"BARIŞA ÇAĞRI" Mitingindeydim...
Kartal’da CHP’nin düzenlediği “Barışa Çağrı” mitingindeydim dün gece. Yağmurlu bir gün olmasına rağmen akşam yağmurun dineceği anlaşıldı ve mitingin iptal edilmeyeceği duyuruldu. Kartal ve çevresinde oturanlar ve İstanbul genelinden gelenlerle oldukça kalabalıktı. Ellerindeki bayraklarla saatlerce ayakta beklemeye razı, belki konserlerin de etkisiyle coşkuluydu.
Aydınların, sanatçıların, sendikaların, sivil toplum kuruluşlarının, parti gençlik örgütlerinin, kadın kollarının, meslek odalarının ve halkın yoğun katılımıyla gerçekleşti miting ve Kartal meydanı doldu taştı.
Yoğun bir kalabalıkla başladı miting. Önce Bulutsuzluk Özlemi muhalif şarkılarıyla fitili ateşledi.
Daha sonra Kemal Kılıçdaroğlu’nun konuşmaya başlamasıyla daha da hareketlendi ortam. Bayraklar, flamalar havalandı. Sesler arşa yükseldi. Hep bir ağızdan barış istedik. Savaşlara hayır dedik.
Dil, din, ırk ayrımı yapmadan kardeşçe yaşamaya çağırdı CHP Başkanı. "Türkiye’de nereden gelirse gelsin her türlü darbeye karşıyız. Ama bir ülkede adil yargılama yoksa kişileri alacaksınız içeri atacaksınız, savunma hakkı vermeyeceksiniz, bunu kabul etmiyoruz. Özel yetkili mahkemeleri kabul etmiyoruz’’ diye konuştu. Silivri kararlarını, Oslo görüşmelerini eleştirdi.
Silivri’deki gazetecilerden gelen mesajlar, mektuplar okundu. Özgürlüğüne kavuşan Barış Pehlivan’da bir konuşma yaparak Mustafa Balbay’ı ve içeride birlikte yaşadığı günleri anlattı,
Sağduyulu bir kalabalıktı ve hepimiz, birlik beraberlik içinde Atatürk’ün “Yurtta barış, dünyada barış” sloganına yürekten inananlar olarak özgür ve savaşsız, silahsız bir dünya istedik.
Barışın gücünü göstermek için barışa inananlarla birlikte barış şarkıları söyledik, dünyayı barışa çağırdık. Mitingin sloganı "Barış çağrımıza bir ses de sen ver!" idi ve hep beraber tek ses olduk. Tek bir ses olarak Kartal’dan tüm Türkiye’ye ve dünyaya barış isteklerimizi tekrarladık.
Mitingin sonunda Volkan Konak’ın konserinde birbirinden güzel şarkıları ve türküleriyle daha da neşelendik, hep beraber söyledik. Volkan Konak konsere İzmir marşıyla başladı ve İzmir marşıyla bitirdi. “Yaşa Mustafa Kemal Paşa yaşa” nakaratında nasıl bir coşkuyla katıldığımızı tahmin ediyorsunuzdur.
Herkese barış dolu, savaşsız, silahsız bir dünya ve aydınlık sabahlara uyanmayı diliyorum, ülkemiz adına bugünlerde yaşadığımız karanlıkları ve sisli perdeleri yırtıp güneş kadar aydınlık bir geleceğe sahip olmayı istiyorum.
Barışı çağırdık, inşallah gelir…
Şükran Demirtaş
YORUMLAR
Dil, din, ırk ayrımı yapmadan kardeşçe yaşamaya çağırdı
Herkese barış dolu, savaşsız, silahsız bir dünya ve aydınlık sabahlara uyanmayı diliyorum, ülkemiz adına bugünlerde yaşadığımız karanlıkları ve sisli perdeleri yırtıp güneş kadar aydınlık bir geleceğe sahip olmayı istiyorum.
Not:Zaten chp iktidarında olanlardan kurtulmuş bir cumhuriyet...Kurtulmak derken yine bu yaşananlara geri dönmekten mi bahsediyorsunuz?Akp li değilim lakin chp'nin tarihide bir akp den farksız.Yazmadan önce incelerseniz iyi kıyas yaparsınız...Yolları aynı,düzenleri de.