Öğretmenliğimin Unutulmayan Anılarından
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Üniversiteyi bitirdikten sonra Hatay’ın Dörtyol ilcesine Türkçe öğretmeni olarak atanmıştım.Mesleğimi ve memleketimi çok seviyordum.Aksi halde hiçbir kuvvet beni ailemden koparıp,Anadolu’nun küçücük bir kazasında tek başıma yaşamaya mecbur edemezdi.
Annem babam üzerime titrerdi.İtina ile onların ilgisi sevgisi,şefkatiyle yetiştim.Artık memleketime çalışma zamanı gelmişti.Enerji dolu,duygulu,hassas bir genç kızdım.Pembe hayallerle dopdoluydum.Atandığım yere biran önce gitmek için sabırsızlanıyordum.
Ailem beni ,yaşlı bir teyzenin yanına, pansiyoner olarak bırakıp gitti.Burası tahtadan panjurları olan,her türlü konfordan uzak,basit bir odacıktı.Mutfağı yoktu,tuvaleti yolun öbür ucundaydı.Biraz hüzünlendim.Ağlayarak ailemden ayrıldım.Artık,kaderimle baş başa kalmıştım.Ne kalacağım yer,ne yiyeceğim yemek; Hiçbirisi sorun değildi.İdeallerim önemliydi…
Okulun ilk açıldığı günü hiç unutamam.Çocuklar gibi heyecanlıydım.Yüzlerce öğrenci, gözlerimin içine bakıyordu.Kalbim kuş gibi çarpıyordu. Umutla bakan gözlerinden benden ne beklediklerini biliyordum.Günler birbirini kovalıyordu.Okuluma ve öğrencilerime çok alışmıştım. Bunun dışında hiçbir şey beni ilgilendirmiyordu.Gençliğimin bütün heyecanıyla,ideallerimi gerçekleştirmek için çırpınıyordum.
Ak deniz in gök gürültüsü ve fırtınası meşhurdur.Gündüzleri çocuklarla oyalanıyordum.Geceleri rüzgarın etkisiyle tahta panjurlar duvara vurdukça,korkudan yüreğim ağzıma geliyor, yastığın altına kafamı sokup gün ışımasını bekliyordum.
Okula ilk başladığım günden beri öğrencilerin fakirliği dikkatimi çekmişti.Çoğu yakın köylerden geliyordu.İçim acıyordu.Okulda resim öğretmeni henüz yoktu.Gönüllü resim derslerini kabul ettim.Girmem gereken ders saatlerinden fazlasıyla çalışıyordum.Son sınıflara yağlı boya sulu boya tablolar,bez üzerine çalışmalarla, resim yapmayı sevdiriyordum.Nihayet yıl sonunda,o zamana kadar,orada alışılmamış bir yenilik yaptım.Resim sergisi açtım. Beni orada herkes resim öğretmeni olarak tanıyordu. Askeri garnizon,salonunu bize tahsis etmişti.Bir yıl boyunca çocukların ve benim el emeği göz nuru yaptığımız tablolar teşhir edilecek ve açık arttırmayla satışa sunulacaktı.
Nihayet beklenen gün geldi.Salon ,oldukça kalabalıktı.Fakat böyle bir şeye alışık olmadıkları için hiçbiri,tabloları satın almaya yanaşmıyor,izleyip geçiyordu.Heyecanlı yüreğim tir tir titriyordu.Bunca emekler ve umutlar boşa mı gidecekti?.Gözlerimden akan damla damla yaşları kimse görmesin diye saklıyordum.Masum ve muhtaç öğrencilerimi düşünerek,mikrofona sarılıp ağlayarak etkili bir konuşma yaptım. Biraz sonra tablolar hızla satılmaya başladı.Gözlerime inanamıyordum..Masanın üzeri paralarla doluyordu.Bu sefer sevinçten ağlamaya başlamıştım.
Toplanan paralarla, sınflardan seçtiğim 140 öğrencinin ihtiyaçları giderilmişti.Çok sevinçliydim.Artık okula gelirken üşümeyecek ve ıslanmayacaklardı.Onlara faydalı olmanın mutluluğunu duyuyordum.
Aradan yıllar geçti.Birkaç yıl önce;Rahatsızlığım nedeniyle,Ankara Hacettepe Hastanesindeydim.Arkamdan beyaz önlüklü bir genç bana doğru koşuyordu. Öğretmenim diye elime sarıldı.Tanımıştım.O öğrencilerimden biriydi.
-Öğretmenim,ne güzel duygular aşılamış,ne güzel yetiştirmişsiniz bizleri…Çok etkilenmişim.Sizi hiç unutamadım.Ben de fakir hastalarımla çok ilgileniyor onlara ücretsiz bakıyorum . Dedi.
O anda hastalığımı unutmuş,her yanımı manevi bir haz sarmıştı.Artık hiçbir yerim ağrımıyordu.Gözlerimden iki damla sevinç gözyaşı damladı.
Diyebilirim ki…Hayatımın hiçbir döneminde,o günkü kadar mutlu olmamıştım.
Ülkü Ahıska
YORUMLAR
Anınızı beğeniyle okudum. Eski bir öğretmen olarak kutluyorum sizi. Memleketin böyle öğretmenlere ihtiyacı var ama bazıları memur zihniyetiyle salla başını, al maaşını zihniyetiyle çalışıyorlar ne yazık ki
gül peri
ben de diyebilirim ki hem adaşım hemde meslektaşım bir koca yürekli insanı uzaktan da olsa tanımak bana çokkkk büyük haz verdi ...iyi ki varsın ülkü öğretmenim ve bir gün inşallah bana da derler tıpkı size yürekten seslendiğim gibi ...sevgiyle kalın
gül peri
YAZINIZI OKURKEN SON SATIRLARDA AĞLAMAMAK İÇİN KENDİMİ ZOR TUTTUM AMA BAŞARAMADIM ÖĞRETMENİM BELKİ DE BU YAZINIZA DAHA ÖNCE YORUM YAPMIŞ GİBİME GELDİ ACABA OKUDUM MU BİLMİYORUM BELKİ DE SEN DE YAZDA OKUMUŞUMDUR AMA ÇOK İYİ HATIRLIYORUM OKUDUM AMA OLSUN BANA ÖĞRETMENİMİ HATIRLATIYORSUNUZ BANA VERDİĞİ KIRMIZI PALTOYU HATIRLIYORUM 45 SENE GEÇMESİNE KARŞI HALA SAKLIYORUM AMA SİZİN ÖĞRENCİNİZ GİBİ ÖĞRETMENİMİN ELLERİN ÖPEMEDİM UTANCIMDAN KARŞISINA ÇIKINCA NE DİYECEKTİM Kİ BEN İLK OKULU BİLE BİTİREMEDİM Mİ BU KELİMEYİ SÖYLEMEKTENSE ÖLMEYİ TERCİH EDERİM TOPRAK SİZİN TOHUM SİZİN ÖĞRETMENİM
TOHUM SİZİN
BİR BUKET SUNUYORUM SİZE
GÜLDEN KARANFİLDEN MENEKŞEDEN
HEPSİ ÖPERLER ELLERİNİZDEN
ÖĞRETMENİM ELLERİNİZDEN
DEMEKTEN BAŞKA SÖZ BULAMADIM KARALADIĞIM BİR ŞİİRİN SON KITASI SAYGILAR DİLERİM
gül peri
Duyarlı gönlünüz var olsun.
Selam sevgiler
yazınızı bu gün okuyabildim.Duygulanmamak inanın mümkün değill.Yetiştirdiğiniz öğrencilerin yüreklerine ektiğiniz güzel duygular benim gözlerimi yaşarttı.Ne mutlu size ne mutlu sizin gibi fedakar öğretmenleri olan bu vatana.. Öğtermenler gününüz kutlu olsun.Sevgiler selamlar...
gül peri
Çok teşekkür ederim.Duyarlı gönlünüz dert görmesin.
Yorumunuz beni çok mutlu etti.Selam sevgiler
Sevgili arkadaşım meslekdaşım,
Gözüm yaşlı okudum güzel anlatımını unutulmayan anını.
Hep o geri dönüşler bizleri mutlu eder öğrencilerimizle gurur duymak adına.
İki gündür duygu yoğunluğu yaşıyorum ben de.Telefonlar iletiler törenlerle.
Öğretmenler gününü sevgiyle kutlarım.
Selamlar Bornova'dan..
gül peri
Sevgili meslektaşım ve can arkadaşım. Daha nice öğretmenler gününe hep birlikte sağlık huzur mutluluk içinde ulaşalım inşallah.
Selam sevgimle.
BENİM ÖĞRETMENİMDİ
Kokulu tebeşirlerle büyüdüm,,
öğretmenimin öğütücü cümleleriyle,,
harfleri tanıdığım/da,,
’ L ’ harfi çizme,,
’ E ’ harfi taraktı......
Anlamakta zorluk çekmiyordum,,
okumaya başladığım/da tanıdım,,
öğretmenimi......
Neden mi?
Baştan sona o vardı,,
hecelerim/de,,
rakamlarım/da,,
defterim/de......
El yazıya alıştı elim,,
pekiylerimi saya saya bitiremedim,,
imzalarını bile unutmam,,
çünkü o benim öğretmenimdi......
Şimdi ise öğrendiklerimle avunuyorum,,
keşke çocuk olsaydım,,
o kokulu tebeşirlerin anımsatan,,
matemetiğin/de......
Tek tek yoklama alınırdı,,
elimi havaya kaldıramazdım bile,,
utangaçtım,,
biraz/da suskun,,
özgürlüğü, laikliği,,
öğreten tek öğretmenimdi......
Uçan kanatları yoktu,,
ama benim için melekti,,
kendimi gizlesem/de,,
asaletiyle beni cezbedendi......
İlk adımımdı,,
yazılarım,,
hecelerim,,
yıllar sonra anladım ki,,
öğretici olan,,
değerli öğretmenim,,
benim efsanemdi......
ÖĞRETMENLER GÜNÜN KUTLU OLSUN ’ ÖĞRETMENİM ’
24/KASIM/2012
19:00/CUMARTESİ
YAZAN: ŞEBNEM ÖRS
gül peri
Teşekkür ederim Şebnem Hanım.Yazan elleriniz dert görmesin.
Sevgiler.
gül peri
Ben de duyarlı gönlünüze teşekkür ediyorum.Saygılar.
gül peri
Beğeni ve duygu paylaşımı için teşekkürler Feride Hanım.
Sevgiler.
Çok duygulanarak okudum...Yaşınız benden bir hayli büyük biliyorum...Onun için ellerinizden öperek öğretmenler gününüzü kutluyorum...O kadar cefalı fakat bir o kadar da güzel bir mesleğiniz var ki bence tarifi yok...Minik gönüller aydınlığı taşıyan güzel yüreğinize sonsuz saygılar...Sevgi ile kalın...
gül peri
Kadirşinas vefalı gönlünüz dert görmesin Okan Bey.Çok teşekkür ediyorum.
Sağlıcakla ve mutlu kalın.
Sayın;Ülkü Hocam!Kutlarım, "Geçmiş zaman olur ki hayali cihan değer" misali hoş ve anlamlı bir yazı hoş anılar, selam ve dualarımla...Şahsınızda tüm meslekdaşlarımızın gününü ktlarım....
gül peri
Çok teşekkür ederim Tarık HocamSağlık huzur ve mutluluk içinde
hep birlikte daha nice öğretmenler gününü görelim inşallah.
Allaha emanet olun efendim saygılar.
Maneviyat dolu eserinizi,buğulu gözlerle okudum,onur duydum. Cehaletin karanlığına inat,medeniyetin ışığını seçmiş saygıdeğer öğretmenim, 24 kasım öğretmenler gününüzü can' ı gönülden kutlar,seçkin eseriniz için tebriklerimi sunarım.Sevgilerimle
gül peri
Kadirşinas vefalı gönlünüz dert görmesin.
Beğeni ve duygu paylaşımın için teşekkürler.Sağ olun.
Yarım kalmış meslek tadını inan ki mesleğimi icra etmiş gibi yaşattın bana... hem duygulandım hem...bir bayanın anadolu( o zamanki) yerde her şeye aç bırakılmış. bir toplumun insanlarına öğretmenlık yapman helbet ki çok zorluğunu o yaşadığınız bölgenin daha beteri olan doğunun en ucra yerinde yaşadığım zorlukları çok iyi bildiğimdendir......çocukların yokluk sorununa gelince..tabiki bu devletin yanlış yönetmesinin topluma yansıyan aynasıdır...belki kişisel yardımlarınız dediğinizden bile fazla dokunmuşdur.....bu yapay ve kalıcı olmamakla işin dahada çözümünü uzattığı gibi kişiyi ağır bir pskolojik baskı altında tutar ve cözümü uzatır.....halkını bilinçlendirecek bu haksız pay bölüşümünü teşir etmekle ve mücadelenin sonucunda ki zaferle mümkündür....saygı ve sevgimi eksik etmeden...bu güzel çalışmanın sürmesi dileği ile...
Kadir Haktan TÜRKELİ
gül peri
Teşekkür ederim efendim.Sağ olun var olun.Saygılar.
ÜLKÜ HOCAM! KISA ÖYKÜNÜZÜ OKUDUM. DUYGULANDIM.İNANIN GÖZLERİMDEN YAŞ GELDİ.
ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN.
BAŞTA RAHMETLİ ATATÜRK OLMAK ÜZERE ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ HAYIRLI OLSUN. SAĞLIKLI BİR ÖMÜR DİLERİM.
SELAM VE SAYGILAR
gül peri
Duygu paylaşımınız için çok teşekkür ediyorum efendim.Saygılar.
Sevgili Ülkü Hanım,
Bu yüce mesleğin en ideal örneklerinden birisiniz. Sizinle gurur duyuyoruz.
Yazınızı okurken etrafa yayılan gönül sıcaklığı, hayatı, yaşamaya değer kılıyor. Duygulandığımız kadar umutlarımız pekişiyor.
Bu çok etkili yazınız, yüreklerimize işledi.
Öğretmenler Günü'nüzü canı gönülden kutluyorum,
Derin sevgi ve saygılarımla.
gül peri
Asil duruşunuz hanım efendi kişiliğinizle her zaman gönlümde yer ettiniz.
Duygu paylaşımınız için çok teşekkür edşiyor selam sevgi saygılarımı iletiyorum.
okurken iki damla yaş süzülüdü yanaklarıma.
yaşadık ve yaşadık anılarla.
kaleminiz sağolsun.
gül peri
Duyarlı gönlünüz dert görmesin efendim.Çok teşekkür ediyor selam saygılarımı iletiyorum.
Sevgili Ülkü Ahıska Baş Öğretmen ATATÜRK olmak üzere bütün Öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutlar, özellikle sizler gibi çok değerli hayatta öğrencilerin üzerinde çok güzel izler bırakan örnek öğretmenlerimizin saygıyla ve minnetle ellerinden öper mutluluklar dilerim ...
Tebrik ediyorum günün yazısı olarak seçilmesinden dolayı...
gül peri
Güzel dilekleriniz için teşekkür ediyor.Selam sevgileri iletiyorum.Sağ olun.Var olun.
Muhterem Hocam
Ülkemiz insanlarının bilgilenmesi,aydınlanması,refaha kavuşması konusunda göstermiş olduğunuz olağanüstü gayretlerinizi takdirle karşılıyor,ülkem adına,ülkem insanları adına teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum.
Yazınıza daha güne gelmeden tesadüf etmiş,okumuştum.Yazınızın bende bıraktığı etki hiç aklımda yokken benimde böyle bir anımı hatırlamama ve yazmama vesile olduğunu söyleyeyim.
Yazınızdan aldığım ilhamla karaladığım ve sayfama astığım yazımı okumanızı rica ediyorum.
SAYGILARIMLA.
gül peri
İlginize teşekkür ederim efendim.Yazınızı okuyacağım.Selam saygılar.
Değerli meslektaşım,öğretmenliğin yaşattığı duyguları,verdiği hazları sımsıcak bir anıyla ne güzel ifade etmişsin kutluyorum.
Saygı ve sevgilerimle.
gül peri
Duygu paylaşımınız için çok teşekkürler efendim.Sağ olun var olun.
Değerli Gülperi hanım, Çok kıymetli zamanlarınızı çok kıymetli bir görevle buluşturmuşsunuz. Gerçekten sizin gibi öğretmenler bizim başımızın tacı. Sizi tebrik ediyorum. Çok severek yaptığınız bu meşakatli görevde sevenlerinizde eminim çok olmuştur. Ne büyük zenginlik. Şu an benim eşimde öğretmen. Büyük kızımda keman öğretmeni. Önümüzdeki yıl çiçeği burnunda öğretmen adayı. Çocukları sevince insan zorluğu düşünmüyor. Sizi tekrar kutyorum. Yazınızı çok beğendim.
gül peri
Çok teşekkür ederim Kezban Hanım.Sağlcakla ve mutlu kalın.Sevgiler.
SEVGİLİ ÖĞRETMENİM
Bizlere ilk kalem tutmasını öğretenİlk şarkıları ,marşımızı andımızı söyletenSaygı değer boynu bükük ÖğretmenimBu gün seni unutmadık yarında unutmayacağız
Senki acılarla yaşamaya alışmış olsandaYetmeyen maaşınla çocuklarını okutamasandaEğik başınla saçlarına karlar yağsadaBu gün seni unutmadık yarında unutmayacağız
Buruk buruk kalsada içindeki özlemlerinYetişen ATATÜRK çü gençler senin eserinUzak çok uzak kalsanda sen kalbimizdesinBu gün seni unutmadık yarında unutmayacağız
Karanlıkları yırtarcasına delerdi bakışınBizlere öğüt verirdin çocuklar çok çalışınYüreğimize kardeşliği sevgiyi sen kazımışsınBu gün seni unutmadık yarında unutmayacağız
Gözlerindeki parıltı hiç bir zaman kararmasınUtanma dik dur gülen yüzün hiç solmasınSeni bu halinle düşünmeyenler utansınBiz seni unutmadık yarında unutmayacağız
SEVGİLİ ÖĞRETMENİM.
24.11.2011. 00.5.00.ORHANGAZİ /BURSA.NAZMİ ŞENUSTA
Baş Öğretmen ATATÜRK olmak üzere bütün Öğretmenlerimizingününü kutlar,ebediyete intikal edenlere rahmetler dilerim... • Şiirinizi Düzenlemek İçin Tıklayın.
gül peri
Duyarlı gönlünüz kaleminiz var olsun Nazmi Bey.Çok teşekkürler efendim.Sağ olun.
Mesleğimizin en güzel yönü yetiştirdiğimiz öğrencilerimizin millete faydalı birer insan olduğunu görmek değil mi?
Huzur dolu bir ömür dileğiyle öğretmenler gününüzü kutluyorum Ülkü Hocam. Muhabbetle...
gül peri
Çok teşekkür ederim değerli hocam.Ben de öğretmenler gününüzü kutluyorum.Sağlıcakla kalın.
Aradan yıllar geçti.Birkaç yıl önce;Rahatsızlığım nedeniyle,Ankara Hacettepe Hastanesindeydim.Arkamdan beyaz önlüklü bir genç bana doğru koşuyordu. Öğretmenim diye elime sarıldı.Tanımıştım.O öğrencilerimden biriydi.ÜLKÜ HANIM ÇOK DUYGULANDIM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
gül peri
Duygu paylaşımınız için çok teşekkürler Selma Hanım.Sevgiler.
Yine gozume yas indirdin , ustelik o konusmanla degil, aninlarini okurken , icinde yasamaya, hissetmeye calisirken ..
Gunun kutlu olsun Sevgili Ulku Arkadasim, sevgili ogretmenim.
sevgilerimi karanfil kokularina sardim o guzel goynune birabirken..
gül peri
Benim gönlü güzel duyarlı arkadaşım.Çok teşekkürler.Selam sevgilerimi gönderiyorum.
hocam yazınızı heyecanla okudum inanın bende sizin gibi iki damla göz yaşı döktüm adınıza bende mutlu oldum sizi tebrik ederim böylesi hayırlı öğrenci ve öğrenciler yetiştirdiğiniz için kutlarım yazınızı beğeniyle okudum mutlu oldum sizlerede daima mutluluklar dilerim hocam saygılarımla selamlar
gül peri
Çok teşekkür ederim Bekir Bey.Yorumunuz beni çok duygulandırdı.
Allah razı olsun.Selam saygılar.
gül peri
Siz de iyi ki varsınız Ahmet Bey.Teşekkürler efendim.Saygılar.
yüreği güzel hocam...yaptıkların size yakışandı..... ne mutlu yaşamışsın...saygılar
gül peri
Asıl yüreği güzel olan sizsiniz sayın komutanım.Teşekkür ediyorum.Selam saygılar.
Öğretmenliğimin ELİ ÖPÜLESİ
KUTSAL BİLGELİĞİN yuce mertebenin hazinenin bilgi kaynağı
hakınız ödenirmi Öğretmenliğimin .bin emek bin umut ile
yarınların aydınlık cumuriyetin aydınlık insnalarını yetiştirfen mübarek,,Öğretmenliğimin
allaah sziden razı oslun ömrünüze bereket oslun ..emek ile..Öğretmenliğimin
gül peri
Allah sizden de razı olsun arkadaşım.Çok teşekkür ediyorum.Sağlıcakla kalın.
gül peri
Sevgi dolu duygularla mest oldum arkadaşım.Çok teşekkür ediyorum.Selam sevgiler.