- 852 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENLER GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN
Öğretmenlik kolay iştir der kimileri.İki ay yata yata para kazanıyorsunuz der bazıları da.Ah bir de o kişiler sınıflara girip ders anlatsa,farklı farklı ailelerden gelen çocuklara bir şeyler anlatmanın ,olumlu davranış eğitimi yapmanın ne kadar zor olduğunu bir anlasalar.Ah bir empati denen o şeyi gerçekten kurabilseler.
Evet öğretmenlik hiç de göründüğü gibi kolay bir iş değil.Aslında iş de değil öğretmenlik ,kelimeler kifayetsiz kalır bu kutsal mesleği tanımlamaya.Emek ister,sabır ister,özveri ister.İnsanlar evlerinde bir çocukla baş edemezken bizler yüzlerce hatta binlerce öğrenciye bir şeyler anlatmaya çalışıyoruz.Keşke işimiz sadece konu anlatmak özne ve yüklemi öğretmek olsa.Davranış eğitimi de yapıyoruz.Bu da hiç kolay olmuyor.Farklı ailelerden gelme yüzlerce öğrenci var karşınızda.Onlara ulaşabilmek emek ve sabır istiyor.
Sihirli bir değnek yok elimizde.Teknoloji hızla gelişiyor, tabi öğrenci davranışları da buna ayak uyduruyor.Saygı sınırını aşan çok öğrencimiz var.Ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız.Sınıfta kalma yok,dayağa zaten karşıyım da o da yok ,disiplin yok.Ama Alo 147 var...Acaba öğretmenler için de bir hat olacak mı? Alo sabır taşı nasıl olunur?
Öldürülen,dayak atılan öğretmen haberlerini okudukça içim parçalanıyor.Nerde Anadolumdaki ’eti senin kemiği bizimdir’diyen sevgili velilerimiz nerde öğretmenden daha çok şey bildiğini göstermeye çalışan velilerimiz... Ah bir de ’Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum ’diyen Hz Ali’yi duyabilseler.
Parası için yapılacak bir meslek değildir öğretmenlik.Sevgi ister,şefkat ister...24 saat mesainiz bitmez.Evde bir sürü yazılı kağıdı,çaışma kağıdı vs sizi bekler.
Bütün bunlara rağmen bir daha dünyaya gelsem yine öğretmen olurum diyorum.Çünkü dünya üzerinde bu kadar güzel bir meslek yok diye düşünüyorum.Herkese nasip olmaz binlerce milyonlarca fidan yetiştirmek...
Öğretmenler gününüz kutlu olsun sevgili ,saygıya değer meslektaşlarım...