- 745 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Okumak, ne demektir?
Bu sabah(26.11.2012) evden çıkmadan evin penceresinden sokağa baktım... Yusuf abi, 8-10 kadar öğrencinin yanına yaklaşmış ve birşeyler söylüyor.
Fotoğraf makinemle iki-üç poz resmini çektim; yakınlaştırarak. acele ile sokağa indim ve okul yönünde hızla yürümeye Yusuf abiye yetişmeye çalıştım; o ne, Yusuf Abi, 80 Yaşını aşmış bir delikanlı, yavaş yürüyor, o öğrencilerin hiçbiri O’nun önüne geçerek okula koşmuyorlar!.
Yüz metre depar atarak Yusuf Abiye yetiştiğimde hepsi okul ana kapısı önüne gelmişlerdi. sordum: Abi, Seni evden resimledim; ne idi o öğrencilere ettiğin nasihat?.. dedi ki; "O’nlara, okumak nedir diye sordum, hiçbiri bilemedi ve dedim ki: Okumak, Diploma almak demektir.Cumhurbaşkanının diploması olmasa o’raya gelebilir miydi?!"
Öğrenciler, karşısında yaşlı ve kemâle ermiş ve tanımadıkları Yusuf abiyi görünce, önüne geçip de okula yürümekten ar ettiler ki, O’nun ayak adımlarına uyarak, bir adım geriden yürüdüler...
Bu güzel ibret tabloso ile güne başladım... Gençlik, boş değil... Ne Mutlu.
kadiryeter Kadir Yeter.
26 KASIM 2012- KAVAKMEYDAN MH. TRABZON.
YORUMLAR
Ne diplomalılar gördük biz...
Toplama yapmasını bilmeyen...
Ama yine de öyle bilinsin.
Ne güzel ki çocuklarda bilgeye karşı saygı var.
Cıvıl cıvıl koşarak geçmemişler.
Kısa ve özlü bir anıydı.
Yalnız resim çok küçük hemşerim.
Ne olduğu anlaşılamıyor.
kadiryeter
Şu anda yazıyı kayıt ettiğim bilgisayar proğramında resim boyutlandırma proğramı yok. Akşama eve gittiğimde, bu kusûru düzelteceğim...
Saygımla Selâm ederim...Sağolasın.
kadiryeter
26.11.2012, saat: 15.51
kadiryeter
Paint proğramı ile yeniden ve bir daha ekledim... biraz daha iyice.