- 1654 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
BANA EL VERİRMİSİN DİYEN ÇEMREK KAĞIT SÜS SANAYİ
Babam beni kağıt keskisinin olduğu makineye doğru götürdü,kendimi artık iyi hissetmiyorum dedi bu işi kardeşinle devam ettir benden size bir iş olsun iş kadını olun pasif durmayın dediğin de makineye doğru baktım işçi yetiştirmek çok zor dedim herkesin el becerisi yok ki,balık,fener fırıldak açma bir dolu rengarenk ve de başlı başına fener zorlu bir iş herkesin harcı değil idi iki bölümden oluşan kağıtların hiç kaymadan ana karında kesilen mukavva birleşimi usta ve mahir elleri gerektirir..
Ve Hüseyin bize yıllarca uğraş veren şu an öğretim görevlisi,evden kaçan bir askerin oğlu yine lakabı babama ait binbaşı Ahmet,(babası binbaşı idi)ve o çocuklar hem okudular hemde güvende oldular her zaman onlara evladı gibi baktı..
Bu işler çok sorumluluk istiyor idi barak fiyatları pahalı ve de ah o Çin her şeye el atıyordu uyduruk basit kağıtları ile,iki günlük idi kağıtları adi rengarenk ama adi, kolu kanadı kırmaya bayağı uğraştı o Çin.
ve bir süre daha devam eden işler kardeşim de son buldu...
Ve de Çemrek şu an Cumhuriyet caddesinde güzel işler yapıyor,el ver bana İhsan ağabey dediğinde yap bu işleri bırakma diyen babam ve bazen içim buruluyor yapsa mı idim diye neyse Allah işini daim etsin ama öyle zevkli bir iş idi ki anlatamam vede paranızı koyuyorsunuz kenarı sohbet falan derken bir dolu gülen yüz görmenin o harikalığı iç rahatlatması...anmak istedim bir mezar taşında fenerci yazan bir adamın hikayesini..
VE İSTANBUL TAHTAKALE OYUNCAKCILAR ÇARŞISI EKMEĞİMİZİN YÖNÜYDÜ İŞTE..
sevgilerimle.........
YORUMLAR
Denemeyi çok isterdim doğrusu.Çok da güzel görünüyor.Aslında ne çok şey çıktı hayatımızdan been çocukken TRT de origami öğreten bir program vardı.Hala ara ara canım sıkıldıkça kağıttan turna yaparım.Bir de Altı yüz kırk altı kağıt turna öyküsü vardır bilmem hiç okudunuz mu? Hiroşima'da atılan bombanın etkilerinden kansere yakalanan küçük bir kızın öyküsünü anlatır.Japon inancına göre bin tane kağıt turna yaparsanız dileğiniz kabul olurmuş. Hikayenin kahramanı Sadoka Sasaki'nin dileği iyileşip sağlığına kavuşmakmış. ama bin turnayı tamamlamaya yetmemiş ömrü.Bugün hala onun heykeline dünyanın dört bir yanından şeker kağıtlarından,çikolata kağıtlarından,renkli kağıtlardan yapılan kağıt turnalar bırakılır.
Beni çocukluğuma gönderen güzel paylaşımınız için sonsuz teşekkürler.