Edebiyata Zarar Gelmez
Hala ’sanat sanat içindir’ kafasında olan insanlar var.Bence ’sanat toplum içindir’,ilk önce toplum içindir sonra sanat sanat içindir.Sanat gelişecek ki topluma yararı olacak yani ikisi de önemli iki düşüncede doğrudur ama asla sadece biri geçerli olamaz.Bazıları var ki soruyorum onlara;edebiyat sadece sizin tekeliniz de mi?Yıkıcı değil yapıcı olacaksın edebiyata sahip çıkmak istiyorsan.Öyle sen yazma sen okuma diyen bir yazar hayatımda görmedim ve olamazda.Herkes yazsın herkes okusun illaki yazar olmak değildir amaç insanlar kendilerini ifade edebilmeli bu yüzden okuyun,yazın demelisin.Ben merkezli bir yazar ne kadar profesyonel olursa olsun gözümde yazar değildir.Ufak bir çocuktan tutta eli kalem tutan okuma,yazma bilen kim olursa olsun okuyun,yazın demelisin.Sen yazar değilsin düşünme,fikir beyan etme,yazma,aman bunu okuma dersen yazdığın kitabı okuyacak okuyucular zor bulursun.İnsanları düşünmemeye,yazmamaya,okumamaya iten bir yazar edebiyatçı olamaz.Tabi ki profesyonel bir yazarla edebiyatla donanımlı olmayan biri bir olamaz,olmaya çalışmamalı da.Fakat bazı yazar olan insanların yaklaşımını yanlış buluyorum.Bilinçli toplum için yazarların yazdıklarını okuyabilen ve idrak edebilen bir toplum için,sanata edebiyata değer veren bir toplum için bu tarz yaklaşımları onaylamıyorum.O insanların yazar değil diye yanlış veya doğru düşünmesini,yazmasını eleştirebilirsiniz ama şevklerini kırmamalısınız. Bunun sonucunda düşünemeyen,kendini ifade edemeyen bir okuyucu kitlesine sadece kendi düşüncelerinizi empoze etmek sizin karşı durduğunuz ’koyun’ benzetmesiyle aynı olmaz mı?Profesyonel olsun olmasın insanları düşünmeye yönlendirmek değil midir yazarın amacı?Bana ’Bende yazıyorum.’ diyen insana mutlulukla ’sakın bırakma bu alışkanlığını yaz.’ dediğim çoktur.Herkesin amacı bir Orhan Pamuk olmak Nobel edebiyat ödülü almak değildir.Duyarlı olalım özellikle profesyonel olanlar.Zaten yazar olmayıp kendi kapasitesini aşarak yazan insan hak ettiği değeri görür.O tarz kişilerin yazdıkları edebiyata zarar vermez edebiyatın bir parçası gibi algılanırsa ve buna mahal verilirse edebiyata saygısızlık olur.Yoksa köşesinde takılan insanlarla uğraşmak profesyonel yazara yakışmaz.Herkes haddini bildikten sonra sanata,edebiyata bir zarar gelmez.Yeter ki herkes seviyesini aşmasın... (Ö.E)
Özlem Eryılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.