- 522 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Psikolojik ve Danışmanlık Bölümü 1. sınıf Öğrencisi Fehim Kul ile bölümü üzerine...
GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PSİKOLOJİK VE DANIŞMANLIK 1. SINIF ÖĞRENCİSİ FEHİM KUL “ TOKAT’TA 4 GÜZEL YIL GEÇİRECEĞİME İNANIYORUM”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Bugüne kadar hangi okulları okudunuz ?
FEHİM KUL- Ben Fehim Kul , Ağrı Patnos ilçesinde dünyaya geldim. Orada yaşıyorum. İlkokulu köy okulunda okudum. Ortaokulu ise ilçe merkezinde YİBO da okudum. OKS( o zaman adı OKS idi Ondan sonra SBS oldu) ye girdim. Ankara’da Öğretmen Lisesi’ni kazandım. Lise 3. Sınıfta kaydımı Van Muradiye Alparslan Anadolu Öğretmen Lisesine aldırdım ve mezun oldum. Şu an Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü 1. Sınıf Öğrencisiyim.
SORU- Neden Psikolojik Danışmanlık Bölümü ve Neden Tokat? Neden Gaziosmanpaşa Üniversitesi ? Bu Bölümü yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne gibi farklar vardır ?
FEHİM KUL – Ben okulumu sayısal olarak bitirdim. Ama tercih yapmadım. Bir sene daha hazırlanarak YGS ye girdim. İlk senekinden daha kötü geçince EA hazırlanmaya karar verdim. Aslında PDR hakkında pek bilgim yoktu. Tanıdığım birisi liseyi bitirdiğim sene kazanmıştı. PDR’yi. Bilmem biraz bu bölüm hakkında bilgi sahibi olunca pek hoşuma gitmeye başladı. Bölüm değişikliğinden sonra tamamen PDR’yi düşünmeye başladım. Ama ben daha Çok Gaziantep PDR’yi istiyordum. Sınavı da iyi yapamadım. Tokat ile ilgili de fazla bilgi sahibi değildim. Puanıma göre tercih yaptım ama Gaziosmanpaşa Üniversitesini gelmeme daha bir ay olmasına rağmen sevdim ve gayet güzel bir okul.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların bu kişisel gelişim yolculuğunuzda size katkıları nasıl oldu?
FEHİM KUL- Babam vefat etmiş. Annem ise ev hanımı. Biz 7 kardeşiz. Ben sonuncusuyum. Ben aynı zamanda ailemizin tek okuyanıyım. (O yüzden de çok şanslıyım ) Kardeşlerim genelde ilkokul mezunu. Genelde diyorum çünkü okula hiç gitmeyenler ve yarıda bırakanlar da var. Ne gariptir ki gelişim yolculuğuma en büyük katkı hiç okula gitmeyen en büyük ağabeyimden geliyor. Ağabeyimdir diye demiyorum ama gerçekten de sanki o yollardan geçmiş kadar anlıyor öğrencilerin ruh hallerinden.
SORU- Kitap okumayı sever misiniz ? Kitap okumanın gelişiminize bugüne kadar ne katkısı oldu? Siz ne tür kitap okuyorsunuz ? Kitap okuyan insan sizce neler kazanır?
FEHİM KUL- Kitap okumayı çok seviyorum, çünkü kitap bir insanın gelişim yolculuğunda hedefe ulaşmada olmazsa olmaz temel ihtiyaçlardandır. Ben de kitap okumanın bana çok şey kazandıracağını ve bunu ilerde daha somut bir şekilde göreceğime inanıyorum. Daha çok hocalarımın tavsiye ettikleri kitapları okuyorum. Kitap insana farklı konularda bilgi sahibi olmayı, farlı insanları tanımayı ve anlamayı öğretir.
SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz? İyi arkadaş insana ne kazandırır? Kötü arkadaş neler kaybettirir?
FEHİM KUL –Arkadaşlarımın daha çok ahlakına ve dürüstlüğüne bakarım. Yoksa arkadaşın dış görünüşü o kadar da önemli değildir. İyi arkadaş bugüne kadar kendimce meziyet dediğimiz davranışlarımın pekişmesine vesile olur. Kötü arkadaş ise bunların yok olması ve kişiliğimi zedeleyen yeni davranışlara sebep olur.
SORU- lise ve Üniversite arasında ne gibi farklar gördünüz ?
FEHİM KUL- Lise baskıcı bir ortamdır. Ama Üniversite öyle değildir. Üniversite fikirlerimizi özgürce ifade edebileceğimiz bir ortamdır. ( Ben şimdilik daha çok susma özgürlüğümü kullanıyorum )Ama şimdilik
SORU- Memleketiniz ile Tokat arasında ne farklar gördünüz genelde?
FEHİM KUL – Ben aradaki fiziki ve Coğrafi farklara fazla önem vermiyorum. Çünkü insanı daha çok ilgilendiren insanı b ulunduğu yere bağlayan duygusal bağlardır. Benim çocukluk yıllarım, sevinçlerim hep memleketimde geçti. Bu da yeni geldiğim Tokat için çok farklı yapıyor . Ama inanıyorum ki, Tokat’ta geçireceğim 4 yıl aradaki farkları eritecektir.
SORU- Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesini nasıl buldunuz ? Üniversitenin gelişmesi için neler önereceksiniz ?
FEHİM KUL – İlk bakışta sevindim desem yalan olur. Ama gezip gördükten sonra yanıldığımın farkına vardım. Güzel ve şirin bir Üniversite. Gaziosmanpaşa Üniversitesinde yeni bölümler açıldı. Buda okulumuzun geliştiğinin bir göstergesidir. Ama bunun yeterli olduğunu düşünmüyorum. Bence Türkiye genelinde Gaziosmanpaşa Üniversitesini daha geniş kapsamlı tanıtımlar yapılabilir. Yeni çalışmalar ve projeler yapılabilir. Öğrencinin daha iyi koşullarda kalması ve Üniversiteye gidiş ve gelişlerde sıkıntı çekmemesi için tedbirler alınabilir. Mesela şimdi Öğrencilerin en çok şikayet ettiği etken ulaşımdır. Bence bu Üniversitenin gelişip daha iyi olmasına engeldir. Üniversite en başta Ulaşım sorununu halletmelidir.
SORU- Kişisel Gelişimi nasıl tarif edersiniz? Kişisel Gelişiminiz için neler yapmaktasınız?
FEHİM KUL – Bana göre kişisel gelişim insanın yapmak istediklerini en iyi şekilde yaptığı duruma gelmesidir. İtiraf etmeliyim ki, ben şu anda atalet halinde yaşayan bir insanım . Belki geçmişte yaşadığım acı tecrübeler beni bu duruma getirmiş olabilir. Ama insanın isteyip de yapamayacağı bir iş yoktur. Hele yapmak istediğiniz şeyi seviyorsanız hedefinize ulaşmanız daha kolay olur. İşte bende kitap okuyarak, kişisel gelişim dergileri okuyarak kendimi geliştirmeye çalışıyorum.
SORU- Gelecek kaygınız var mı? Bu kaygıyı aşmak için neler yapıyorsunuz?
FEHİM KUL – Kaygım daha çok mesleğimle ilgilidir. Çünkü büyük aksilik olmazsa 4 yıl sonra mesleğimi yapmaya başlayacağım . Acaba mesleğimi ne kadar iyi yapabileceğim kaygısı var. Ben de daha fazla çalışarak kendimi geliştirerek bu kaygının önüne geçmeye çalışacağım.
SORU- Başka ne anlatacaksınız ?
FEHİM KUL- 4+4+4 ye bir 4 te ben eklemek istiyorum Bütün dörtlerin beni hazırladığı bir 4 yıl Başında bulunduğum hayata atılacağım bir 4 yıl. Görüldüğü gibi bütün 4 yıllar bu 4 yıla hizmet ediyor. Bu benim için çok önemli. Allah’tan istediğim dört dörtlük bir yıl geçirip mesleğimde insanlara faydalı olabilecek bir seviyeye gelmektir.
Çok teşekkür ederim Fehim Kardeşim güzel bir röportaj oldu.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.