- 1864 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
FARKINDAYIM.. KORKMUYORUM
- Hiç mamografi çektirdin mi?
- Hayır, çektirmedim.
- Sağlıklı halinle çektir ki bir bilgi olsun elimizde.
- Peki.
...
- Daha önce, mamografi çektirmişmiydiniz?
- Hayır, bu ilk olacak.
- Tamam, şu kabine geçin. Üstünüzdekileri çıkartın. Küpe, kolye, vb hiçbir şey kalmasın, üstünüzde. Koltuğun üstünde duran; pembe gömleği giyin ve yan odaya geçip, bekleyin.
...
- Evet, göğsünüzü panellerin arasına yerleştireceğim. Biraz acıyacak ama kısa sürecek. Lütfen, sol elinizle, şu kolu tutun. Hazırmısınız?
- ...
- Nefesinizi tutun, kıpırdamayın... Çekiyorum...
- ...
- Şimdi, diğer göğsünüze aynı işlemi uygulayacağım...
- ...
- Kıpırdamayın...
- ...
- Tamam, bitti. Geçmiş olsun. Birazdan, doktor hanım gelecek ve ultrasonografinizi çekecek.
- ...
...
Öyle bir ruh halidir ki bu; tek kelime edemezsiniz. Sadece kafa sallarsınız, aptal bir gülümsemenin eşliğinde... Karşınızdaki kişi; ne kadar anlıyor, sizi? Hiç bilemezsiniz. Çıplaksınızdır... Savunmasızsınızdır...
Öyle bir ruh halidir ki bu; teslim olmuşsunuzdur... Kayıtsız, şartsız!
...
Doktor hanım, gelir. Bu arada siz, büyük boy kağıt havlunun serili olduğu yatağa, uzanmışsınızdır, sırtüstü. Üstünkörü bir ’ Merhaba’ der, doktor. Tüpten vıcık vıcık bir sıvıyı sıkar, göğsünüze. Mikrofon benzeri bir aletle, göğsünüzün içine bakmaya başlar. Bastırır... Döner, tekrar bastırır. Gözünüzün döndüğü kadar, ekranı görmeye çalışırsınız. Kendinizce anlamlar yüklersiniz, ilk kez gördüğünüz görüntülere.
- Sağ göğsünüzde bir kitle var. Alınması lazım!
Görünmeyen bir balyoz iner, beyninizin en orta yerine:
Kitle... Sağ göğsümde... Alınması lazım...
Bu üç cümle dışında, duymaz olursunuz.
Öyle bir yankılanır ki beyninizde: " Sağ göğsünüzde bir kitle var. Alınması lazım! "...
...
Hemşirenin uzattığı ıslak mendil, göğüslerinizi temizleyişiniz.. O yapışık sıvıdan kurtuluşunuz, odadan çıkışınız, giyinmeniz... Hepsi; 5 dakikanın içinde sonlanır.
Elimizdeki naylon torba ile sokakta bulursunuz, kendinizi.
- Sağ göğsünüzde bir kitle var. Alınması lazım!
...
- Anne... Anne...
- ...
- Annecim, duymuyor musun?
- Hı? Ne? Ne dedin, canım?
- Anne, neyin var senin?
- Sağ göğsümde, bir kitle var.
- Ne?
- Sağ göğsümde, bir kitle var!
- Anne?
- Efendim canım?
- Anne, neler oluyor?
- Yok birşey canım. Sen, üzülme ...
- Ne demek; Üzülme? Anne, anlatsana şunu, doğru dürüst...
Anlatma zincirinin ilk halkasıdır, bu...
...
Ameliyat...
Göğsünüzden 4 santimetrelik bir parça alınır.
Patoloji raporları beklenir.
Sonuç; tahmin edildiği gibidir.
Korkulacak birşey yok der; doktorunuz. Geçmiştir. Üç ay sonra gel, denir.
...
- Sol göğsünüzde bir kitle oluşmuş!!!!!
- Şaka?
Hayır! Çok ciddir, doktorunuzun ifadesi.
- Geçmişti?
- Üzgünüm!
...
Üzgünmüsün?
Üzgünmüsün? Üç ay oldu... ÜÇ AY!
...
Yutkunursun, sessizce:
- Ameliyat mı?
- Eh! Tabi ki...
- ...
...
Üç ay sonra; herşey yolundadır.
Altı ay sonra; sorun yoktur.
İkinci altı ay sonunda;
- Rahimi almamız lazım...
-...
...
Dört yıl geçtiğinde; kabus, bitmiştir.
Özgürsünüzdür...
Kazanmışsınızdır...
Hayat; sizindir...
Hem de; SİL BAŞTAN...
...
15 Ekim; Meme kanseri haftası...
KORKMAYIN...
FARKINDA OLUN...
TEK KORKUNUZ: GEÇ KALMAK OLSUN...
GEÇ KALMAYIN...
LÜTFEN...
Eser Akpınar
13.10.2012
İzmir
YORUMLAR
Bilmez miyim efendim o duyguları, bilmez miyim, hem de çok daha fazlasını bilmekteyim lakin gerek korkularıyla, gerek endişeleriyle ve zorluklarıyla doğalmışçasına yaşamak zorundayız!
İlk duyduğumda düşündüğüm, doktora da söylediğim söz şuydu: Herkesin başına gelebilir, benim bir ayrıcalığım yok, benim de başıma gelebilirdi ve geldi. Şimdi ahlanıp vahlanmanın sırası değil. Ne yapılması gerek onu konuşalım ama ne kadar kabullenseniz de, hele de o ameliyat ve tedavi sürecinde tek başınaysanız pek de kolay geçmiyor yıllar.
Sıklıkla ele alarak, oralı olmayanlara hatırlatmakta yarar olduğu düşüncesindeyim, o nedenle elleriniz dert görmesin diyorum.
Selam ve saygımla efendim.
Eser Akpınar
Size de geçmiş olsun, diyorum ve teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
kadınların korkulu rüyası
önemliydi yazı,
teşekkürler paylaşıma
selam ve sevgiler Eser Hanım
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Haklısın Eser hanım, erken teşhis çok önemli, hatırlatan yazınıza teşekkürler, selam ve sevgiler.
Eser Akpınar
Sevgilerimle.
haklısın.... kavi kalem.... komedi gibi yaşadığımız hayatın son perdesi dramdır...er geç bir gün hepimize.... saygılar