- 1006 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TORUNLAR HANELERİN NUR TANELERİDİR...
TORUNLAR HANELERİN NUR TANELERİDİR...
Saygıdeğer duyarlı gönül dostlarım. Sevgiler,selamlar iletiyorum size. Konu başlığından anlaşıldığı gibi torunlar hanelerimizin nur taneleridir. Evladı, torunu sevmeyenlerin insanlığından,inancından şüphe ederim. Bir yuva temel oluşumunda emeği geçen dedeler, nineler her zaman ki gibi evladın,torunun mürüvvetini görmek ister. Onları canı gönülden sevip,okşayarak büyütebilir.
Genelde köy yerlerinde arazinin yeşillenmesine ağırlık verildiği için evler yeterli düzeyde değildir. Aileler genelde bir arada yaşamak ister. Yaşlılarımız güçten düşünce evde çocuklara, torunlara bakmakla meşgul olmaktadır. Anne, babalar, gençler bağ, bahçe,tarla, diğer işlerle meşgul olurlar. Evlat büyütmek, torun büyütmek insana apayrı bir zevk verir. Yaşlıların yaşlandıkça çocuklaşması, torunlarıyla diyaloğu artırıp çok sevilmesi belki de bundandır.
Bazı ailelerde büyükler arasında sevgi yönünden paylaşımlar yaşanıyor. Örneğin iki torun varsa anne babasının yanına biri gidiyor, diğeri geliyor. Yatak paylaşımında da kız torun babaannesiyle veya anneannesiyle uyumak istiyor. Erkek torunda dedeleriyle uyumak istiyor. Yatakta ezbere anlatılan masallar, maniler, ninniler çocukların çok hoşuna gidiyor. Hatta beğendiğini hatırlamak için tekrar ettiriyor. Kitap dan okuyanlar da okurken uyuklayabilir.
Bazı menfaati uğruna evlilik yapanlar çocuklarını büyüklerin elinden alıp, sevgisini, şefkatini umursamayıp atasına iftira atarak suçlu,haksız pozisyona düşürüp uzaklaştırıp dava açabiliyor. Bilinçli hakimler,savcılar olayın iftiradan ibaret olduğunu kavrayıp davayı uzatmadan beraat ettiriyor. Mal,mülk peşine
düşenlerde evlatlarını, aile büyüklerine karşı koz olarak kullanabiliyorlar.
Torununu çok sevip oğluna veya kızına güvenmeyen varlıklı dede,nineler de servetini torununa vasiyetname ile verdiğini ispatlayabiliyorsa kanun da hak tanıyor. Bazıları da ev, arsa tapusunu, arabanın ruhsatını direk torununa veriyor. Torun sevgisinin örneklerini kısaca izah etmeye çalışıyorum. Sizlerle paylaştığım eserlerde daha nice gerçek konuları işlediğime şahit olursunuz.
Yüreğimin özünden sevgi pınarları ben yaşadıkça akmaya devam edecektir.
Evlat, torun sevgisinden bahsederken bazı ailelerin incir çekirdeğini bile doldurmayacak bahaneleri yani pireyi deve yaparak tartışmaları artırarak mutluluğuna son verdiği gibi yavruların, torunları da geleceğini karartıyorlar. Anne ve babanın hatasını yavrulara ödettiriyorlar. Psikolojik rahatsızlık çeken, depresyon yaşayan nice gençlerimiz, yavrularımız var. İnşallah sorunlu her aile kısa zamanda en güzel anılarına dönerler. Yoksa olan yavrularına olur.
Sözlerin özü olan şiirlerimle sizi baş başa bırakmadan önce hayırlı duaları tekrarlamaya davet ediyorum. Allah cümlemize hakkımızda hayırlısını nasip etsin. Allah’dan dilek ve temennilerde bulunurken ağzınızdan çıkan her kelime ve cümleye dikkat ediniz. Evlatlarınıza, torunlarınıza yapmış olduğunuz dualar da, beddualar da isabet edebilir. Sakın ağzınıza bela ve bedduayı almayınız.
Size yaşlılıkta bakmaya hükümlü kişilerin önce aklını erdirip, hoşça kalınız.
***** K I Y M A Z *****
Suçlamayı doğru bulamıyorum,
İşitmem yetersiz duyamıyorum,
Eşit bir görüşte olamıyorum,
Dedeler, toruna kıyabilirmi? .
Bir tokat attıysa ibret içindir,
Ağır hata varsa farklı biçimdir,
Huzura yolalan dürüst geçimdir,
Ebeler, toruna kıyabilirmi? .
Eğitim düzeyi elbette şarttır,
Çocuklar hanede lezzettir,tattır,
Arzulanan şeyler güzel ahlaktır,
Babalar, oğula kıyabilirmi? .
Tesettür içinde yaşıyor ise,
Emir, buyruklara koşuyor ise,
Büyük konuşurken susuyor ise,
Analar, kızına kıyabilirmi? .
Amcalar,halalar aynı durumda,
Ağabey, ablalar doğru yorumda,
Dayılar, teyzeler durur yanında,
Zeki’ler, insana kıyabilirmi? .
****** TORUN NUR TANESİ ****
Oğlumdan oğlum var kızımdan kızım,
Kucaklar doldukca artıyor hızım,
Öpücük veriyor bal, şeker kuzum,
Torunlar hanenin nur taneleri.
Her zile basışta kapıyı açar,
Hediye verdikce gülücük saçar,
Moralim düzelir strezim kaçar,
Torunlar hanenin nur taneleri.
Doyurup,kuşatıp gezdiriyorum,
Rengarenk resimler çizdiriyorum,
Meyveyi tepsiye dizdiriyorum,
Torunlar hanenin nur taneleri.
Güzellik Rab’bimin lütfu adeta,
Girerler, çıkarlar boş kalmaz oda,
Babaanne, dede, ninesi moda,
Torunlar hanenin nur taneleri.
Allah göstermesin en ufak acı,
Onlarda gizlidir derdin ilacı,
Zeki’ye ulaşır sevginin ucu,
Torunlar hanenin nur taneleri.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM Isparta il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.