ŞU İLAHİ MÜZİK KANALLARI/ ŞAPKAMIN ÜÇÜZLERİ
Şu ilahi Müzik Kanalları var ya..
Hani televizyonların gösterisinde her gün seyredip dinlediğimiz; Pop Kral, PowerTürk ve sair.. Her Allah’ ın günü dinleriz ya müzik diye ve bir şapka gibi gözlerimizin kafasına giydiririz ya dinlediklerimizi..
Eee, n’ olmuş diyeceksiniz elbet; belki de bir an hazır kurulmuş gibi şapkayı gözlerinize geçirmiş seyrediyor gibi olacaksınız; seyirlik bir yeriniz yaşayacak düşüncelerinizi, ne haz alacaksınız o görseler de bir yandan da o görseller artırdıkça artıracak keyfinizi...
Pek ayıramadığım bir halim bu benim sırt üstü uzanmış lığın lezzeti yüzünde ayn ayan zevkin yansımasından kendimi.. O kadar çok sanatçı var ki hayranım, hayran olmamı çekemeyenlere de hayli gıcığım.. Amma ve lakin bir Sevtap Erener var ya arkadaş; bir Tuğba Özerk, ya bir de Burcu Güneş var ya...
Ben hep onları seyrediyor oldum bu müzik kanallarında içime işleye işleye; bir şapka gibi gözlerimin başına geçiverdi üçü birden.. Kim çıksa ekrana, görür görmez bu üç görsel geliyor usuma: Şapkamın Üçüzleri.. Biri Şarkısını dese nadide icrasıyla diyorum usumdan bu Sevtap Erener; sonra okuyorum ki Burcu Güneş değil Sevtap.. Bu Burcu Güneş diyorum diğer bir şarkı dinlediğimde bir de bakıyorum ki Tuğba özerk olmuş.. Bu Tuğba Özerk diyorum, yine yanılıyorum.. Her seyirlik günüm hep benzetmelerle geçiyor; Bir Burcu Güneş’i benzetiyorum, bir Sevtap Erener’i benzetiyorum, bir bakmışım ki yanılgıyla Tuğba Öz ayı da benzet meyeyim mi..
Benzete benzete bir hal oldum; söylemekten bıkmadı onlar, benzetmekten bıkmadım ben de keyifle dinledim hep.. Benzete benzete dinlerken aygın landım, bayıla yazdım benim canlarım; o ne tatlı ve lezzetli sözler, ne ezgili dizeler ki benzete benzete benzetirken bir de daha bir şeyler söylemek başka bir şeyler yapmak usumu okşamaya başladı; hani sizin de o yeriniz okşanır ya, aç kurtlar gibi siz de.. Aç kurtlar gibi kendime saldırmaya başladım..
Hep aç aç aç; doyamadım bir türlü hep aç aç aç kendime saldırırken, saldırdığım yerlerime de şapkamı geçirmeye başlamayayım mı.. O şapkam bu şapka, bu şapkam o şapkam derken; o şapkayı bu şapkayı kafasın giydirirken, bu nadide sanatçılarımızın nadide şarkılarının dizelerini de bir bir tekrar ede ede kendimi de benzetmeye başlamayayım mı..
Hepinize ayrı ayrı sağlık veririm o dizeleri hep beraber söyleyelim isterseniz birlikte söyler, birlikte benzetiriz; dilemeden etmeyin eylemeyin, örneğin: - Üç kişi, beş kişi, on kişi.. diğeri, - Uyandırma uyandırma/ sakın beni uyandırma.. bir diğeri, - Ufacıktım küçücük dişlendim/ Okula gittim fişlendim / Hoppa ninna.. (örneğin onlarca,ama bunlar en terbiyeliler i olduğundan buraya aldım.) Ya işte o aygın, baygın olduğumuz, manevi bir lezzetin içinde dinlediğimiz dizeler bunlar işte; tekrar tekrar ayı kelimelerin ezgisiyle başlayıp, aynı kelimelerin ezgisiyle biten şarkıların dizeleri..
O şapkam bu şapka, bu şapkam o şapkam derken; o şapkayı bu şapkayı kafasın giydirirken, bu nadide sanatçılarımızın nadide şarkılarının dizelerini de bir bir tekrar ede ede kendimi de benzetmeye başlamayayım mı..
Benim gibi sizler de kendinizi benzete benzete yaşamaya başlayacak olursanız bir gün Allah korusun diyorum.. Bu sanat/ icra/ yorum çok- çocuğumuzdan, hep çocuğumuzdan uzak şaşa kalır olsun diliyorum..
Erdoğan VURAL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.