ŞİİRDE VEZİN VE ŞİİRSEL YAKLAŞIM
Sevgili canlar ve şiir dostlarım;
Bu gün sizlerle şiir hakkında fikirlerimden oluşan bir söyleşi yapmak istedim.
Şiir duygu ve düşünceleri şairinin yüreğinden geçtiği gibi yazıya dökmesi değildir.Günümüzde görüyorum ki düz yazı yazar gibi şiirler yazılmaktadır.Bu şiir değil olsa olsa düşüncelerin yan yana akıcı bir şekilde yazıldığı düz yazıdır ve "şiirsel "diye tarafımca adlandırılmaktadır. Ben bu türe bu ismin daha çok yakışacağını düşünüyorum.
Şiirin yapısında vezin vardır. Anlamı veren birazda o dur.Zor olanda bu dur zaten şiirde.Yoksa düşüncelerini yan yana sırala birde dizeler oluştur olsun sana şiir. Vezinsiz şiir düz yazıdan ibarettir. Bunun şairlerimizce de bilinmesi gerekmektedir.Vezinsiz bir yazı olsa olsa "Şiirsel" dir benim fikrime göre.
Şairlerimizin işin kolayına kaçmadan şiiri şiir gibi yazması dileklerimle.
YORUMLAR
Şiirin özet tanımı
Bence de şiir düz yazıdan çok farklı olmalı ..
şiir dedin mi söylerken zevk alınmalı dil kendiliğinden dönmeli.
kafiye şiire de anlamı darlaştırmayacak kadar katmalı..
duraklara gelince ahengin vazgeçilmezi onlarr..
vezine gelince şiiri şiir yapan o ama anlamı zincirlememeli ılımlıo olmalıııı
ŞİİRDE VEZİN VE ŞİİRSEL YAKLAŞIM
Cevgili canlar ve şiir dostlarım;
Bu gün sizlerle şiir hakkında fikirlerimden oluşan bir söyleşi yapmak istedim.
Şiir duygu ve düşünceleri şairinin yüreğinden geçtiği gibi yazıya dökmesi değildir.Günümüzde görüyorum ki düz yazı yazar gibi şiirler yazılmaktadır.Bu şiir değil olsa olsa düşüncelerin yan yana akıcı bir şekilde yazıldığı düz yazıdır ve "şiirsel "diye tarafımca adlandırılmaktadır. Ben bu türe bu ismin daha çok yakışacağını düşünüyorum.
Şiirin yapısında vezin vardır. Anlamı veren birazda o dur.Zor olanda bu dur zaten şiirde.Yoksa düşüncelerini yan yana sırala birde dizeler oluştur olsun sana şiir. Vezinsiz şiir düz yazıdan ibarettir. Bunun şairlerimizce de bilinmesi gerekmektedir.Vezinsiz bir yazı olsa olsa "Şiirsel" dir benim fikrime göre.
Şairlerimizin işin kolayına kaçmadan şiiri şiir gibi yazması dileklerimle.
VERMİŞ OLDUĞUNUZ ÇOK AMA ÇOK DEĞERLİ BİLGİLERDEN ÖTÜRÜ EN SAMİMİ DİLEKLERİMLE TEŞEKKÜR EDER SYAGILAR SUNARIM.
Üstadım..
Ben hececiğim üçüncü yenide de yazıyorum.
Bu nedenle tarafım ve size olduğu gibi katılıyorum..
Kutlarım güzel bir tesbit ve tarafınızdan cesurca
dillendirme...Çünkü serbestçiler biraz alıngandırlar..
Ben şiir ve dili yazarken çok tepki almıştım ama iyi
oldu peşine şiir ve şairi yazdım...
Selam ve muhabetlerimle..yunus karaçöp..yudumyunus
Her yazının edebi dalların güzel sanatların olsun bir kalıbı ölçüsü vardır...
Ama bu kalıplar ölçüleer aşılmamalı demekdeğildir...
Bir insan bir yerde saymakla hayatı bitirmemelidir...
Duygularına dil olan yazıdır
adı ne konursa konsun kim tarafından olursa olsun
kanaatimce yolunda ilerlemelidir...
Ekol olabilmek güzeldir...Özgün günlere...
"ŞİİRSEL" demekle bu tarza tıpatıp uyan bir adlandırma yapmışsınız.Sizi tebrik ediyorum. Fikrinize katılıyorum.
Şiir yazma çabası içinde olan bütün kardeşlerimiz geleneklerimize sahip çıkarak Milli tarza yönelseler, bu mecrada yol alsalar ne güzel olurdu..
İnşallah o günleri görürüz.Saygı ve selamlarımla
Cemil'cim...Önce merhaba...Yazın ve yazılan usta yorum için tebrikler...Ben de aynı sizler gibi düşünüyor ve yazıyorum. Üstad Sefa Koyuncu ve arkadaşlarının başlattığı 'Üçüncü Yeni' ye destek olmaya çalışıyorum...ÜÇÜNCÜ YENİ: ÖLÇÜLÜ ŞİİR, KURALLI NESİR...
http://www.mavizaman.com - [email protected]
...
Şiirlerin ve içindeki duygu seli, ifade şeklin güzel...İnşaallah vakit buldukca ayrı ayrı yorumlamaya çalışacağım...Daha yeniyim burda çünkü...
...
Ayrıca; habernews.com ve mavi zaman'da yazıyorum ...Vakit bulur bir uğrarsan bir ara sevinirim...
Selam eder, başarılar dilerim.
Kadir Çetin
ARUZ!..SERBEST NAZIM!... HECE ÖLÇÜSÜ !...
Türk’ün şiir demeti !
Sagu,koşuk öncedir...
Hoca Ahmet "Hikmet"i ;
Mani yedi hecedir!..
Köy türküsü gelir dile,
Koşma,destan vurduk tele,
İlahiler nefes bile ;
Sekiz hece imecedir !..
Sarma,çapraz,düzdür uyak örgüsü,
Yarım,tam,zengindir kafiye süsü,
Duraklı-duraksız hece ölçüsü ;
Ahenkte on birlik üst derecedir!...
Arap-Fars’ın aruzu Divan’da daha canlı,
Batının serbest nazmı kolaylıkla nişanlı,
Üstatlar kaleminde başka bir heyecanlı;
Her ölçüye amenna!On dörtlük tam bizcedir !..
=====QQQ********
RÜBAÎ
Bülbülde/ figan varsa/ kulak asma/ aşıktır!
Dut yutsa/ sakın kanma/ hayat çok ka/rışıktır.
Bir gün çı/kacak karşı/ma elbette/ o sultan;
Manzende/ kalmış kalbe/ yarın fikri/ ışıktır! ..
aruz vezni:Mef-û-lü / me-fâ-î-lü / me-fâ-î-lü / fe-û-lün
:::::::::::::::::::::
EMEK VERİLEN,ÖZGÜN VE SAMİMİ HER ÖLÇÜDEKİ ŞİİR TARZI
BAŞIMIZIN TACIDIR. HECE ÖLÇÜSÜNE YAZARAK,OKUYARAK
GÖNÜL VERENLERE BU ÖLÇÜNÜN TİRYAKİSİ OLARAK HER TÜRLÜ
YARDIM KAPILARIMIN AÇIK OLDUĞUNU ARZ ETMEK İSTEDİM.