- 1179 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKLARI SEVMEK
“ Çocuklar tertemiz su gibidir, coşup çağlamak ister, ne zaman çamur bulaşır, işte o zaman ağlamak ister “.
Masumiyet denince aklıma hep çocuklar gelir. Çocuk, bir anne babanın aile olma yolundaki en önemli adımıdır. Çocukların doğumlarından itibaren aileye bereket getirdiğine, rızıklarının çoğaldığına şahit olmaktayız. Çünkü onlar hayatın hiç bir evresinden habersiz büyümektedirler. Ağlayarak dikkat çekmek çocukların en büyük silahıdır. İşte bu onların saf ve temiz birer birey olduklarını göstermektedir. Yeni doğan bütün çocuklar bütün günahlardan arınmış olarak dünyaya gelmiştir. Masum bir çocuğa eziyet etmek hiç kimsenin harcı olmadığı gibi, hatta onların dünyaya gelmelerine vesile olan anne ve babalarının dahi buna hakkı yoktur. Onların sevinçleri onların hüzünleri bizimde sevincimiz ve hüznümüzdür. Onlar bizlere bahşedilmiş en güzel emanetlerdir. Onlara gelen zarar bize gelmiş gibi hissedilir. Kendi canından olsun ya da olmasın onlar bizim geleceğimiz, bizim yarınlarımızdır.
Hiçbir çocuk kesinlikle kimseye bilerek zarar vermek istemez, çünkü verdikleri zararın dahi farkında değildirler. Çocuklar okul çağına kadar ne okumayı, ne yazmayı, ne akıl etmeyi, ne de çirkin işlerin vaziyetini bilemezler. Onları yargılamak yerine sevmek ve doğru yolu göstermek zorundayız. Unutmayalım ki bir zamanlar bizlerde çocuk olduk ve bu evrelerden geçtik, altımızı ıslattık, komşularımıza istemeden zarar verdik, başkaların elinde ki şekeri kıskandık.
“ Hiçbir çocuğa iz bırakacak kinci işlerde bulunmayın ve unutmayın ki bunun sonucu dönüp dolaşıp sizi mutlaka bulacaktır “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.