- 1196 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Sevmemezlikten Gelmeli Bazen Kadın
Çok fazla sevmekle, geriyormuşsunuz meğer .
Arada hoş görülü olmak lazımmış...
Hani o da arada istediğiyle sohbet etsin,hemde siz onu beklerken.
Ne var ki; kızacak ,kıskanacak değil mi ama
Diğer taraftan dünya sizi beklese ; siz onu beklemeye devam etmelisiniz
Evet hiç kızmadan, gerilmeden hem de
Sakın ola ki onu beklerken başka şeylerle ilgilenmeyin!!!
Kızar sonra, benden söylemesi...
Saatlerce, off demeden onu beklemelisiniz….
Bu şart !!!
Mesela aynı mahallede oturan biri size bir adres sorduğunda:
Muhatap olupta, adamcağıza yardımcı olmaya kalkmayın….
Bu gibi durumlar onun testestoronunu yükseltir.
Ve sonra bir mahalle kavgasına sebep olabilirsiniz
`` Senin derdin nedir kadın ? hangi akla hizmet ederek,
ne idiği belirsiz soytarıyla konuşuyorsun, çıldırtma beni´´
Kızgınlığına karşılık veripte,
O kadar önemli beni beklettecek ne vardı ?
Nerde kaldın?
Kiminle konuştun?
Neler yaptın?
Şu saatte kiminleydin?
Telefona neden bakmadın?
Eski sevgilinle mi konuştun?
Yoksa başka biri mi var?gibi sorular sormayacaksınız, çünkü bu onu bayar …
Erkek adama soru sorulmaz, o sorabilir ama ...
Bir dakika,bir kız arkadaşı aramalıyım cümlesine,
Asla ayar olupta, şartelleriniz atmasın
Soğukkanlı olun!!!
Hatta öyle mi,selam söyle canım deseniz çok iyi olur
Mesela, bu duruma kızıpta, eski fotoğraf albümlerini çıkartıp:
Aaa bak canım mevzuniyet balomdaki ilk dansımdı ne güzel çıkmışız,
Barış ile ben dediğinizde fırtına yerini tufana bırakacaktır ki, bu kaçınılmazdır artık…..
Hele bir de çok yakışıklıysa resimdeki arkadaşınız,
Değmeyin öfkesinin doruğa erişine….
``Yahu benim asabımı bozma, kaldır şu zibidinin fotoğraflarını,
bak yine, sinirlerim tavan oldu tebrik ederim seni,yine başardin´´
Hafif bir dudak büzüşüyle özür diler gibi, derhal kaldırın hatıra sandığınızı hatta tavan arasına saklayın,hani erişime müsait bir yerde durmasın!!!
Şimdi o başlar ya hani sayıp savurmaya….
Sen şunu yaptın,
Sen bunu söyledin,
Sen beni dinlemedin,
Sen telefonuma cevap vermedin,
Sen o adama merhaba dedin,
Kısacası sen sen sennnnn demeye başladığında…
Hani kıskandırır ya sizi, bilerek yapar bunu evet
Siz tepki verdiğinizde ise, sanki o hiç birşey yapmamış gibi olur
Bir kaç saniyede, olayların senaryosunu baştan sona yeniden yazar…
Ruhunuz bile duymaz, o bu konuda ustadır çünkü
Ağzınızdaki kelimeleri siz hecelemeye başlamadan değişik bir tonlamada çıkarttırır size ki, kendinizi savunduğunuzu zandederken
Peki hayatım sen haklıydın deyivermiş olursunuz
Ve Nihayetinde aklınızı başınızdan almış olur
Düşünün adam size hediye etmiş olduğu, çok güzel orkidenizin saksısına tuz döküp sular,yani çiçeği öldürür sonrada size kızar
``Bu çiçeği düzenli sulamadın mı,solmasına neden izin verdin kadın´´
Onun gözünde, haklıyken bile haksız olduğunuzu kabul ederseniz mükemmel kadınsınızdır!!
Erkekler akıllı kadınları sevmezler.
ve bazen sevmemezlikten gelmeli kadın, kendi değerini yitirmemesi için…..
28.10.2012Yazar Zişan Karamazi
YORUMLAR
Enteresan tespitlerin aşikar ettiği "Yoksul" yanımız nasılda sırıtmış yazıda. Evet evet.. Yukarıda da neşredildiği gibi Ya erkeğiz ya kadın.
İyi bir kadın olmanın da İyi bir erkek olmanında Tüm doneleri Aile başta olmak üzere Toplumların sosyal hayatları içinde saklanmıştır. Kişisel algılar ve algıda seçicilik dediğimiz bireysel hasletlerimizi kullanarak
kadın yada erkek oluruz. Sıkıntımız ise İNSAN olamamakla çok ama çok ilgilidir.
Yukarıda ki yazının da; Bilerek yada farkında olmadan resmettiği şey; "VİCDAN"larımızın olmadığıdır. Zira İnsaf ve Vicdan sadece insan olabilenler de zamana bağlı olarak kendisini ikmal ve ihata eden üstün vasıflardır.
Yazının herkese açık paylaşım olmasından Cür'etle yazıma devam edecek ve Kardeşimizin anlayış ve hoş görüsüne sığınacağım.
*Dünyanın en iyi erkeğiyle;bir kadın. Geçinemez. Dünyanın en iyi kadınıyla bir erkekte asla geçinemez...
İnsanlar Ünsi yet le; Geri kalan yaratılmışlar ise Ticaretle geçinir. Al gülüm ver gülüm yani. Ticarete konu olan metanın önemi yoktur.İneğin meraya aşkı Ot sebebiyledir yedikten sonra ve hatta yerken üzerine pisler.Hiçte kabalık etmiş sayılmaz.
""""Âyet-i Kerimede:”Muhakkak ki biz insanı en güzel biçimde yarattık” (Tîn Sûresi âyet:4)"""
Hitap;Ben "Ademi" olsa. her, ben'i adem eşrefi mahluk olma hasletiyle doğardı. Demek ki Ben-i- ademin İnsan olması zamana, ilmine, cüzi iradesinin nefsiyle olan bağına ve zaman içerisindeki Adil yada zalim olma özgürlüğüne terk edilmiştir.
Şimdi : insan ın ilahi evrimini; zahiren sıralarsak.
1- Doğduğunda beşerdir.
2-Varlık aşamasında adem(yokluk,hiçlik) olur. Allah İnsanı özel durumları istisna Kadın ve erkek olarak ayırmaz." Bu sebeple bende ayırmayı uygun görmedim görmüyorum.
3- Hayata dahil olduğunda (Sosyal manada ) Adam yada hayvan (Hayvan:Canlı demektir arapçada) Bu aşamada iman eden ile etmeyen aynı ölçüdedir. Adam olmak adam olmaktır. Büyümüş;Doğruyu eğriden ayıracak çağa gelmiş akıl slahibi canlı demektir.
4- İNSAN.... Kemal sıfatının tecelli ettiği makam tamda burasıdır. İman ederse Müslüman İnandığıyla amil ederse Mümin de denir. Ve bir Müminin cennet yada cehennemlik olduğuna şehadet edilemez ancak Cennet ehli olduğu hüsnü zan ve kanaatinde bulunmak mubah,Kendisine dua etmek vacip olur. İman etmemişse hayatını adam olarak sürdürür. Herkes tarafından takdir edilir ve sevilir. Cennetlik yada cehennemlik olduğu hususunda hüsnü zanda bulunulamaz. Allah-u- alem denilir. Ancak dua edilebilir henüz ölmemiş ise.........
***Özel not:İslam dini;Bir Şahsı işaret ederek.Bu kesin cennetlik yada cehennemliktir demeyi herkes için haram kılmıştır.
*Zira İnsan şunu çok iyi bilmelidir: Her varlık ilmi ile hissi kadardır. İlmine bakıp yerini tayin eder.Hissine bakıp İnsan mı yoksa alelade bir canlı mıdır buna karar verir.
Evli yada bekar olsun herkes bir birine seni seviyorum demek lüksüne sahiptir. Kedi de ciğer sever. Bu yaratılıştandır. Seni erkek yada kadın olduğun için değil İnsan olduğun için seveni bulamamış san Ve hatta insan olduğun için seveni buldun da Sevenin insan değilse. Bil ki. Yüzüne konan sineği def etmek için.Kayayı suratına vuracaktır. Maksadı sineği öldürmektir. İnsan düşünerek hareket eder.Hayvanlar ise tecrübe biriktirir. Bu gayet doğal bir fiildir.
Birde bu işin arayan kısmı var tabii. yakışıklı erkek ten tutunda diğer tüm sebepleri sıralayın.İnsan olmayana meyletti iseniz vay halinize.Ki Burada sevgide yok sadece istismar vardır Allah yar ve yardımcınız olsun.
Hulasa :Allah; insan olmayı, İnsan kalmayı ve İnsan olarak ölmeyi nasip etsin AMİN.
Ve bu vesileyle Yazan kaleme selam olsun ilham veren düşündüren irdeleten ve çoşturan bir yazıydı şahsım adına...
karşılıklı sevgi saygı ve güven varsa bu tür, çocuksu tartışmalara, yok sen böyle yaptın, ama sen de bunu yapmıştın gibi ceviz kabuğunu doldurmayan sudan sebeplerle şu kısacık ömürde biraz daha sevmek varken zamanı telef etmek niye. çoğu zaman yaşanan durumları eğlenceli bir üslupla dile getirmişsiniz. saygı ve selamlar.
ve bazen sevmemezlikten gelmeli kadın, kendi değerini yitirmemesi için…..
gülümseyerk okudum okuyanın kendinde bir şeyleri bulduğu nefis bir paylaşım yüreğinize sağlık başarılar.