- 1293 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YALNIZCA ALLAHA İNANMAK YETERLİ Mİ?
SON PEYGAMBER GELDİ AHİR ZAMADAYIZ EY ALLAHIN RIZASINI TALEP EDEN İNSANLAR ALLAHIN RIZASI İSLAMA TABİİ OLMAKLA VE ONUN ELÇİSİ HATEMÜL ENBİYA HZ. MUHAMMED MUSTAFAYA S.A.V. UYMAKLA KAZANILIR.
Ben Allaha inanıyorum diyen kişi İslamın amentüsüne şeksiz şüpesiz iman etmeli ki müslüman olabilsin. Bunlar nedir Sırası ile 1-Allaha iman- Allahın varlığına birliğine yaratılmışlardan hiçbir varlığa benzemediğine hiçbir şeye muhtaç olmadığına Önu eveli ve sonu olmadığına baki ve diri olduğuna güçünün her şeye yettiğine kuvvet ve kudretinin sonsuz olduğuna uyumadığına yorgunluk dalgınlık unutma kendine asla ulşamadığınaİşiten gören bilen kısacası bütün noksan sıfatlardan beri olduğuna inanmak gerekir.
2-Meleklerine iman- Melekler Allah c.c. nurdan yarattığı varlıklardırYemez içmez yorğunluk bilmez Allaha asla asi olmayan varlıklardır. isnasnlar ve cinler gibi mesul değillerdir yani imtihana tabi tutulmayan varlıklardır.Onların çeşitli görevleri vardır onları hiç itiraz etmeden ve aksatmadan yaparlar.Kimi ibadetle meşguldur kimi yer ve gökte hizmet eder.Allahın emirlerini yerine getirirler.Onların da reisleri dörttür.Cabrail.vahiy meleğidir Mikail Tabiyat olaylarını düzenlemekle görevlidir. Azrail.Ölüm meleğidir ruhlar kabzeder İsrafin Suru üflemekle görevlidir.Kıyametın ve haşrın habercisidir.
3-Kitaplarına iman.Biz diğer kitapların asıllarına inanırız. son ilahi kitap kurandır.kuran var ikin başka kitaba( hükmü kaldırılmış kitaplar) inanmak Hristiyanlık veya yahudilik gibi.bırakın onlara uymayı inanmak bile kişiyi kafir yapmaya yeter. o kişi istediği kadar ben Allaha inanıyorum desin hiç ehemmiyeti yoktur.çünkü ahirzamanda Allah Kuranı işaret ediyor.hükmü kaldırılmış kitaplara değil.
4- Peygamberlere iman. Evet biz bütün peygamberlere inanırız çünkü bu Allahın emridir; ancak Son peygamber olan hz. Muhammed aleyiselama tabii oluruz. Bu konuda iki ayette ne buyuruyor yüce rabbimiz ona bakalım:" De ki, siz gerçekten Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve suçlarınızı bağışlasın. Çünkü Allah çok esirgeyici ve bağışlayıcıdır.” (Âl-i İmrân - 31) ve diğer ayeti kerime: "Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin. Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah’ın azabı çetindir.” (Haşr - 7) ve daha birçok ayet bunu derken birilerinin islamdan başka yol ve hz. Muhammed aleyhiselamban başka peygamber araması ne tuhaf şey. Ben Allaha inanıyorum deyip hz. muhammed deyince yan çizenlere soruyorum siz Allah inanıyoruz diyorsunuz pekiyi Allahın uygun gördüğünü neden kerih görüyorsunuz. Allah Hz.Muhammedi a.s. peygamber olarak kabul edin ben onu seçtim ve gönderdim diyor niçin itiraz edyorsunuz? Bu ne biçim inançtır.bu nasıl bir mantıktır. O zaman siz ilahi kitaplara da inanmıyorsunuz demektir. Eğer inanmış olsaydınız kurana ve içine yer alan ilahi vahye de inanırdınız. Diyeceğim şu ki sizin bu şekilde olan Allaha inancınız havada kalır.Sadece kendinizi avutursunuz iş sizin sandığınız gibi değil islam bir bütündür. bırakın bir hükmü bir kuran harfini inkar bile kişinin kafir olmasına yeter.Bu iş bu kadar önemli ve hassas bir meseledir;çünkü burada insanların ve cinlerin ebedi hayatı söz konusudur.Ebedi azaba düçar olmak ne büyük bir felakettir..
5- Ahiret gününe iman Birinci surun üfrülmesi ile kıyamet kopması. Bütün canlıların ölmesi ve ikinci surla birlekte bünün mahlukatın dirilmesi. Mahşer yerinde toplanarak hesab çekilmeleri. Cennetliklerin cennete cehennemliklerin cehenneme gitmesi. Cennet ve cehennem kapılarının bir daha açılmamak üzere kapanması ve sonsuz hayatın devam edip gitmesi. Bunlardan birinden şüphe imanın gitmesine sebep olur.
6- Kederin hayrın ve şerrin Allahtan geldiğine inanmak.Kainatı Allah var etmiştir mülk onundur.dilediği gibi tasrruf eder;
Ancak kişiye cüzzi irade verilmiştir. kul tercihi yapar Allah yaratır. kişi hayrı tercih ederse sevap kazanır şerri tercih ederse günah kazanır.işte bunun için insan her yaptığından mesuldur.Allah c.c insanlar doğruyu bulsun diye akıl verilmiş onu kitaplarla vahiyle ve peygamberlerle desteklemiştir.Bu Allahın c.c. kulları ne kadar çok sevdiğinin işaretidir; ancak kul inat eder bunca delilleri inkar eder illa cehenneme gideceğim diye diretirse o kendi bileceği iştir layık olduğu yeri bulur. Allah adaletlidir kullarına zulmetmez. Yüce Rabbimiz bizlere doğruyu bulmayı doğru istikamette yürümeyi nasip etsin.Amin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.