- 624 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EŞİMİZE, ÇOCUKLARIMIZA SAHİP ÇIKALIM ...
EŞİMİZE , ÇOCUKLARIMIZA SAHİP ÇIKALIM ...
Saygıdeğer duyarlı gönül dostlarım. Sevgiler,selamlar ileterek konuyla ilgili düşüncelerimi paylaşıyorum. Her insanın arzusu dünya da eşiyle, çocuklarıyla huzurlu yuva içinde mutlu yaşamaktır. Atalarımızın bizlere ibret dolu sözleri bunlarla da sınırlı kalmıyor. Ecdadımızın kanlarını akıtarak kurduğu Türkiye Cumhuriyeti’ne kısacası vatanımıza, bayrağımıza sahip çıkmalıyız.
Çevreni düşmanlar kuşatırsa, abluka altına alınırsan ne kadar özgür olup yaşayabilirsin ki !?. Çok şükür İslam şuurunun benimsendiği dünyanın kalbi olan Asya, Avrupayı, kuzeyi, güneyi, doğuyu, batıyı birleştiren , iklimi de dört mevsim yaşanan , Anadolu , Trakya ,Eğe, Karadeniz’le bütünleşen üç yanı da deniz olan, gölleri, ırmakları, nehirleri, ormanları bol olan ülkede yaşıyoruz.
Allah bunca güzellikleri,özellikleri biz kullarına sunmuşken, imtihana tabi olduğumuz ömür boyunca bizlere düşen görevleri de harfiyen yerine getirelim
. Hayırlı işlerde acele etmemiz gerektiğini Peygamber efendimiz hadisi şerif de bildirmiş. Başarıyla okunması gereken okullarda okuyup diploma sahibi olunca, makama geçince, zemin oluşunca, aile büyüklerin de rızasını alarak yuva kurmak için Allah’ını, kitabını seven biriyle evlenebilme zamanıdır.
Kendine layık, yıldızının barışacağı, elektrik alacağın birini bulmak birazcık güç olsa da sabretmelisin. Aceleci davrananların evliliği uzun ömürlü olmaz. Birbirinizi her yönden çok iyi tanımanız lazım. Beğendiğiniz kişinin aile ferdi razı olmasa bile ikna yollarına gidilmeli. Kesinlikle kaçırma olayını düşünme..
Söz kesilsin, nişan yapılsın, düğün yapılırken de nikah kıyılıp kurala uyulmalı.
Hanenize gelen hayat arkadaşınızla bir ömürlük program, plan yapınız ki güven, itibarınız zedelenmesin. Ayakkabı gibi eş değiştirenlerin akıbetlerini bilmeyen kalmadı. Her eş yuvasına da sadık olmalı. O hane içinde sizlerin saygı, sevgi, ilgi sonucu oluşan yavrularınızın da zor durum da kalmamalıdır. Her ata evladı üzerine titrer. Ona başkaları tarafından zarar gelsin istemez.
Madem ki bu duyguları benimsiyoruz. Çocuklar büyüdükçe arkadaşlarının nasıl karakterde olduğunu da sezinle yelim . Her türlü kötü alışkanlıkların tuzağı arkadaş çevresinden oluşur. Sizi tanımayan bir kişi kötülüğe, iyiliğe de
asla zorlamaz. Eşler hane içinde birbirlerini aldatmazlar sa yavrularına da iyi örnek olurlar. Baba bir yana, ana bir yana yanlış yola giderse vahim olur.
Konumuzun gereği olan eşimize, çocuklarımıza sahip çıkalım diyorum. Senin eşini, senin evladını bir başkası senin gibi koruyamaz. Baba olmanın, anne olmanın ayrı bir onuru vardır. Evlatlarınız mutlu oldukça siz rahat, huzurlu nefes alırsınız. Onların perişan olduğunu görenler suçu aile büyüklerin de bulurlar. Çevrenizde de güven ve itibarınız kalmaz. Dostları da kaybedersiniz.
Anlatmak istediğim o kadar çok konu, vermek istediğim örnekler var ki !. Lakin yazı metnimi uzatırsam sizlere de rahatsızlık veririm düşüncesiyle duygularımı sözlerin özü olan şiirlerimde toparlamaya çalışıyorum. Allah eşin ve evladının hayırlısını nasip etsin. Allah hiç kimseye evlat acısını tattırmasın. Sizden ricam her eserimi haz duyarak okuyun ki algılayın. Hoşça kalınız.
***** S A H İ P Ç I K*****
Dünyaya salmakla görev bitmiyor,
Nasihat etmeniz artık yetmiyor,
Saygısız davranış hoşa gitmiyor,
Yavrumuza her an sahip çıkalım.
Akşam ağırlayın, gece salmayın,
Gafletten uyanın aciz kalmayın,
Galasız, sorumsuz, asi olmayın,
Yavrumuza her an sahip çıkalım.
Okula giderken hocaya sorun,
Öğretim gerekli kafayı yorun,
Zamanlı, zamansız odaya girin,
Yavrumuza her an sahip çıkalım.
Siyaset, tarikat ufkunu zorlar,
Ele,dile düşse kim olsa horlar,
Başarılı insan yağmasa gürler,
Yavrumuza her an sahip çıkalım.
Cahil kalmaları millete zarar,
Zeki olanları sağlıyor yarar,
Eşler arasında veriniz karar,
Yavrumuza her an sahip çıkalım.
***** S A H İ P L E N *****
Her kulak açıktır tahrike, sese,
Şeytanlar durmadan verir vesvese,
Parayı alınca sunarlar buse,
Kadınlar erine sahip çıkmalı.
Kaçamak yapacak şahıslar hazır,
Menfaat uğruna uluyor muzır,
Fark edilince de kalmıyor huzur,
Kadınlar beyine sahip çıkmalı.
Erkeğin yüreği biraz yumuşak,
İlgiyi görünce oluyor uşak,
Örnek almamalı gelecek kuşak,
Kadınlar eşine sahip çıkmalı.
Güzellik lütuftur herkesi kaplar,
Gözlerin renkleri ilgiyi toplar,
Bu yönde yazıldı bir çok kitaplar,
Kadınlar yiğide sahip çıkmalı.
İçkisi, kumarı varsa caydırsın,
Sevecen yaklaşsın gönlü kaydırsın,
Zekice fikriyle evde durdursun,
Kadınlar erkeğe sahip çıkmalı.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.