CUMHURİYET ÇINARI
CUMHURİYET ÇINARI
1919 yılında "Bir işi zamansız yapmak, o işi başarısızlığa uğratmak olur. Her şeyi sırasında ve zamanında yapmalıdır," diyerek yola koyulan Mustafa Kemal, Kurtuluş Savaşı dervam ederken halkın temsilclerinden kurduğu TBMM ile birlikte 29 Ekim 1923 ’de CUMHURİYET’İ ilan ediyor.
Modern Türk devletini oluşturmak için bütün alanlarda devrimler yaparak kültür temelleri üzerinde TÜRKİYE CUMHURİYETİ bir görkemli çınar gibi yükseliyor.
"Atatürk’ten Düşünceler" kitabını hazırlayan Danıel DUMOULIN, kitabın sunuş bölümünde şunları yazıyor : " İnsanlık tarihi boyunca hiçbir deha, hiçbir Sezar, halkı, reformları ve daha da önemli olan şeyleri O ’nun gibi anlatamamıştır. Hepsini ele almıştır. Türk Ulusunun tüm insanlığın karşısında saygın bir millet olduğunu ispatlamıştır. Türk ulusuna milli ruhu aşılayabilmek, bu duyguyu canlandırmak, Atatürk’ün Türkiye için yaptığı en önemli şeydi."
29 Ekim 1933 ’de Türkiye Cunhuriyeti onuncu yıl dönümünü kutluyor ve kürsüde konuşan Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal söylevini şu tarihi szölerle bitiriyor : " NE MIUTLU TÜRKÜM DİYENE !"
D. Dumoulın, kitabında şu ifadeye de yer vermekte : " Herkesin bir rolü olan ve de hergün inşa edilen yapıta bir taş koyması gereken bir toplumda yaşıyoruz. Bu yapıtın adı , TÜRKİYE CUMHURİYETİ’dir. Bu görevi ancak sorumlu vatandaş gibi davranarak yerine getirebiliriz."
"Egemenlik ulusundur; TBMM’ den başka hiçbir makam ulusal yazgıya egemen olamaz." "Bütün dünya bilsin ki ,benim için yandaşlık vardır; CUMHURİYET YANDFAŞLIĞI" diyen Atatürk, Cumhuriyet Çınarı’nı , "benim rehberim" dediği akıl ve bilimin aydınlığı ile donatmıştır.
"Cumhuriyet erdemdir. Sultanlık korku ve tehdide dayalı bir idaredir. Cumhuriyet erdemli ve namuslu insanlar yetiştirir. Sultanlık korkuya, tehdide, dayalı olduğu için korkak, alçak, sefil,rezil insanlar yetiştirir. Aradaki fark bundan ibarettir."
Atatürk’ün her sözünü , özünü anlayarak okumanın ve bilgiden bilince ulaşarak uygulamanın zamanıdır.
Yabancı devlet adamları ,Afatürk için söylediklerini hiçbir devlet adamı için söylememişler. Anıtkabir şeref defterleri incelendiği zaman , O’nun bugün bir rehber ve gelecek için bir meşale olduğu görülecektir.
"Atatürk’ün dış istilaya karşı mücadele verip Cumhuriyeti kurmadaki başarısına imreniyoruz." Çin HCD Başkanı Li Xien Nien-14 Mart 1984
"Yeni Türkiye’nin kurucusu M.K.Atatürk’ün hatırası önünde saygı ile eğilirim."SB Başkanı N. Poodgorni-1972
"Modern Türkiye’nin kurucusu M. Kemal’e Birleşik Kralllık Halkın’nın hayranlık duygularını ifade ediyorum." İngiltere Başbakanı M.Thatcher- 7 Nisan 1988
"Modern Türkiye’nin yaratıcısı, büyük devlet adamı ve askeri M.K. Atatürk’ün huzurunda saygı ile eğilirim." FAC Başkanı K.G. Kiesinger- 3 Eylül 1968
"Bütün ünlüler arasında ATATÜRK, en büyüğüne nail oldu. Ulusunu çağdaşlaştırma ünü..." Fransa Cumhurbaşkanı C. De Gaulle - 25.10. 1968
"Atatürk ilkeleri Cumhuriyet için bugün bir rehber ve gelecek için bir meşaledir."A.B.D. Gen Kur Bşk. B.J. W. Vessy 26 Mayıs 1983
Bütün dünyanın hayranlık ve saygı ile andığı ve hatırladığı bu ulu çınarın altında oturanlar,gölgesinden ve nimetlerinden yararlananlar, ona ihanet edemez.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ, köklerini, gövdesini , dallarını ve kollarını " Bilim ve akıl benim rehberidir" diyen ATATÜRK’ün yolunda ilerleyen halkımızın oluşturduğu bir ULU ÇINARDIR.
Atatürk’ün Milletine son buyruğu :
"BENİM TÜRK MİLLETİNE,TÜRK CUMHURİYETİNE VE TÜRKLÜĞÜN İSTİKBALİNE AİT GÖREVLERİM BİTMEMİŞTİR , SİZLER ONLARI TAMAMLAYACAKSINIZ. SİZ DE, SİZDEN SONRAKİLERE BENİM SÖZÜMÜ TEKRARLAYINIZ."
Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.