- 1213 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bayram şekeri...
-Merhaba. Nasılsın yenge?
- Yenge ?
-Yorgun ve şaşkınım Mehmet. Sen nasılsın?
-Hayırdır ? Bir şey mi oldu?
-Off ya hiç sorma. Bayramda Almanya’da ki halamlar, kuzenler, çocukları falan bana gelecekler. Ama ne yapacağımı şaşırdım.
-Yardım edebileceğim bir şey var ise, seve, seve yaparım.
-Gerçekten mi Mehmet?
-Evet yenge.Ne olacak ki? Sen yapmam gerekenleri söyle.Gerisini bana bırak...
-Mehmet inan Hızır gibi yetiştin...
-Önemli değil yenge. Sen ne yapacağımı söyle sadece... Ne zaman gelecek demiştin misafirleri?
-Bayramın üçüncü günü
-Hım...
-Mehmet, sana kısaca anlatayım...Her şey hazır.Benim eve memleketten ve şehir dışından akrabalarım ve arkadaşlarım gelecek. Sen Almanya’dan gelecek misafirleri karşılayacaksın.
-Bu kadar mı?
-Anlatıyorum müsaade edersen
-Pardon yenge dinliyorum
- Sen havaalanına gidip onları karşılayacaksın.
-Havaalanına ?
-Evet, havaalanına… Sonra ayarladığım eve götüreceksin. Allahtan geçen sene ki kadar kalabalık değiller.Bu yönden şanslısın.
-Geçen sene kaç kişi gelmişti yenge ?
-Önce ki seneye göre fazla değillerdi tabi.
- ?
-Yüz kişi kadar gelmişlerdi.
-Yüz mü ? !
-Evet ama, bu sene altmış kişi gelecekler.
-Altmış mı? Düğün mü var yenge?
-Yok Mehmet ne düğünü, bayram için gelecekler...
-Hım..
- Mehmet, bu arada sana alınacakların listesini de vereyim.Bir zahmet alırsın olur mu?
-Olur tabi yenge ne demek.Başımla beraber. Sen yaz listeyi. Hemen alırım...
-10 tavuk
5kğ kuşbaşı et
5kğ kıyma
2 kasa domates
1 çuval biber
1 çuval patlıcan
1çuval patates
1 çuval soğan
10kğ pirinç
10kğ bulgur
5kğ kırmızı mercimek
2 teneke sıvı yağ
10 adet margarin
1Teneke peynir
1 teneke siyah zeytin
10 ar kğ da meyve ( muz, elma, armut, üzüm, nar, greyfurt)
Çocuklar için; cips, çikolata, meyve suyu, süt….
- Bu ne yenge?
-Alınacakların listesi Mehmet
-Yenge kendileri gelirken alsalar olmaz mı? Sen niye zahmet ediyorsun?
-Olur mu hiç öyle şey? Taa nereden kalkıp geliyorlar.Bir de onları masrafa sokamam.Misafir perverliğimi göstermem lazım.
-Hım..
-Hım bu arada, çocuklar için bez ve mama eklemeyi unutmuşum listeye... Sen meşgul olursun.Aşağı yukarı otuz kadar çocuk var. Hepsi de senin çocuğunla aynı yaşta...
-Mehmet?
- Mehmet orada mısın?
-Şey yenge, dalmışım bir an.Evet, sanırım, buradayım... Bir şey soracaktım.
-Mehmet kusura bakma. Ben şimdi acele çıkıyorum… Taksi bekliyor.Görüşürüz. İyi bak kendine…
-Mehmettt?
-Tamam yenge… Bakarım, umarım. Sende iyi bak kendine…
-Off Mehmet şu işler bir bitsin.Ben o zaman iyi olacağım…
Bir gün sonra:
-Mehmettt burada mısınnnnn?
- Şey yenge, evet buradayım. Buyur..
-Ohh çok şükür. Bak sana bir müjdem var?
-Hayırdır yenge ? Sormaya da korkuyorum ama …
-Bizim Almanyalılar bayramın ilk günü Samsuna gitmek için İstanbul uçak biletlerini iptal ettirmişler
-Eee gelmiyorlar mı yoksa…?
-Yok, geliyorlar da. Dur anlatıyorum.
-Dinliyorum yenge
-Sen, biraz moralsiz misin Mehmet?
-Yok yenge .İyiyim ben.
-Yok, yok. Canın sıkkın gibi.Bir şey mi oldu?
-İyiyim yenge. Sorun yok.Seni dinliyorum yenge.
-Ne diyordum. Samsuna gitmek için biletleri iptal ettirmişler. Ama İstanbul’a gelmek için de bayram sebebiyle bilet bulamamışlar. Dolayısıyla, sen İstanbul’dan bayramın ikinci günü sabah erkenden kalkıp Samsuna gidip onları alacaksın. Sanırım Samsundan de bir on kişi eklenecekmiş. Onlar da ayrı konu ama onu da hallettim.Fatih diğer evin anahtarını bana vermeni söyledi. Onların bir bölümünü o eve götürürsün.Geri kalanları diğer söyleyeceğim adrese götürürsün.
-Mehmet burada mısın?
-Evet yenge, sanırım…
-Tamam sorun yok o zaman. Ne diyordum? Sana verdiğim liste iki katına çıktı.
-Senelik mi alınacak yenge, bu liste ?
-Hayır ya ne seneliği günlük alacaksın … Aman sakın ihmal etme.Ayıp olur bak…
-Mehmet orada mısın?
-Mehmet?
-Şey yenge buradayım… Biraz başım ağrıyor.Sanırım bana bir ağırlık çöktü. Niyeyse birden bire sıcak bastı beni…
-Misafir gelir derler.Bak ne kadar temiz kalplisin…
-Evet yenge. Öyle derler…
- Neyse ki bu sene çok uzun kalmayacaklar. Birkaç güne kadar gidecekler.
- Ohh çokk şükürrrr
-Anlamadım Mehmet? Hatlar karışıyor sanırım.Sesini alamıyorum...
-Üzüldüm diyorum. Yani birkaç gün az değil mi dedim. Geçen sene kaç gün kalmışlardı yenge?
-Geçen sene altı hafta kalmışlardı. Senelik izinlerini burada geçirmişlerdi…Neyse ki bu sene sadece üç hafta kalacaklar…
-Üç hafta mı?
-Evet Mehmet
-...
-Mehmet, aklımdayken söyleyeyim…
-Mehmet orada mısın?
-Mehmet?
-Mehmet, ne diyorum. Alınacakların listesine şunları da ekle….
…
…
…
-Mehmet? Ekledin mi? Mehmet?...Bak ne diyorum. Gündüzleri işte olduğunu bildiğim için, akşamları da alıp gezdirirsen çok iyi olur...
-Mehmet duydun mu beni. Nerede kalmıştım..
-Mehmett?