- 883 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YUMURTA KOKUSU
YUMURTA KOKUSU
Kara mandö ile dikilmiş çantam delinmiş kalem ve silgim düşmüş!
Akşam ödevimi yapamadım!
Feodal erkek egemenliği olduğu yerde çocuğun ve kadınların istek ve talepler pek dikkate alınmazdı çocuklar genelde anne ve baba anne ile sorunlarını paylaşırlardı.
Ben de baba anneme söyledim kalem ve silgimi düşürdüğümü!
Kalem ve silgi almam için sabah okula giderken iki yumurta verdi deli yunusun dükkanın da iki yumurtayla bir silgi bir kalem alınırdı üzerine birkaç bisküvi ve lokum da gelirdi çok sevinirdik!
Bizim köyle okulun arası üç kilometreden fazlayani oluz köyüne.
Bir çok yerin isiminin değiştiği gibi oluz köyün de adı değiştirdiler bugün toklucak oldu!
Bizim köyün yolu köse kadirin evin önünde geçerdi!
Bir gün önce hava çok soğuktu ismet sayar çok sıkışmıştı köse kadirin evine kadar kendini zor tuttu tam idrarını yaparken köse kadirin hanımı gördü vay diyerek bağırdı benim kızım var sen de kızımın karşısında işiyorsun diyerek duvarda aldığı kerpiçle ismetin sırtına indirince hep kaçtık bağırdı sizi gökdereliler demesi gerekirken sizi götverenliler kaçın yarı size sorarım köpek kış kışlıyacağım dedi!
Sabah kara yağıyordu baba annen çantayı omzuma astı üzerine ceketi geydirdi kitaplar ıslanması diye!
Yarın ki köpek kıs kıslaması hep aklımda kaldı gece de uykum gelmedi!
Sabah yola çıktık tam köse kadirin evine vardığımızda köse kadirin hanımı bekliyordu yanında sarı keskin köpeğiyle bekliyordu bizi görünce hemen kıskısladı kaçan kaçana tam yunusun bakkalına vardığımda yumurtalar kırılmıştı!
Kalem silgi ve nede büskvi lokum alabildim üstencelik de ev ödevimi yapmadığım için soğukta donmuş ellerimde cetvel dayağı yedim her üşüyen elimi cebimeden çıkardığimda yumurta kokuyordu.
Aşur ŞAHİN
1965
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.