HAVA DOLMUŞU
Kara şahin düştü başlığını atmadık bu kez çünkü kara şahin adını verdiğimiz o uçan tabut bile karalar bağladı…
Amerika dan aldığımız daha doğrusu ihalesi miki mause ile bize kalan mecburi uçuş helikopteri olan skorsky bu kez skoru aştı….
3 te 3 yaparak ayrı bir başarıya imza attı bu arada …
Kendi ordusunda kargo arama kurtarma ve özel operasyonlarda kullandığı SH 60 F ve AH 60 tipi helikopterleri değil çoktan kullanımdan kaldırdığı ve yazılımına 630 milyon dolar harcayarak tüm kumanda panelini elinde bulundurduğu eski skorsky leri bize kakalamıştı
Evet maalesef o sistem onların elinde…
Adı;Key escrow system yani kilit sistemi…!
Yazılım adı XİMCON….
Tek bir tuşla uçuş menzili mesafesi vesaire kontrol edilebilmekte olan ve istenildiğinde düşürülen o helikopterlerin yazılımı…
Kaldı ki 3-4 kişi pilotlar dahil olmak üzere taşıma kapasitesi olan o tabutlara…
14-18 arası tıkış tepiş binildiğini dahi bilebilen bir sistem…
Aslında bizim Hakkari Şırnak arası dolmuş olarak kullandığımız o helikopterlerin sabıkası da var
Gerçi biz kendi helikopterimizi kendimiz ürettik hani şu %100 yerli malı olan var ya ATAK nam-ı diğer T 129….
Medarı iftiharımız…
Artık tüm ordumuz da o helikopterler kullanılsa da bitse değil mi bu amansız ölümler kazamı suikast mi endişeleri falan…
Lakin hiç şüpheniz olmasın…yarın öbür gün bu ve buna benzer adı kaza olan düşüşler de olacaktır…
Çünkü,yazılımı XİMCON….!!!
Bu arada New york’lu Mortimer Nelson adlı bilim adamının 1861’de aldığı uçan araç patenti, ABD tarihindeki ilk helikopter yapımı girişimidir. Bu buluş balonlu uçaklar için bir gelişim olarak değerlendirilebilir. Adına “hava arabası” dediği bu araç, üzerinde bir balonla çalışıyordu.
Arada ki süre farkı mı çok değil canım 150 yıl kadar…
A.B.2012
YORUMLAR
AliBUDAN
saygılarımla,