla vur.
Bırak piyonu alacakmış, alsın
İsterse hep senin alana dalsın
Yeter ki şah korumasız kalmasın
Cephende kale ile set oluştur.
Kimin için gitmişti piyonların?
Sür ileri, şaha kalksın atların.
Duyulsun erkekçe tok naraların.
Oyunda olsa kazanmak, ne onur…
HALİL MANUŞ
YORUMLAR
Çorumda yapılan güzel etkinliği sayenizde öğrendim.emek verenlere katılanlara selam olsun.
konuyu anlatan anlamlı şiiri tebrik ederim.
hayatımızı satranç oyunu ile özdeşleştiren düşüncenize katılmamak elde değil.
Halil Manuş
Selam ve saygımla Teşekkürler.