- 2215 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
Sev(in) Kardeşim
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Evet bir bayram’a daha girdik şu saat itibarıyle.Her yıl bir önceki bayramdan daha farklı oluyor yaşlanıyoruz galiba:)
Ve eski bayramları daha mı özler oluyoruz ne?Benim gibi kırk yaşına dört ekleyen arkadaşlarımız bilir eski bayramları..
Yok yok bizim çocukluğumuzdaki bayramlar başkaydı.Belki etiket kıyafetlerimiz ve marka ayakkabılarımız yoktu ama olanlarla mutlu olmasını biliyorduk.
Ben biraz erkek çocuğu gibi büyüdüm üç ağabeyim vardı.Annem dikerdi kıyafetlerimizi yoksulduk..O dönem önlüklü elbiseler çok modaydı şimdi pantolondan başka bir şey giymeyen beni annemin diktiği elbiseyi giydirmek için kovalaması geliyor aklıma gülümsüyorum.
*Ne var işte giy kızım be ne bu inat" diyip kızıyorum kendime.
Günler öncesinden temizlik yapılır, çırpılmamış halı silinmedik kıyı köşe kalmazdı.Sonra tatlı yapardı annem ve cici halam külbastı tatlısı şimdi hâlâ var mı yapan bilmiyorum.Zeytinyağlı yaprak sarması ve börek değişmez mönüydü unutmadan bir de nohutlu pilav..
Bayram namazına gidince babam kahvaltı hazırlayıp pencerede beklerdim.O köşeden görününce parmaklıklardan fırlayasım gelirdi.İlk önce onu öpmeliydim bu değişmez kuralımdı..Kalabalık bir aileydik bu yüzden neşeli olurdu kahvaltılarımız.
Yine bir kurban bayramıydı hiç unutmam..Tek katlıydı evimiz ve geniş bir avlusu vardı.Babam aldığı koçu oraya bağlamıştı.Kimse yoktu evde birkaç saatliğine baş başa kalacaktık.Hangi akla hizmet ise çok masum bakıyordu ipini çözdüm aslında kapıyı açabilme lütfuna erişsem onu serbest bırakacaktım.Çözer çözmez beni kovalaması ve o kocaman boynuzlarla öfkesi gözümün önünden gitmiyor.Allahım artık evin içindeydik ikimiz ve ben koltuğun üzerinde çığlık çığlığa..
Allahtan babam yetişti ama bu dokuz yaşında annem tarafından süpürgenin koçanıyla tanışmama engel olamadı…Vay be ne güzel günlerdi..
Altın damla kokulu kolonyalı mendiller, sanki daha çok gülen yüzler.
Ya da sevdiklerimizin hayatta olması belki en büyük bayram bu.Babamı kaybettiğimden beri tadı yok bayramların ve cici halam, ve halam ve arkadaşlarım sevdiklerim hatta sevmediklerim bile...
Evet en büyük bayram sevdiklerimizin hayatta olması uzak veya yakın fark etmez biliyorsak iyi ve mutlu bundan daha güzel bir bayram hediyesi yoktur bize bahşedilen…
Daha çok sarılmalı anne ve babalara ve yaşlılara ve çocuklara.Uzak bile olsanız bir telefonla bile seni çok seviyorum anne ya da baba demek bir kutu çikolatadan veya hediyeden daha değerlidir.
Unutmamalı sevgi aşılandığı kadar kor(un)ur…
(BAYRAMINIZI KUTLAR SAĞLIKLI MUTLU NİCE BAYRAMLAR DİLERİM.
SEVDİKLERİNİZ VE SEVİLDİKLERİNİZLE BİRLİKTE.
SEVGİYLE DUA İLE….)
de_soulmate
YORUMLAR
Canım çok ama çoooooooook özür diliyorum :(((( kendimi bağışlatmam için ne yapmalı bilmiyorum .((( ne olur bağışla inan görmedim :(((
Ahhh ahhh geçmişe öyle bir tur attırdın ki yazınla.... .((( rahmetli babamın bayram namazı sonrası eve geldiğinde elini öptükten sonra istediğim bayram harçlığı....geldi aklıma....
gözlerim nemlenerek ayrılıyorum değerli sayfandan.
Rabbim nice nice bayramlara, hepbirlikte, sağlıkla, mutlulukla, huzurla ermeyi nasip eder inşallah. Her dem sevgimle ve sonsuz saygımla değerli yüreğine.
ana sayfaya çok yakışıyorsun canım benim kutlarım güzel kalbini ve kıskandıran kalemini...
soulmate
seni çok seviyorum biliyorsun değil mi?
canım kardeşim
sevgim dua ile
teşekkür ederim..
Eski bayramların tadında çok hoş bir paylaşımdı, elimden tutup eski günlerime, eski bayramlarıma, çocukluğuma götürdünüz beni, çok teşekkür ediyorum...Anlamlı yazınızı gönülden kutluyor ve nice sağlıklı, mutlu bayramları sevdiklerinizle birlikte geçirmenizi diliyorum can ablam...hep sevgimle...
soulmate
sevgi dua ,le...
Okurken şöyle soluma hüzün dalgaları vurdu biliyor musunuz?Özellikle babamdan sonra bayramlardan tat almıyorum dediniz ya.Silkeledi beni.Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun.Hala içim ürperiyor.Çok güzeldi.Bayramın mübarek olsun.Bilseniz on yıl gerinizdeyiz ama biz de eski bayramları özlüyoruz.Bu çocukluğumuza olan özlemden kaynaklanıyor galiba.Eyvallah...
soulmate
tüm kalbimle teşekkür ederim
saygı dua ile...
Saygıdeğer "de_soulmate",
yüreğinizin içtenliğiyle düşmüş cümlelerinizle bende o eski bayramların tadındaki anılara daldım. Açılan tatlılar, silinen camlar ve dolu dizgin bayram temizlikleriyle başlayan arefeden bir çoşkusu.Ve çocukların bayram sevinci, yeni giysilerin akşamdan baş ucuna yatırılmaları.Gelenek gibi başlayan anne baba el öpmeleri ve kapı kapı gezip siyah poşetlerle toplanan renkli şekerler ve harçlıklar nede güzeldi...
Ve biz gibi yıllarda bayramlarda eskirken, bir bir yitirdiğimiz sevdiklerimizin içimizteki derinleşen boşlukları...Ama herşeye rağmen kalan yakınlarımıza şeker tadında sarılıp,uzakta olsa bir nefes bir sesle onlara sarılabilmek ne anlamlı....
Bu yüzden sizin yüreğinizi seviyorum de_soulmate....
Bu güzel içten yazı paylaşımınız için teşekkür ederken ;
SİZE VE SEVDİKLERİNİZE MUTLU HUZURLU VE ESENLİK DOLU NİCE GÜZEL BAYRAMLAR DİLERİM....HER GÜNÜNÜZ BAYRAM TADINDA GEÇMESİ DİLEĞİYLE....
EN DERİN SAYGI SEVGİ VE SELAMLARIMLA ...İYİ BAYRAMLAR....
soulmate
saygı dua ile...
soulmate
tüm kalbimle teşekkür ederim
sevgi dua ile..